MOBO Asus A7A houd de gemaakte Partities niet vast

Pagina: 1
Acties:

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-04 17:17
Ik heb een heel vaag probleeem, ik heb mijn nieuwe MB (Asus A7A) erin gezet en 2 Harde schijven. Deze schijven draaien perfect op een andere PC

Doe ik ze in de nieuwe pc zegt de opstartdisk bij opstarten dat er geen FAT of FAT32 schijf gevonden is. Dus ik FDISK'n, en inderdaad geen partitie. Ik er dus 1 maken en activeren etc. Ik wil vervolgens opstarten en formateren, heb ik nog steeds het zelfde probleem, kijk ik bij FDISK zijn alle partities weer weg. Grrrr.

Kent iemand dit probleem of heeft iemand een oplossing want ik snap er niets meer van hoor.

Alvast bedankt

• GAEvakYD
Ik baal hier echt goed van, heb je een nieuwe pc, kun je er niets mee

GRRRRR

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Heb je de laatste bios ? En heb je de disken manueel ingesteld of autodetect ?

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• GAEvakYD
Ik heb niet de niuwste bios, maar dat mag toch niet uitmaken voor een schijf die 2 jaar oud is , trouwens heb ik ook nog een IBM 40GB erin hangen en die doet het ook niet.

Ps ik heb AUTO en MAnual geprobeert en lukt allebei niet.

• Heintje
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12-04 16:21
weet je zeker dat je FDISK goed gebruikt? Ik heb ook wel eens op te vroeg op ESC gedrukt terwijl het nog 1 keer ENTER moest zijn :o. Dan gebeurt er dus helemaal niks blijkt achteraf....

ECOTEC plus VHR25/32cs, Arotherm VWL 55/5 AS, Arotherm VWL 57/5 IS, Buffervat 45 ltr., VR70, Sensocomfort VRC720, Vloerverwarming 11 groepen 100m2, vrijstaand, houtskelet, hr++

• GAEvakYD
Jeps ik weet het zeker. Gebruik al jaren fdisk. Ik heb het zelf geprobeert om te booten vanaf cdrom met een ME rom erin, dan doet die ook zoiets als FDSIk voor die instaleert . Zegt die dat nog een keer moet booten om de schijf te activeren, vervolgend krijg ik weer hetzelfde scherm dat de schijf niet FAT32 is en dat die klaar gemaakt moet worden.

• GAEvakYD
Zometeen de leverancier maar eens opbellen dan

• Coppertop
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Misschien dat de bootvirus bescherming uit je BIOS het partitioneren verstoort.

• GAEvakYD
Ow, en kun je dat zo uitzetten????

Heb nu een A7V erin hangen, en precies hetzelfde weer, gvd. Vage was ik was naar de winkel geweest gasten daar formateren enzo allemaal perfect ik kom thuis, precies hetzelfde verhaal weer hoor.

Dammm wat baal ik

• GAEvakYD
Dammm Bootvirusscan stond al uit, was het dus ook niet

• Grijns
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-01 14:43
rotte hard disk controller op mobo zou ik zeggen, terug met dat bordje !

• GAEvakYD
hEB HEM VANMORGEN WEER TERUG GEBRACHT, WEL WAZIG IS TWEEDE BORD AL. ASUS IS TOCH EEN GOED MERK DUS WEL ERG VAAG DAT EN EEN A7A EN EEN A7V VERROT ZIJN.

ALLEBEI PRECIES DEZEFDE FOUT NAMELIJK
Pagina: 1