Instap videokaart werk / gaming

Pagina: 1
Acties:

• Storm90
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-01 15:13
Ik zoek een?
Videokaart voor mijn nieuwe zelfbouw game/werk pc. Het systeem wat ik dusver heb samengesteld is onderaan deze post te vinden. Qua werk is het voornamelijk data science en development gericht, maar ik ben niet van plan zware modellen te trainen op deze bak (dat zal voornamelijk in de cloud gebeuren, indien nodig). Dus het is vooral voor het gamen: vooral FPS games als Rainbow Six Siege.

Wat is je budget?
Ik heb onderaan deze post mijn huidige wenslijst geplaatst. Ik heb het liefst dat het totaal bedrag tegen de 900 blijft en daar niet te ver overheen gaat. Ik ben nog redelijk flexibel, maar daar ligt wel de voorkeur.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik had eerst de Gigabyte GeForce GTX 1660 super OC 6G op het oog. Maar deze lijkt nu lastig te verkrijgen en die nog beschikbaar zijn, al aardig in prijs gestegen. Dus ik wil alternatieven overwegen.
In mijn ogen is de MSI GeForce GTX 1660 Super OC 6G vrijwel identiek (maar ik ben geen hardware guru, dus of het prijsverschil in het merk, de componenten of elders zit, dat hoor ik graag eventueel van jullie).
Verder heb ik maar één voorkeur: gezien ik een glazen zij-paneel heb in de behuizing die ik aan wil schaffen, zou het wel chique zijn als ik niet direct op de printplaat kijk van de videokaart (het oog wil ook wat).

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Dit is het systeem wat ik dusver heb samengesteld:

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 (BOX) Boxed€ 199,90€ 199,90
1MoederbordenGigabyte Aorus B550M PRO-P€ 108,-€ 108,-
1BehuizingenFractal Design Meshify C - TG€ 87,90€ 87,90
1ProcessorkoelingScythe Mugen 5 RGB Edition€ 51,05€ 51,05
1Geheugen internG.Skill Aegis F4-3200C16D-16GIS€ 60,90€ 60,90
1Voedingenbe quiet! System Power 9 500W CM€ 61,04€ 61,04
1Solid state drivesSamsung 970 EVO 1TB€ 99,-€ 99,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 667,79

[ Voor 5% gewijzigd door Storm90 op 25-11-2020 16:07 ]

• WinterEFG
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 26-01 23:40
De MSI is inderdaad een prima alternatief, elke 1660 Super gebruikt dezelfde chip van Nvidia, het verschil zit hem met name in dingen als koeling (daarmee zowel temperatuur als geluidsniveau), garantie en service.

Vaak kan je door even de naam van het model in Google te gooien al vrij snel zien of er veel mensen zijn die klagen over hoeveel herrie dat specifieke model maakt bijvoorbeeld.

Naast de MSI is deze ASUS misschien nog een optie, heeft ook een backplate.
pricewatch: Asus Dual GeForce GTX 1660 Super 6GB OC Edition GDDR6 EVO

• Storm90
WinterEFG schreef op woensdag 25 november 2020 @ 17:03:
De MSI is inderdaad een prima alternatief, elke 1660 Super gebruikt dezelfde chip van Nvidia, het verschil zit hem met name in dingen als koeling (daarmee zowel temperatuur als geluidsniveau), garantie en service.

Vaak kan je door even de naam van het model in Google te gooien al vrij snel zien of er veel mensen zijn die klagen over hoeveel herrie dat specifieke model maakt bijvoorbeeld.

Naast de MSI is deze ASUS misschien nog een optie, heeft ook een backplate.
pricewatch: Asus Dual GeForce GTX 1660 Super 6GB OC Edition GDDR6 EVO
Dank voor het meedenken 8) Die ASUS was ik nog niet bekend mee! Balen echter dat die slechts 1 DisplayPort heeft, dat was ik even vergeten: die heb ik twee nodig. Mijn schermen ondersteunen namelijk wel daisy chaining, maar niet ieder besturingssysteem heb ik ondervonden...

Ik zal sowieso even de reviews (ook hier op Tweakers) erbij pakken van de MSI. Wel goed om even bevestigd te krijgen dat het verschil met name in de door jouw genoemde punten zit. Ik zie overigens dat 10 minuten geleden de prijs van de Gigabyte weer iets is gezakt, dus die houd ik toch ook maar even in de gate O-)

• WinterEFG
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 26-01 23:40
DisplayPort 2x wordt inderdaad wat lastiger, inclusief backplate en onder €260 blijft dan inderdaad de keuze over tussen MSI en Gigabyte.

Er is nog wel een net iets andere versie van die MSI kaart, deze is iets korter maar dat zal qua prestatie weinig uit maken.

pricewatch: MSI GeForce GTX 1660 Super Ventus XS OC

Noem die vooral nog als alternatief omdat die bij een andere winkel het goedkoopst is, soms komt het wat beter uit qua verzendkosten, afhankelijk van waar de andere onderdelen besteld worden.

• workermaster
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20-01 09:39
Lijstje is niet verkeerd. Misschien een idee om het Vraag & Aanbod eens in de gaten te houden? Je kan daar soms wel goede deals krijgen op hardware die nog garantie heeft.

• Storm90
WinterEFG schreef op woensdag 25 november 2020 @ 17:19:
DisplayPort 2x wordt inderdaad wat lastiger, inclusief backplate en onder €260 blijft dan inderdaad de keuze over tussen MSI en Gigabyte.

Er is nog wel een net iets andere versie van die MSI kaart, deze is iets korter maar dat zal qua prestatie weinig uit maken.

pricewatch: MSI GeForce GTX 1660 Super Ventus XS OC

Noem die vooral nog als alternatief omdat die bij een andere winkel het goedkoopst is, soms komt het wat beter uit qua verzendkosten, afhankelijk van waar de andere onderdelen besteld worden.
Thanks, goede tip wat betreft de MSI. Op het moment lijken de goedkopere 1660 Super's weer uitverkocht te zijn. De 1660 Super Gaming is dan wel weer voor een mooi prijsje ergens beschikbaar. Bij Megekko waar ik het grotendeels wil halen staat de gewone 1660 super nog wel voor een schappelijke prijs. Maar de leverdatum is wat onduidelijk... Mogelijk dat ik die nog even ga vragen of ze wél iets van een idee hebben hoelang het kan duren. Anders toch de Gaming variant denk ik. Die heeft vooral wat leuke extra's en als ik daarmee weer bijna 30 euro goedkoper uit ben...
Lijstje is niet verkeerd. Misschien een idee om het Vraag & Aanbod eens in de gaten te houden? Je kan daar soms wel goede deals krijgen op hardware die nog garantie heeft.
Thanks! Nou, ik heb vandaag toevallig iemand gesproken om mogelijk een tweedehands kaart over te nemen. Maar toch besloten nog even verder te kijken. Ik ben dus inderdaad wat rond aan het kijken op de V&A, ik vind het alleen wel prettiger om zo'n dure kaart zelf op te halen. Particulier vind ik het iets risicovoller om deze per post te laten versturen, dan wanneer een winkel de boel opstuurt. Dus ik zoek ook iets in mijn omgeving 8)

• Storm90
Vanochtend was de Gigabyte 1660 Super weer héél even voor 239 beschikbaar, zie ik nu in een melding van de pricewatch... Het is niet bij te houden want inmiddels is die weer gestegen (goedkopere zijn vast weer uitverkocht).... Gelukkig heb ik gisteravond de gaming voor een schappelijke prijs kunnen bemachtigen. Voor 259 komt die vandaag binnen :D Dus ben gelukkig voorzien!!

Dank nog voor alle input!

[ Voor 6% gewijzigd door Storm90 op 27-11-2020 13:01 ]

Pagina: 1