Toon posts:

@home in uplink van hub, altijd dataverkeer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb @home , en heb 2 computers (op de legale manier, met meer ips dus) aangesloten op @home via een hub

nu is het zo , dat zelfs al beide computers uitstaan het lijkt alsof er altijd dataverkeer is omdat de lampjes op de kabelmodem altijd druk knipperen...

weet iemand hoe dit zit??? :?

Verwijderd

Hoogstwaarschijnlijk broadcast signalen ofzo.

Het ligt eraan welke lampjes er knipperen. RF mag best hevig knipperen als het maar groen is.

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Nou zal dit vast niet elke seconde gebeuren... maar de software van de modem wordt soms ook ververst....

Maar algemeen genomen denk ik dat bovengenoemde reden 99,99% van de tijd van toepassing is

• MOL
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-11-2021

MOL

Eet je wel goed?

Ga je dataverkeer maar eens analyseren. Er komen allemaal packets langs van je buren en verder. Dat kan ook voor wat verkeer zorgen.

Mijn servertje draait 24/7, en soms staat ie 's nachts niets te doen. Alleen ICQ en MSN draaien. Kom ik 's ochtends terug, dan is er toch een megabyte of 1 a 2 getransferred.

• The_Ghost
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-01-2021

The_Ghost

To beer or not to beer........

ik stik van de arp requests..
mijn @home modem staat ook constant te knipperen.. vrij standaard..

Get your copy of the web: 'copy http://*.* a:'

Verwijderd

Bij mijn weten komt dit doordat @home meldt dat je voor het aansluiten van je HUB op het kabelmodem een gewone (straight) kabel moet gebruiken. Dit wil wel, maar dan moet je 'm dus in je uplink stoppen. (met het bekende zenuwachtige geknipper tot gevolg)
Oplossing: een cross-cable gebruiken, zodat je 'm in één van je "gewone" (bijv. 3-8) poorten kan stoppen. Nou moet ik er wel bij zeggen dat dit verhaal het produkt is van (een poging tot) logisch redeneren mijnerzijds, en dat ik het ook nog niet heb uitgeprobeerd. Als iemand het zou willen proberen en zijn bevindingen hier zou willen posten: DANK !!!

• BOOTZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-03 09:38
idd arp requests en broadcasts die langskomen. kan je niks aan doen, meeste komt van de buren enzo, en je zit nou eenmaal op de zelfde lijn aangesloten.
is bij mij trouwens precies het zelfde, maar ik heb er geen last van (zit op zolder, kabelmodem en hub (allebei met knipperlampjes) staan beneden...

Maak je eigen poll

• serkoon
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

serkoon

mekker.

treinmeneer: (belachelijke nick trouwens, mgoed) flauwekul

Hub is 1 bus, dus wat je op uplink aansluit of op poorten komt allemaal bij elkaar op 1 bus. Enige verschil tussen uplink en normale poort is dat uplink intern niet gecrossed is en normale poorten wel.
(denk ik, maar zou ook andersom kunnen zijn, ken de standaard niet uit m'n hoofd)

• R4NCOR
  • Laatst online: 16-08 21:19

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Op zondag 12 augustus 2001 18:03 schreef treinhomo het volgende:
Bij mijn weten komt dit doordat @home meldt dat je voor het aansluiten van je HUB op het kabelmodem een gewone (straight) kabel moet gebruiken. Dit wil wel, maar dan moet je 'm dus in je uplink stoppen. (met het bekende zenuwachtige geknipper tot gevolg)
Oplossing: een cross-cable gebruiken, zodat je 'm in één van je "gewone" (bijv. 3-8) poorten kan stoppen. Nou moet ik er wel bij zeggen dat dit verhaal het produkt is van (een poging tot) logisch redeneren mijnerzijds, en dat ik het ook nog niet heb uitgeprobeerd. Als iemand het zou willen proberen en zijn bevindingen hier zou willen posten: DANK !!!
Stierepoep (no flame intended)

Gewoon zoals hierboven is gezegd, ruis, dataverkeer van buren, etc.

Verwijderd

Op maandag 13 augustus 2001 00:14 schreef Rancor1984 het volgende:

[..]

Stierepoep (no flame intended)

Gewoon zoals hierboven is gezegd, ruis, dataverkeer van buren, etc.
Mkay...En waarom heb je die knipperende (en met knipperen bedoel ik niet een paar keer per minuut, maar net zo frequent als wanneer er wel een computer aanstaat) ledjes niet als er alleen een (uitgeschakelde) computer aanhangt ?

P.S. Serkoon: geniale nick; zelden een vlag gezien die zo goed de lading dekt...

• Jive
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-05 22:10

Jive

MooMooMastah

Veel nic's blijven actief terwijl je comp uitgeschakeld is (meestal voor wake-on-lan gebruik)

Dit zorgt er dus wel voor dat er een verbinding is (hoewel die veelal inactief is).

Mischien is dit een oorzaak.

Heb je al eens geprobeerd om echt de stekker uit je pecee's te trekken.
Hoeveel verkeer komt er dan nog langs ????

Jive's Box
Jive @ DNET

• violator_
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-01 01:18
De kabelmodem broadcast gewoon voortdurend. Wat precies is mij ook niet duidelijk (een netwerkkaart broadcast lang niet zoveel). Het upload lampje van de kabelmodem zelf en de uplink van de hub knipperen dus inderdaad voortdurend. Dit heeft nix met ruis of dataverkeer te maken.

Zwei Dinge sind unendlich, das Universum und die menschliche Dummheit, aber beim Universum bin ich mir nicht ganz sicher. -Albert Einstein

• R4NCOR
  • Laatst online: 16-08 21:19

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Op maandag 13 augustus 2001 02:40 schreef treinhomo het volgende:

[..]

Mkay...En waarom heb je die knipperende (en met knipperen bedoel ik niet een paar keer per minuut, maar net zo frequent als wanneer er wel een computer aanstaat) ledjes niet als er alleen een (uitgeschakelde) computer aanhangt ?

P.S. Serkoon: geniale nick; zelden een vlag gezien die zo goed de lading dekt...
Jep dah klopt, je modem die broadcast 24/7 data, en je ontvangt ook 24/7 data. Niet echt data waar je zelf wat aan hebt, maar gewoon om elkaar (modem en server) te laten weten dat ze geconnect zijn ofzo. En er zit ook ruis op kabel, bijv losgelopen TV-data-packs ;) hehehe.
Pagina: 1