Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jwiersem
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 24-09-2022
Mijn vraag
Ik heb een optoma HD70x beamer en een Chromecast v3. De beamer heeft een oude USB A aansluiting. Dus ik dacht ik koop een USB A naar b adapter en sluit de Chromecast aan en voila ik kan makkelijk streamen naar mijn beamer ipv al het gekloot met HDMI switches en lange kabels.
Maar het werkt dus niet, de Chromecast gaat niet aan.
Kan dit niet of heb ik een verkeerde adapter gekocht? Misschien krijgt de Chromecast niet genoeg stroom? Of staat de USB poort standaard niet aan oid..?
Wanneer dit werkte had ik de nest audio willen kopen als bevestigd is dat je zo een home theater opzet kunt maken.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Optoma HD 70x
Chromecast v3
USB A naar USB b
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Beste antwoord (via Jwiersem op 27-11-2020 20:34)

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:52
Waarschijnlijk is dat een USB ingang voor service oid. Die kun je niet gebruiken om een apparaat van stroom te voorzien.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:52
Waarschijnlijk is dat een USB ingang voor service oid. Die kun je niet gebruiken om een apparaat van stroom te voorzien.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03:45

FeaR

In GoT we trust

.Maarten schreef op woensdag 25 november 2020 @ 20:48:
Waarschijnlijk is dat een USB ingang voor service oid.
Afbeeldingen die ik zo tegenkom van deze beamer hebben zelfs het labeltje "service" bij de USB staan. Volgens mij is dit toch echt wel een kwestie van RTFM. Sowieso ken ik zo geen apparaten die via USB beeld in kunnen verwerken. Als de USB niet voor service is dan is de USB veelal voor een opslagdevice om media vanaf te streamen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jwiersem
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 24-09-2022
Ik heb het opgelost met een c13/14 splitter die de voeding van de beamer split naar een normaal stopcontact en daarop de stroom van de Chromecast aangesloten.