Steam game cadeau geven

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert56
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 24-04 11:38
Ik ben een tijdje bezig geweest met de mogelijkheid een Steam Game cadeau te geven aan mijn zoon. Ik heb een Steam account gemaakt (maar daarin nog niets uitgegeven)
Als ik kies voor cadeau geven kan ik niet voor een email adres kiezen, maar alleen voor vrienden (die ik dus nog niet heb). Ik kom niet verder
...

R

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• workermaster
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 04-08 15:14
Volgens mij kan je Steam op 2 manieren cadeau geven.

Steam tegoed. Een soort cadeaubon voor Steam.
Game cadeau geven. Daarvoor moet je inderdaad vrienden zijn met degene aan wie je de game wilt geven.

Misschien dat het ook anders kan. Dan wordt ik daar graag op gecorrigeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapperbol
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12:35
Is inderdaad niet (meer) mogelijk. bron

Als je een 4 pack oid koopt kan je de extra copies vanuit je inventory nog wel per email naar iemand sturen, maar een losse game kopen en sturen per mail kan niet meer. (Er werd misbruik van gemaakt, ik gok in het grijze key circuit)

Dat is uiteraard ook nog een optie: de game kopen op legale keysites zoals GreenmanGaming (of "grijze" websites)

Welke game gaat het om? Wellicht is die elders goedkoper te krijgen dan op Steam (maar dat je de game wel op Steam activeert)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert56
Ik wilde het naar mijzelf emailen om de link vervolgens door te kopiëren naar mijn zoon. Volgens de informatie op Steam moet dit kunnen, maar het lukt mij dus niet. De game is tot 1 dec. in de aanbieding, dus wil ik het nu kopen. Dit staat op de Steam site:

Je kunt het geschenk naar een e-mailadres sturen of je kunt een van je vrienden in de Steam Community als ontvanger selecteren. Als je een geschenk naar een e-mailadres stuurt, controleer dan of het ingetypte e-mailadres correct is. Als het geschenk geen verrassing is, raden we je aan om het adres van de ontvanger goed te controleren om er zeker van te zijn dat het geschenk goed aankomt.

Maar ik kan dus niet voor een email adres kiezen en ik vind ook nergens een support email adres o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert56
Het gaat om Half live Alyx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert56
Ik zal dus vriendjes met mijn zoon moeten worden. Geen idee hoe je dat in Steam doet. Gelukkig lukt het in het echt wel

• bert56
Echt een hele vreemde gang van zaken. Ik moet dus eerst vrienden worden om iets cadeau te kunnen doen maar ik moet eerst minstens 5 euro uitgeven om vrienden te mogen maken. Ik geloof dat je het ook in een portemonnee kan zetten, dan vrienden maken en dan het product, met het geld uit de portemonnee kan gebruiken.

Bizar dit
Pagina: 1