Mijn vraag
Gisteren is mijn LG DSN11RG binnen gekomen en heel blij met de verbetring die dit qua geluid met zich mee brengt. Nu ben ik op zoek naar de beste locatie om het te plaatsen en hoe aan te sluiten op mijn TV en mijn Ziggo Horizon box
Na zoeken op internet zie ik door de bomen het bos niet meer.
Relevante software en hardware die ik gebruik
TV Philips 55PUS6561/12
Ziggo Horizon box
Eventueel een Raspberry PI3 of laptop
Wat ik veel kijk/luister:
TV via Ziggo box
Netflix (maakt het uit of ik via de Netflix app van de tv of via de Ziggo box Netflix kijk?)
Spotify/Radio
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
1) Plaatsing
Mijn woonkamer ziet er als volgt uit:fill(white):strip_exif()/f/image/lk8xXdsHeMaDYvNV9q7tPCwf.png?f=user_large)
Waarbij het licht grijze mijn fauteuil en bank is. Het zwarte mijn tafel en donkergrijze waar de TV staat
Ik accepteer dat op de fauteuils het geluid niet optimaal is.
Mijn TV staat op een TV meubel en de soundbar ligt voor mijn TV (ligt er prima
)
De subwoofer staat langs het TV meubel op de grond aan de kant van het raam
De rear speakers heb ik voor testen op de armleuningen van mijn bank staan, maar vermoedt dat die beter ergens anders kunnen staan.
Heb gegoogled maar kan niet veel vinden over de beste plek voor het plaatsen van de rear speakers of de subwoofer. Lees voor de rears wel iets van op oorhoogte en op 90 of 110 graden. Klopt dat? En maakt het nog veel uit hoe dicht/ver ze van mijn bank af staan?
2) Aansluiten
Mijn TV heeft oa de aansluitingen. 3 HDMI ARC, 1 HDMI ARC/MHL, Audio Digitaal (S/PDIF)
Nu heb ik de Ziggo box op HDMI 1 van mijn TV aangesloten en de LG op HDMI 2 van de TV
Is dit de manier om het beste geluid te krijgen of kan ik het beter anders aansluiten?
Zou het uitmaken dat als ik een film op Netflix kijk om niet gebruik te maken van de app op de tv of het Netflix kanaal op de Ziggo box maar bijvoorbeeld een laptop?
Gisteren is mijn LG DSN11RG binnen gekomen en heel blij met de verbetring die dit qua geluid met zich mee brengt. Nu ben ik op zoek naar de beste locatie om het te plaatsen en hoe aan te sluiten op mijn TV en mijn Ziggo Horizon box
Na zoeken op internet zie ik door de bomen het bos niet meer.

Relevante software en hardware die ik gebruik
TV Philips 55PUS6561/12
Ziggo Horizon box
Eventueel een Raspberry PI3 of laptop
Wat ik veel kijk/luister:
TV via Ziggo box
Netflix (maakt het uit of ik via de Netflix app van de tv of via de Ziggo box Netflix kijk?)
Spotify/Radio
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
1) Plaatsing
Mijn woonkamer ziet er als volgt uit
:fill(white):strip_exif()/f/image/lk8xXdsHeMaDYvNV9q7tPCwf.png?f=user_large)
Waarbij het licht grijze mijn fauteuil en bank is. Het zwarte mijn tafel en donkergrijze waar de TV staat
Ik accepteer dat op de fauteuils het geluid niet optimaal is.
Mijn TV staat op een TV meubel en de soundbar ligt voor mijn TV (ligt er prima
De subwoofer staat langs het TV meubel op de grond aan de kant van het raam
De rear speakers heb ik voor testen op de armleuningen van mijn bank staan, maar vermoedt dat die beter ergens anders kunnen staan.
Heb gegoogled maar kan niet veel vinden over de beste plek voor het plaatsen van de rear speakers of de subwoofer. Lees voor de rears wel iets van op oorhoogte en op 90 of 110 graden. Klopt dat? En maakt het nog veel uit hoe dicht/ver ze van mijn bank af staan?
2) Aansluiten
Mijn TV heeft oa de aansluitingen. 3 HDMI ARC, 1 HDMI ARC/MHL, Audio Digitaal (S/PDIF)
Nu heb ik de Ziggo box op HDMI 1 van mijn TV aangesloten en de LG op HDMI 2 van de TV
Is dit de manier om het beste geluid te krijgen of kan ik het beter anders aansluiten?
Zou het uitmaken dat als ik een film op Netflix kijk om niet gebruik te maken van de app op de tv of het Netflix kanaal op de Ziggo box maar bijvoorbeeld een laptop?