Moederbord advies voor de 5900X

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Numeo
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 24-01 23:25
Gegroet!

Ik zoek advies voor een moederbord voor wanneer mijn 5900x eindelijk binnenkomt.

Ik zit te denken aan de Aorus X570 Master of de Asus Crosshair viii dark hero/hero. (andere alternatieven zijn welkom!)

misschien zijn die boards wat overkill want ik ga niet echt overclocken dus dat aspect is niet zo belangrijk voor me.
Wat wel belangrijk voor mij is zijn zoveel mogelijk aansluitingen zoals veel usb poorten ( het liefst zoveel usb3.0 als maar kan) internal usb's, systeem fan aansluitingen, wifi 6. veel sata etc etc.

Ik heb geen budget in principe.

dank!

Alle reacties

• Bluedevill
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 26-01 21:38
Heb je ook gekeken naar B550 borden?
Een van de verschillen is dat X570 borden actief gekoeld worden, dus met kleine fan, terwijl B550 borden passief gekoeld worden (dus minder geluid).

Een andere verschil is dat bij B550 moederborden maar 1 van de 2 m2 sloten PCIe Gen 4 is, en de andere Gen 3. De kans dat je twee M2 SSD's Gen 4 wilt gebruiken is denk ik niet groot, aangezien er bijna geen (betaalbare) Gen4 SSD's zijn.

De MSI MPG B550 Gaming Edge Wifi zou een goede optie kunen zijn. Deze heeft 8 system fan aansluitingen, WiFi 6, 6 SATA. Het enig nadeel is dat het misschien te weinig USB poorten voor je heeft, maar daar zou ik een moederbord niet meer op af rekenen. Je kunt namelijk voor een paar tientjes een PCIe kaart kopen met meerdere USB aansluitingen als je er te weinig op je moederbord hebt.

Waarom ik je nu de MSI aanraad is omdat ze momenteel 3 acties tegelijkertijd hebben lopen. Cashback voor Black Friday, Cashback voor B550 moederborden, en gratis Assassin's Creed Valhalla. Ik denk niet dat je alle acties kunt combineren, maar je kunt het altijd proberen. Azerty is het goedkoopst en heeft alle acties duidelijk vermeld:
https://azerty.nl/product...-edge-wifi-moederbord-atx
Als je maar van 1 actie geld terug zou krijgen ben je in totaal maar €140 kwijt.

Ik weet dat je geen budget hebt maar waarom zou je 2x zoveel uitgeven als dat niet per se nodig is. Dan kun je dat geld beter in andere onderdelen investeren.