Hallo mensen,
Ik heb me suf gezocht maar kom er niet uit...
Ik heb een 1440p monitor en een 1080p monitor. Beide zijn 27 inch.
Beide aangesloten op een gtx 1080 (1440p via displayport en 1080 via hdmi).
Display schaling staat in beide gevallen op 100%.
Windows 10 ziet de 1080p monitor als een fysiek kleinere monitor, dus alsof die 24 inch is. Dat geeft vreemde effecten bij het slepen van schermen, omdat hij de bovenkant van de 2e monitor 'ziet' op een hoogte van 2/3e van de eerste monitor.
Ik begrijp niet waarom Windows het scherm als een fysiek kleiner ding ziet. In zowel de Windows settings als de Nvidia control panel kan ik niks vinden om dit op te lossen. Ik zou denken dat de dpi of ppi van de 2e monitor aangepast zou moeten worden zodat hij tot de juiste schermgrootte komt.
Heeft iemand enig idee hoe dit op te lossen?
Ik heb me suf gezocht maar kom er niet uit...
Ik heb een 1440p monitor en een 1080p monitor. Beide zijn 27 inch.
Beide aangesloten op een gtx 1080 (1440p via displayport en 1080 via hdmi).
Display schaling staat in beide gevallen op 100%.
Windows 10 ziet de 1080p monitor als een fysiek kleinere monitor, dus alsof die 24 inch is. Dat geeft vreemde effecten bij het slepen van schermen, omdat hij de bovenkant van de 2e monitor 'ziet' op een hoogte van 2/3e van de eerste monitor.
Ik begrijp niet waarom Windows het scherm als een fysiek kleiner ding ziet. In zowel de Windows settings als de Nvidia control panel kan ik niks vinden om dit op te lossen. Ik zou denken dat de dpi of ppi van de 2e monitor aangepast zou moeten worden zodat hij tot de juiste schermgrootte komt.
Heeft iemand enig idee hoe dit op te lossen?
:strip_exif()/f/image/txxLJXUBlCwRFoL4VGR9IWPg.jpg?f=fotoalbum_large)