65 Oled of Led in lichte kamer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry05
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 24-04 20:13
Beste Tweakers,

Ik ga binnenkort verhuizen naar een nieuwe woning. Alleen heeft mijn woonkamer alleen maar ramen. Er is dus veel lichtinval. Nu ben ik opzoek naar een nieuwe tv van 65 inch. Ik dacht zelf aan de LG65CX, maar ik weet niet of dit slim is om een Oled tv te plaatsen in een erg lichte kamer. Ik kreeg het advies om eerder een Led tv te kopen.

Wat raden jullie aan. Is de LG makkelijk te kijken of zou ik toch beter voor een LED tv moeten gaan. Zo ja welke raden jullie mij dan aan in dezelfde prijs categorie.

TV wordt gebruikt voor normaal gebruik. Geen netflix of gaming.

Met vriendelijke groet,

Ferry.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenleemans
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-09-2023
Kan je de ramen niet verduisteren?

Ik heb na verschillende led tv’s (waaronder laatste Samsung Q-led) sinds een jaar een OLED. Nooit wil ik nog iets anders.

We hebben 2 ramen tegenover de tv. Overdag is dat doenbaar, behalve als de zon erin schijnt, dan gaan de rolluiken dicht (enkel die tegenover de tv he), en heerlijk genieten.

Bij mijn beste vriend thuis verdonkerde gordijnen, zelfde resultaat.

Er zijn er die zeggen dat het niet de bedoeling is om de ruimte te beginnen verduisteren om tv te kijken, maar wees eens eerlijk: wie zit er aan het raam in de volle zon terwijl hij naar tv kijkt 🤷🏻‍♂️😁.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het grootste probleem is niet het licht, maar de reflecties.

Verder moet je vooral bedenken wanneer je TV kijkt, in de schemering en in het donker presteert een OLED zoveel beter dat het niet eens meer een eerlijke vergelijking is.

• Ferry05
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 24-04 20:13
Bedankt voor jullie reacties. Met Oled weet ik dat ik goed zit. Overdag wordt er wel echt veel tv gekeken. Ik heb daarnaast ook geen zin om hoge bedragen neer te leggen voor een Led tv. Ik heb gelukkig nog even de tijd.

Voor de ramen zullen er wel gordijnen komen.

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-10 12:32

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
OLED's zijn prima te gebruiken in lichte kamers, als je huidige TV overdag te gebruiken is, dan durf ik te stellen dat een OLED zeker prima te gebruiken is, want ze geven echt veel licht. Zoals anderen zeggen: Spiegelingen kunnen wel optreden, ze zijn van glas en spiegelen daardoor net wat beter dan plastic LCD's.