Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slagsleutel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 11-01 18:55
Mijn vraag
ik ben aan het experimenteren met aircrack op KALI en te zien wie en wat er allemaal rond zweeft kijk ik rond met de opdracht airodump-ng wlan0mon
Nu zag ik bij de ESSID sommige namen meerdere channels gebruiken.
Dus dacht ik aan de volgende opdracht om het beter te bekijken
airodump-ng wlan0mon --essid <naam acces pont>
Toen kwam op het scherm inderdaad alles met die naam. En die naam had drie x een AP. Dus ik neem aan dat deze ESSID er twee AP bij heeft geplaatst.
Hoe kom je er nu achter welke AP het kortst in verbinding staat met de buitenwereld.
Ik denk het wel te weten door te zien welke de meest clients heeft maar dat is meer een aanname en geen zekerheidje.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Kali Linux
aircrack

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
van alles maar tweaker is gewoon leuker
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShinXer0
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 29-07-2023
Toen kwam op het scherm inderdaad alles met die naam. En die naam had drie x een AP. Dus ik neem aan dat deze ESSID er twee AP bij heeft geplaatst.
Dus, je hebt 1 SSID en 3 BSSID's (MAC-adressen) ?

Lees de comment van BryanH op dit forum: https://www.cwnp.com/forums/posts?postNum=288444
Hoe kom je er nu achter welke AP het kortst in verbinding staat met de buitenwereld.
Wat bedoel je hier exact mee? Indien je wil weten welk AP het dichtst bij jou staat wanneer de airodump uitvoert, kijk je best naar de signal strength. Hoe korter bij de 0, hoe korter de afstand tussen de client en de STA (station/AP).
Maar ik ben niet zeker dat ik je vraag goed heb begrepen.

En ook, let op wat je doet met Aircrack-ng, het is best een krachtige toolkit en gericht op specifieke offensieve vormen van wireless sniffing. Je kan - mits wat gepruts, en een compatibele wi-fi adapter - ook gewoon Wireless sniffen met Wireshark. Zo verkrijg je gelijk ook meer informatie en inzicht in de individuele packets.

[ Voor 18% gewijzigd door ShinXer0 op 27-11-2020 21:53 . Reden: Stukje vergeten ]