Dual screen met gewone of curved scherm

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marnix1977
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-10 13:42
Ik heb nu twee verschillende schermen in een dual screen setup staan. Deze wil ik graag vervangen voor twee dezelfde.

Het gaat om twee schermen van 24 inch. Nu zag ik dat er in dit formaat ook curved schermen beschikbaar zijn. Is het voor een dual screen setup dan handig om curved te nemen of is het beter om gewone rechte schermen te nemen.

Een enkel groot scherm is niet handig. Ik moet remote inloggen in een citrix sessie en kan daar geen extra hulp programma's installeren en een dual screen herkent ie wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoT
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Bij curved monitoren zijn kijkafstand en gewenning de belangrijke factoren.
Ligt dus aan je opstelling en gewenning kunnen wij niet voor je bepalen.

24" curved monitoren zijn op 1 hand te tellen, het lijkt mij sterk dat je dat tegen bent gekomen.
Eerder iets waar je expliciet naar zoekt.
https://tweakers.net/moni...EAKylLzAGKGlqYGJsp1dbWAgA

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:21
Is het mogelijk softwarematig schermen aan te maken en toch een groter scherm te kunnen gebruiken? Geeft je wat meer mogelijkheden. Maar twee fysieke schermen heeft ook voordelen, zoals geen gedoe met software de wel of niet compatibel is.

Addicted to silent computing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polderviking
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 03-10 10:03
Waar je rekening mee moet houden met curved schermen in dualscreen opstelling gebruiken is dat je de bureauruimte hebt om dat te faciliteren.
Die schermen hebben een bepaalde radius en als je die "lekker" neerzet (zodat die radius doorgaat naar het tweede scherm) is dat al snel een soort kwart van een hele grote circel aan beeldpanelen die je moet huisvesten op je bureau.

Ik heb op werk een curved 4k, en thuis een platte ultrawide. Ik heb zelf geen concrete voorkeur voor het curved paneel dus ik zou op persoonlijke stempel ook niet zomaar adviseren om dat te gaan doen.
Wel heb ik al heel lang geleden meerdere schermen de deur uit gedaan voor gewoon 1 (hele) grote met een hoge resolutie.
Softwarematig gebruik ik mn werk 4k scherm als 4 full hd schermen. (40" zonder upscaling in native resolutie)

[ Voor 26% gewijzigd door Polderviking op 25-11-2020 18:08 ]