Toon posts:

modem als antwoordapparaat

Pagina: 1
Acties:
  • 134 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik wil het telefoonmodem van een pc die permanent ingschakeld is (internetverbinding verloopt via een andere weg) gebruiken als antwoordapparaat. Dus het modem moet opnemen in plaats van de KPN 0842333 dienst.
Dan wil ik een berichtje "Spreek uw boodschap in" o.i.d. afspelen en de reactie openen. Mij lijkt dat dat met een modem toch moet kunnen lukken. Heeft iemand pointers / links naar documentatie hierover of misschien zelfs een bestaande applicatie? Mind you, op de pc draait linux, dus het moet dan wel een linuxapplicatie zijn.

Tia.

Zaphod B.

• razor-x
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-06 07:37
Ik heb er ook wel eens naar gekeken (tijd geleden al) , en het kon blijkbaar niet met alle modems :(
Ik geloof dat het alleen met isdn modems kan ;(
En voor linux? voor windows zijn er al niet zoveel programma's dus ik wens je suc6 :)

• The_Ghost
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-01-2021

The_Ghost

To beer or not to beer........

ik heb het geprobeerd, maar had teveel problemen met het modem.. niet ophangen enzo.. Dat vond ik toch wel zo lastig..
Ik heb het toen maar opgegeven... (etech bullet 56K trouwens (intern))

Get your copy of the web: 'copy http://*.* a:'

Verwijderd

Ik had ooit eens het programma phonetools, kreeg ik bij mn oude computer, misschien ergens te downloaden....

daarmee kon ik mijn 56k modem gebruiken als antwoordapparaat, best wel gaaf op zich..., kon instellen na hoeveel keer overgaan ie op moest nemen, en ik kon zelfs een soort van centrale maken(toets 1 voor de voicemail van jantje, 2 voor de voicemail van pietje, enz)

dan kon je de ingesproken voicemail op je computer beluisteren, super! :)

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Als je maar een voice modem hebt kan het best. Meestal zit er al wel (windows) software bij waarmee dat kan.

• kieskes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:37
je moet een inderdaad een Voice modem hebben, er zijn hier genoeg progjes voor te vinden die kunnen dienen als beantwoorder met zelf ingesproken boodschappen enzo

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-08 07:28
14.2.4. Voicemail Software

· mvm http://www-internal.alphabet.ch/~schaefer/mvm/ is a Minimal
VoiceMail for Linux

· vgetty is an extension to mgetty that handles voicemail for some
modems. It should come with recent releases of mgetty.
komt hier vandaan : http://www.dahomelands.f2s.com/linux/modem-howto.html.
google -> linux+modem+answering

Verwijderd

Topicstarter
Woow, dit gaat sneller dan newsnet!
Thx 4 the replies.
Ik zal 's naar vgetty en mgetty en de phonetools kijken.

Z.

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-08 07:28
Op zondag 12 augustus 2001 14:56 schreef zaphodb het volgende:
Woow, dit gaat sneller dan newsnet!
Thx 4 the replies.
Ik zal 's naar vgetty en mgetty en de phonetools kijken.

Z.
Je ahd natuurlijk ook gewoon zelf google kunne gebruiken..... Als absolute non linux persoon had ik toch binnen 3 minuten de info gecut&paste voor je.....

maar goed, graag gedaan :)

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Wat misschien ook een optie is: je voicemail berichten naar je mail laten sturen. Is allemaal in te stellen op KPN.COM. Op het moment dat er een bericht wordt ingesproken gaat deze meteen als wav naar je mailbox.

• roytanck
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 07-07 09:29
laat maar...

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-08 22:42
RVS-COM biedt voor ISDN modems goeie antwoordapparaat-ondersteuning (CAPI2.0 wel vereist).
Pagina: 1