Vraag

• Mkkl91
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 04-02 11:36
Ik zoek een?
Basic setup om draadloos audio vanaf mijn ps4 (in de toekomst ps5), tv (LG OLED55B9) en Spotify Connect te streamen op de begane grond.

Wat is je budget?
1000 euro (incl. eventuele receiver/soundbar)

De begane grond is als volgt ingedeeld
We hebben een rechthoekige woonkamer van ~ 5.5m bij ~2.5m (niet mega groot dus) waarbij er ongeveer 5 meter tussen bank en tv zit. Ik ben met name op zoek naar 2 kleinere draadloze speakers die ik aan beide kanten achter de bank kan plaatsen. Na deze aankoop wilde ik het even aankijken en wellicht een soundbar
o.i.d. aanschaffen om ook het geluid vanaf de tv een upgrade te geven maar tijdens het maken van dit topic kom ik erachter dat ik wel een soundbar o.i.d. nodig heb om rear speakers met mijn tv/ps4 te connecten. Daarnaast zitten er schuifdeuren tussen de woonkamer en het kook/eetgedeelte. Ik wil graag de mogelijkheid hebben om op speakers in de woonkamer en keuken dezelfde danwel verschillende audio af te spelen.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
- Dezelfde muziek op de gehele begane grond af te spelen. Voornamelijk Spotify Connect, maar ik vind een aux in port en bluetooth ook zeker handig.
- Verschillende audio in de keuken en woonkamer af te spelen (bijv. Spotify in de keuken en ps4 audio in de woonkamer)
- TV of ps4 audio enkel via de woonkamer speakers af te spelen, dus de keuken speaker uit. We zijn geen enorme film fans overigens.
- Ik zou graag muziek (Spotify) geheel vanaf mijn telefoon willen kunnen bedienen incl. aan/uitzetten van audio. Voor de tv/ps4 kan ik prima fysiek iets inschakelen als dat nodig is.

Wat heb je zelf al gevonden?
De simpelste oplossing zou zijn 3 kleinere wifi speakers, 2 aan beide kanten achter de bank en eentje in de keuken. Met een receiver/soundbar om de speakers aan te sluiten op tv en ps4 (volgens mij heb ik die wel nodig?).

Dan zijn er zo 4 merken die ik veelal tegenkom op Tweakers:
- Bluesound: relatief duur
- Yamaha (WX-010) - Goedkoper, maar geen Spotify Connect volgens Tweakers?
- Sonos One SL - Wat duurder en schijnbaar makkelijke app
- Denon Home 150 - Duurst en na het lezen van enkele reviews krijg ik het gevoel dat het geluid hieruit het beste is van de onderste 3.

Wat betreft het aansluiten van twee Denon achter speakers op de tv/ps4 zat ik te kijken naar de DENON DHT-S516H soundbar. En voor Sonos kom ik dan uit op Beam die valt mee qua prijs vergeleken met de Arc en is goedkoper en nieuwer +HDMI/ARC t.o.v. de Playbar.

Dan kom ik uit op 2 opties:
- 3x Denon Home 150 + DHT-S516H ongeveer EU 1200
- 3x Sonos One SL + Sonos Beam ongeveer EU 850

De Denon set is dus ongeveer 350 euro goedkoper en de vraag is of dat het waard is qua geluidskwaliteit. En ik vraag me af of een goedkopere versie van de DHT-S516H of een receiver eventueel de prijs iets kan doen dalen. Als dat niet het geval is dan lijkt het prijsverschil te groot te zijn in het voordeel van Sonos.

Welke vragen heb je hier nog over?
- Heb ik echt een receiver/soundbar nodig om mijn tv en ps4 aan mijn draadloze speakers aan te sluiten?
- Met welke speaker set kan ik (het makkelijkst) de speaker zones opdelen en onafhankelijk van elkaar aansturen?
- Zijn er nog dingen die ik over het hoofd heb gezien?

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee