Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hhoekstra
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10:52
Elk jaar hebben wij een uitje met onze afdeling (circa 20 personen) hierbij gaan we uit eten of een andere leuke activiteit.

Helaas kunnen we dit jaar niet uit eten en een fysieke activiteit zit er al helemaal niet in.
Daarom het idee om een online escape room te doen.

- Iedereen thuis achter eigen pc
- Vooraf is er een verwenpakket bezorgd met bier / wijn en snacks

Heeft iemand ervaringen met online escaperooms ?
Is het te doen ?
Welke rooms / sites raden jullie aan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:57

talin

ES-MA

wat heb je zelf al gevonden?
en waarom voldeden die niet?

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10:57

lasharor

7 december 2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:51
Wij gaan komende dinsdag deze doen: https://teamescaperoom.nl/online/

Niet alleen een escape room, maar ook (optioneel) een analyse van de communicatie tussen teamleden. De site geeft weinig info over de reflectie/analyse, maar als je contact met ze opneemt, ontvang je meer info en een flyer.

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hhoekstra
talin schreef op woensdag 25 november 2020 @ 13:02:
wat heb je zelf al gevonden?
en waarom voldeden die niet?
Heb je die onder de F9 toets zitten ?
He die is grappig :) zal mij eens aanmelden en kieken of dit wat is.
Cass Casey schreef op woensdag 25 november 2020 @ 14:03:
Wij gaan komende dinsdag deze doen: https://teamescaperoom.nl/online/

Niet alleen een escape room, maar ook (optioneel) een analyse van de communicatie tussen teamleden. De site geeft weinig info over de reflectie/analyse, maar als je contact met ze opneemt, ontvang je meer info en een flyer.
Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:57

talin

ES-MA

hhoekstra schreef op woensdag 25 november 2020 @ 14:38:
[...]

Heb je die onder de F9 toets zitten ?
ik niet maar volgens mij loop jij hier ook al lang genoeg rond om de rest te laten zien dat je er zelf ook al wat moeite in hebt gestopt i.p.v. de vraag maar neer te gooien. :9

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron!n
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-07 19:34
deze heb ik met 3 anderen gedaan, maar het is best een pittige. De helft van de tijd hebben we geen idee wat te doen, ik denk dat we er inmiddels een uur of 4 aan hebben besteed en we zijn nog niet tot het einde gekomen :o

What's in the case?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hhoekstra
talin schreef op woensdag 25 november 2020 @ 15:07:
[...]

ik niet maar volgens mij loop jij hier ook al lang genoeg rond om de rest te laten zien dat je er zelf ook al wat moeite in hebt gestopt i.p.v. de vraag maar neer te gooien. :9
Omdat ik hier al zo lang rond loop kan je ervan uit gaan dat ik er moeite ik heb gestopt.

Het gaat mij om ervaringen van mede tweakers
Ron!n schreef op woensdag 25 november 2020 @ 16:41:
[...]

deze heb ik met 3 anderen gedaan, maar het is best een pittige. De helft van de tijd hebben we geen idee wat te doen, ik denk dat we er inmiddels een uur of 4 aan hebben besteed en we zijn nog niet tot het einde gekomen :o
Ha dat is niet helemaal de bedoeling :x

Na wat rondbellen kom je erachter dat vele rooms al vol zitten.
Heb deze nu gevonden

https://online-uitje.nl/uitjes/escape-the-firm/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MetalMaid89
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22-12-2024
[...]

Mijn ervaring is anders. Ook met 3 anderen gedaan, twee avonden eraan besteed. Het is een lange escaperoom, maar dat maakt het juist leuk! De hints geven genoeg duwtjes in de rug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ron!n
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-07 19:34
MetalMaid89 schreef op donderdag 26 november 2020 @ 09:36:
[...]

Mijn ervaring is anders. Ook met 3 anderen gedaan, twee avonden eraan besteed. Het is een lange escaperoom, maar dat maakt het juist leuk! De hints geven genoeg duwtjes in de rug.
oh maar hij is zeker vermakelijk, ik wilde vooral aangeven dat je er mogelijk veel tijd aan kwijt bent. Er zijn gewoon best wat momenten dat het bewust onduidelijk is waar je moet klikken om verder te kunnen.

Inderdaad zijn we pas later de hints gaan gebruiken, had wat eerder gekunt om het tempo hoger te houden.

What's in the case?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MetalMaid89
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22-12-2024
Ron!n schreef op donderdag 26 november 2020 @ 09:39:
[...]

oh maar hij is zeker vermakelijk, ik wilde vooral aangeven dat je er mogelijk veel tijd aan kwijt bent. Er zijn gewoon best wat momenten dat het bewust onduidelijk is waar je moet klikken om verder te kunnen.

Inderdaad zijn we pas later de hints gaan gebruiken, had wat eerder gekunt om het tempo hoger te houden.
Ja, dat je er veel tijd aan kwijt bent is zeker waar. Misschien is deze dan niet zo geschikt als uitje voor TS, als hij een escaperoom voor een paar uurtjes (2, 3 uur?) zoekt.

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17:14

LankHoar

Langharig tuig

Zelf overweeg ik dit ook voor mijn team. Kwam zojuist deze website tegen, eerste hit: https://teambuilding.com/blog/virtual-escape-rooms

Daar maar eens kijken, hopelijk zit er wat leuks tussen :)

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

• DoubleD1980
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:15
Met ons team hadden we vorige week een digiborrel.nl. Wellicht leuk om dat erbij te doen voor een meer avondvullend programma.

Heb het zelf niet georganiseerd bij ons maar elke medewerker kreeg een pakketje thuis met wat snacks (wasabi nootjes, chilli crackers, tempura iets, olijven) en twee wit biertjes van t IJ of een wijntje.

Op de afgesproken tijd was er een zoommeeting met een quiz-master van digiborrel en via kahoot moest je dan vragen beantwoorden en zag je daarna ook elke keer jouw score en die van je collega’s.

Zijn er ongeveer een uurtje mee bezig geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appelflap1992
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 12:53
[...]

Klopt het dat je die escaperoom alleen vanaf een scherm kunt doen? Dus dat je dan alsnog gewoon bij elkaar moet komen als je hem met een paar mensen wil spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 21:51

g0tanks

Moderator CSA
appelflap1992 schreef op zondag 6 december 2020 @ 22:54:
[...]

Klopt het dat je die escaperoom alleen vanaf een scherm kunt doen? Dus dat je dan alsnog gewoon bij elkaar moet komen als je hem met een paar mensen wil spelen?
Een scherm kan je toch altijd delen via Teams, Skype, Zoom, etc.?

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bene
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:32

Bene

list incomprehension

De man achter Into The Mirror (https://www.intothemirror.nl) kun je vragen - die levert Escape Room maatwerk van 1 tot honderden personen. Hij heeft een online escape / raadsel spel wat je gratis kunt spelen (https://www.intothemirror...pe-game-the-heist-begins/) en leuk is om met vrienden te spelen met een biertje erbij. En in diezelfde verhaallijn een betaald online spel (https://www.intothemirror...ape-game-after-the-heist/) en een fysiek spel op locatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 360escape
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 22-10-2021

360escape

Online escape room

Spam hoort niet op 't forum thuis.

[ Voor 93% gewijzigd door Ardana op 17-10-2021 21:39 ]

360escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutger223
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 11-01-2022
Spam is niet toegestaan.

[ Voor 91% gewijzigd door Ardana op 11-01-2022 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 17:48
Mijn vrouw en ik hebben met een ander stel bij https://www.unsolvedmystery.nl/ de "Disappeared" escape room gespeeld. Qua puzzels en uitvoering waren we best tevreden, al vond ik het achtergrondverhaal wat minder.

Overigens denk ik niet dat dit met 20 man tegelijk aan te raden is, tenzij de escape-ervaring speciaal op grote groepen is ingericht.

Edit - Ik sta er overigens van te kijken dat we nog geen thread over Escape Rooms in het algemeen hebben hier.

[ Voor 13% gewijzigd door ErikT738 op 11-01-2022 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L3V3L
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 30-01-2024
Een leuke online escape game is Treasure Hunter. Deze is onlangs in een nieuw jasje gestoken waarbij interactieve video's, 360graden foto's en een chat de ervaring heel mooi maken.
<knip> Spam.

[ Voor 25% gewijzigd door Ardana op 30-01-2024 21:07 ]

Pagina: 1