Files downloaden vanuit Google Drive werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STFU
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-04 22:28
Tot mijn verbazing kan ik sinds een paar dagen geen files meer downloaden uit mijn Google Drive op mijn computer.

Ik gebruik Google Drive in Chrome en Firefox. Echter in beide browsers kan ik geen files meer downloaden en ook met een ander google-account kan ik geen files meer downen vanuit Drive. Overigens kan ik nog wel files uploaden.

Als ik de opdracht 'download' geef zie ik links onder wat activiteit in geschreven text (connecting to drive.google.bla ... scanning bladiebla), maar vervolgens gebeurt er niks. Geen 'save as' window. De files worden ook niet automatisch gesaved ofzo.

Edge geprobeerd => geen verschil

Cache geleegd => geen verschil

Browser extensions uitgezet => geen verschil

Ook mijn andere google-account in Firefox uitgezet, zoals gesuggereerd op het internet, maar niks helpt.

Gek genoeg kan ik files wèl downloaden als ik de betreffende files eerst in een new window open. Heel vreemd :?
Een en ander suggereert dat het probleem toch ergens bij Google Drive ligt, zou ik zeggen.

Hebben jullie een idee!?

Beste antwoord (via STFU op 24-03-2021 19:42)

• rutgerbroekhuiz
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 29-03 18:14
Hi,

Bij mij heeft dit het probleem opgelost (zowel in ChromeOS als in Windows10):

https://support.google.co....Platform%3DDesktop&hl=nl

Typ chrome://settings/cookies in de adresbalk van de browser en dan druk op Enter.
Scroll naar het gedeelte 'Sites die altijd cookies mogen gebruiken' onder Alle cookies en sitegegevens weergeven.
Klik aan de rechterkant op Toevoegen.
In het venster 'Een site toevoegen' geef je drive.google.com op.
Zorg dat het selectievakje Inclusief cookies van derden op deze site is aangevinkt en dan klik op Toevoegen.
unquote

Hope this helps!

[ Voor 3% gewijzigd door rutgerbroekhuiz op 12-12-2020 12:42 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 01:17

g0tanks

Moderator CSA
Ik zou als volgende stap proberen om je systeem en netwerk uit te sluiten als oorzaak van het probleem. Kan je het op een andere computer proberen? Hetzelfde geldt voor het netwerk. Wellicht via een 4G hotspot?

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STFU
g0tanks schreef op woensdag 25 november 2020 @ 22:38:
Ik zou als volgende stap proberen om je systeem en netwerk uit te sluiten als oorzaak van het probleem. Kan je het op een andere computer proberen? Hetzelfde geldt voor het netwerk. Wellicht via een 4G hotspot?
Nee, ik heb maar 1 computer ter beschikking. Maar ik kan het wel proberen op een live-sessie van een USB-stick met linux ^O^

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• rutgerbroekhuiz
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 29-03 18:14
Hi,

Typ chrome://settings/cookies in de adresbalk van de browser en dan druk op Enter.
Scroll naar het gedeelte 'Sites die altijd cookies mogen gebruiken' onder Alle cookies en sitegegevens weergeven.
Zorg dat het selectievakje Inclusief cookies van derden op deze site is aangevinkt en dan klik op Toevoegen.
unquote

Hope this helps!

[ Voor 3% gewijzigd door rutgerbroekhuiz op 12-12-2020 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

BCC

Adblocker ?

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STFU
rutgerbroekhuiz schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 12:42:
Hi,

unquote

Hope this helps!
Ik zal het straks uitproberen. Bedankt iig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STFU
Nee, met of zonder adblockers maakte geen verschil.
Pagina: 1