Wachtwoord netwerkschijf en extern bureaublad niet identiek

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickkamminga
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 04-02 12:43
Hey Tweakers!

Hier thuis heb ik twee systemen staan:
1. Oude gamebak die draait als gameserver en NAS met W10Pro 2004
2. Huidig gamesysteem met W10Pro 20H2

Hiertussen heb ik een ASUS RT68U router met up-to-date firmware.

Op zowel de server als het gamesysteem log ik in met hetzelfde Microsoft account (***@hotmail.com). De server benader ik via extern bureaublad omdat deze geen monitor heeft. Voor beide logins gebruik ik hetzelfde wachtwoord, geen problemen hier.

De problemen startten een paar dagen geleden, toen ik windows opnieuw installeerde op mijn gamesysteem vanwege frequente BSODs. (Logitech G-HUB is absolute troep)

Waar ik problemen mee heb is dat ik een 4TB HDD in de server heb zitten, die ik gedeeld heb over het netwerk. Deze HDD heeft als enige gemachtigde mijn Microsoft gebruikersaccount. Als ik deze schijf op mijn gamesysteem als netwerkverbinding wil instellen word de toegang ontzegd, tenzij ik een heel oud wachtwoord gebruik voor mijn login. Dit was mijn allereerste wachtwoord, nog uit de MSN Messenger tijd. Dit wachtwoord voor mijn Microsoft account is a minstens tien keer veranderd in tussentijd. Als ik dan de volgende dag weer probeer te verbinden, wordt de toegang me ontzegd. Het enige wat ik dan kan doen is de netwerkverbinding verbreken en opnieuw maken, zonder dat er om referenties gevraagd wordt. Als ik deze netwerkverbinding niet verbreek kan ik ook niet bij de andere gedeelde mappen op de server, omdat om inloggegevens gevraagd worden, die met geen enkele wachtwoord combinatie werken.

Ik snap hier helemaal niets van. Zowel de server als mijn gamesysteem, inclusief alle componenten, bestonden nog niet eens toen ik dit wachtwoord in gebruik had. Dit wachtwoord is al minstens 15 jaar niet meer in gebruik. Er is geen enkele manier waarop een oude referentie is blijven hangen.

Nu vraag ik me dus af of er hier iemand is die wat inzicht kan verschaffen in dit probleem en de achterliggende logica.

[ Voor 3% gewijzigd door Rickkamminga op 25-11-2020 12:14 ]