Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Toekomstig 3070 RGB gamesysteem/muziekproductie/muziekopslag

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Milanftw
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-12-2021
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ga het systeem voornamelijk gebruiken om te gamen (cyberpunk, world of warcraft, league of legends en toekomstige games) maar ook om muziek mee te produceren en muziek om mee te dj-en te analyseren en op te slaan. Daarnaast gebruik ik mijn systeem ook om thuis te werken.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Het systeem mag rond de 1300 euro kosten EXCLUSIEF Nvidea 3070 of Radeon RX 6800 videokaart. Ik sta echter open voor alle kostenbesparingen of juist upgrades die het geld waard zijn.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Beeldschermen, invoerapparatuur en speakers zijn reeds aanwezig

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk dat een standaardsysteem met de gebruikelijke componenten voldoende moet zijn. Ik zou graag mijn muziekdatabase op een andere drive willen zetten dan het OS.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Voor de RGB gaat mijn voorkeur uit naar producten van Corsair, omdat ik tegen een goede prijs een Corsair 4000x behuizing kan aanschaffen. Mocht er een ander beter ecosysteem zijn of de case niet geschikt blijken voor mijn build dan sta ik uiteraard open voor andere suggesties.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het systeem moet de nieuwste games soepel en op 4k kunnen spelen,er strak uit zien met RGB. Daarnaast zou het fijn zijn als het moederbord de mogelijkheid tot wifi heeft zodat ik wanneer ik thuis werk in geval van nood een mobiele hotspot kan gebruiken.

Ga je overklokken?
Nee

Wat verwacht je van ons?
Ik kan hulp gebruiken bij het samenstellen van mijn systeem en het controleren op compatibiliteit. Alle door mij geselecteerde items komen uit best buy guides van tweakers of elders op het internet maar ik ben volledig onbekend met de interactie tussen de verschillende onderdelen en of ik wel het maximale uit mijn budget haal. Ook zou ik graag willen weten of ik voor de GTX3070 of toch de RX6800 zou moeten gaan wanneer deze beschikbaar zijn.

Ondanks dat ik onnodig dure RGB onderdelen gebruik zou het toch fijn zijn om voor zover dat mogelijk is voor de rest van de onderdelen te gaan voor een goede prijs/kwaliteit verhouding. Mocht ik door de RGB kosten enorme prestatie upgrade mogelijkheden missen dan sta ik ook open voor een build zonder RGB. De PC gaat voornamelijk gebruikt voor gaming, maar ook muziekproductie en het opslaan en analyseren van nummers om te kunnen draaien in DJ-sets. Hierdoor leek het mij verstandig om een aparte SSD te hebben voor het OS en een andere voor mijn muziekdatabase, echter weet ik niet of dat daadwerkelijk nodig is.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 5600X Boxed€ 373,89€ 373,89
1MoederbordenAsus ROG Strix B550-F Gaming (WI-FI)€ 177,55€ 177,55
1BehuizingenCorsair iCUE 4000X RGB Tempered Glass Zwart€ 112,-€ 112,-
1WaterkoelingCorsair Hydro H100i RGB Platinum€ 129,03€ 129,03
1VentilatorenCorsair LL120 RGB LED (Single pack), 120mm€ 26,90€ 26,90
1Geheugen internCorsair Vengeance RGB Pro CMW32GX4M2C3200C16€ 132,77€ 132,77
1VoedingenFractal Design ION+ 660W Platinum€ 106,-€ 106,-
1Solid state drivesKingston A2000 500GB€ 59,35€ 59,35
1Solid state drivesXPG SX8200 Pro 2TB€ 232,81€ 232,81
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.350,30

Alle reacties

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-11 23:19
De kast heeft een USB-C poort, maar je moederbord niet. De pricewatch: MSI MAG B550 Tomahawk is een betere keuze. Krijg je tot het eind van het jaar nog 25 euro cashback op bij Megekko, Azerty en Alternate.

Sommige versies Corsair geheugen werken niet altijd lekker met Ryzen wat problemen kan opleveren. Alleen de Vengeance Z serie werkt gegarandeerd: pricewatch: Corsair Vengeance RGB Pro CMW32GX4M2Z3600C18.

Verder ziet het er wel aardig uit. Ik weet niet hoe goed die kast is qua airflow. Misschien het googlen waard. De pricewatch: Corsair 4000D Airflow Tempered Glass Zwart is wel goed lucht doorlatend, maar komt met minder en andere type fans.