Verwarming slaat af voordat temp bereikt is (Tado V3+)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denial1986
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23-05 09:13
Mijn vraag
Ik heb sinds eergisteren een Tado extensiekit geinstalleerd. Nu is het me gelukt deze aan te sluiten op de EMS aansluiting van mijn CV ketel. En hij werkt, in principe. Dat wil zeggen, hij volgt mijn schema, gaat 's ochtends netjes aan en 's avonds netjes uit op de ingestelde tijden. Echter merk ik dat hij overdag veel te weinig verwarmt. In de app vraag ik om 22 graden maar bij 18.5 stopt hij er weer mee, waarna het weer kouder wordt. Zo nu en dan slaat de verwarming aan gedurende de dag, maar die 22 wordt nooit bereikt. Ook met handmatige override gebeurd er verder niks.

Wat ook opvalt dat in de app constant staat dat hij warmte vraagt, dmv de 3 golfjes (zie bijlage). Ook op de extensiekit staat dat lampje aan (of pulseert hij eigenlijk). Maar de CV lijkt daar dus maar zo nu en dan op te reageren.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Nefit Trendline CW4 icm Tado extensiekit

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb alles gereset (meermaals). Connecties uitgezet en opnieuw aangezet, niks lijkt te werken.

Bijgaande screenshots ter illustratie.

Wie herkent dit probleem en kan helpen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ausdIpwsqN8oIoQXKlKUv8HugX4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/78Mn5a3pg5mjgXNIzLPZlSl6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dzanN9WdMJJbqQwqs866XHogAw0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ASgnPhejSKwndq46xZEz6nDN.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 24% gewijzigd door denial1986 op 25-11-2020 15:08 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knielen
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
Wat gebeurd er als je de thermostaat op 25 graden zet? Gaat hij dan wel richting de 22 of blijft het kouder dan 20 graden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denial1986
Dan gaat hij even aan, en ook pas na een flinke poos. Hij zet de verwarming dan 10 minuten aan, misschien zelfs minder lang en slaat weer af. Ik heb nu 25 opgevraagd en hij slaat bij 18.1 al af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knielen
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
Juiste protocol (D31 volgens handleiding) geselecteerd? Lijkt me dat je Tado wel goed werkt, maar de ketel niet helemaal juist. Anders even bellen met de Tado klantenservice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denial1986
Heb ik ingesteld inderdaad, bellen gaat niet, ze hebben nu geen nummer beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denial1986
Ok denk dat het probleem is of wordt opgelost. Heb nefit gebeld en die geven heel expliciet aan dat ik een converter nodig heb. Wat heel vreemd is, omdat Tado aangeeft dat dit niet nodig is. Ik denk dat de informatie van Tado hierin dus niet klopt. Ik ga de converter aanschaffen en hopen dat het daarmee opgelost is!

• denial1986
Helaas heeft dit ook niet geholpen. Ik zou het nu echt niet meer weten. Hopelijk kan hier iemand nog een suggestie doen? Bij voorbaat dank!!

• -Paul-
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:06
Misschien is de retourtemperatuur te hoog waardoor de ketel afslaat? Staan alle radiatoren open?

• denial1986
Hi Paul, niet alle radiatoren staan open. Ik ga dit proberen! Ik moet er wel bij zeggen dat bij de vorige termostaat, die werkte met een aan/uit systeem, dit geen probleem was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ricardo246
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10:59

ricardo246

Life's what you make it!

Staan de aansturings prorocollen wel goed in de thermostaat en ketel? (aan/uit / modulerend?).

I have no special talent. I am only passionately curious.

• denial1986
Hi ricardo246. In de thermostaat sowieso. Dit heb ik gecheckt en is inmiddels ook gecontroleerd door Tado. In de ketel kan ik dit volgens mij niet aanpassen. Nefit zegt dat die automatisch gaat.

• denial1986
-Paul- schreef op donderdag 26 november 2020 @ 13:47:
Misschien is de retourtemperatuur te hoog waardoor de ketel afslaat? Staan alle radiatoren open?
Dit lijkt het niet te zijn. De Nefit zou hier error berichten voor geven en nu ik alles open gezet heb reageert het systeem niet anders dan anders (dus niet zoals het zou moeten!)

• denial1986
-Paul- schreef op donderdag 26 november 2020 @ 13:47:
Als ik via de informatie knop door de displays heen scroll zie ik wel staan dat de safetytemperatuur 43.5 graden is. Kan dat er iets mee te maken hebben? Lijkt me laag..

• Vetifuro
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 12:26
denial1986 schreef op woensdag 25 november 2020 @ 11:28:
Mijn vraag
Ik heb sinds eergisteren een Tado extensiekit geinstalleerd. Nu is het me gelukt deze aan te sluiten op de EMS aansluiting van mijn CV ketel. En hij werkt, in principe. Dat wil zeggen, hij volgt mijn schema, gaat 's ochtends netjes aan en 's avonds netjes uit op de ingestelde tijden. Echter merk ik dat hij overdag veel te weinig verwarmt. In de app vraag ik om 22 graden maar bij 18.5 stopt hij er weer mee, waarna het weer kouder wordt. Zo nu en dan slaat de verwarming aan gedurende de dag, maar die 22 wordt nooit bereikt. Ook met handmatige override gebeurd er verder niks.

Wat ook opvalt dat in de app constant staat dat hij warmte vraagt, dmv de 3 golfjes (zie bijlage). Ook op de extensiekit staat dat lampje aan (of pulseert hij eigenlijk). Maar de CV lijkt daar dus maar zo nu en dan op te reageren.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Nefit Trendline CW4 icm Tado extensiekit

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb alles gereset (meermaals). Connecties uitgezet en opnieuw aangezet, niks lijkt te werken.

Bijgaande screenshots ter illustratie.

Wie herkent dit probleem en kan helpen?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik heb sinds een paar weken ook mijn slimme thermostaat van Tado hangen, en heeft tot op heden ook goed gefunctioneerd. Echter lijkt sinds 2 dagen hetzelfde probleem als hierboven op te treden. De slimme thermostaat is via het schema ingesteld op 20,5 graden, terwijl hij niet hoger gaat dan 19,3 (en er dan dus ook weer mee ophoudt).

Het frappante is dat ik niets aan mijn opstelling heb gewijzigd.

Vrijstaand 1990 | Brabant | 210m2 | Quatt Hybrid Duo | 100 m2 VVW | HR++ | 7cm spouwmuur isolatie | 7cm dakisolatie | Gasverbruik voor Quatt: 1700m3

• NL-Fer
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 08-05-2021
Je moet de I indrukken op de ketel, dan kun je zien welke status de ketel heeft. En de temperatuur van het water, wellicht wordt de ketel heet genoeg en geven de radiatoren te weinig af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denial1986
Hi NL-Fer,

Hoe controleer ik dat dan precies? Wat moet ik precies doen om die conclusie te kunnen trekken?

• Fantastic_fox
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-05 14:04
@denial1986 ben je hier nog verder mee gekomen en zo ja wat was de oplossing hiervoor?

APS QS1 en Y600 3*340w 38graden en 3*340w 20Graden alles naar het Oosten 92 graden. Zuid set sma sunnyboy 2100b 8*255w 38 graden 178graden zuid || Warmtepomp onder cnstructie Panasonic MDC 9kw j-series enkel radiatoren maar lage temperaturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denial1986
Nee helaas niet tot een oplossing gekomen. Ik kreeg uiteindelijk een nieuwe bridge opgestuurd maar ook dat heeft het niet verholpen. Heel vreemd allemaal en de support was best matig. Heb haast het gevoel dat ze maar 1 persoon op de chat hebben zitten want soms duurde een simpel gesprek meerdere dagen. Ben uiteindelijk voor een google nest gegaan en dat werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• triumph_st
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 29-08-2024
Hetzelfde hier. Bedrade Tado V3 via aan/uit op oudere ACV stookolie ketel.
Wanneer temp op 20,5 in schema staat gaat ie naar 19,6 ongeveer en stopt ketel.
Het is nochthans simpel aan/uit op juiste temp, of anticipeert de Tado door te denken dat wanneer ie naar 19,6 gaat en stopt, door de opwarmende radiatoren uiteindelijk in de kamer wél 20,5 zal bereikt worden?

Mijn zoon kocht onlangs ook een bedrade Tado V3 en sloot hem (correct) aan op een moderne modulerende Vaillant gasketel.
Ketel sloeg nooit af. Vanalles geprobeerd, nogmaals gecontroleerd, niets hielp. Als IT-er weet ie best wel waar hij mee bezig is. Uiteindelijk Tado teruggestuurd.
Google Nest geplaatst en geen problemen.
Ik wou ook de Nest maar zag op tegen de plaatsing van het bijkomende heatlink kastje en koos daarom voor de Tado. Begin met het ook te beklagen...
Pagina: 1