webcam stream op website

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
Ik wil graag de mogelijkheid hebben om de (live) beelden van 1 (of meerdere) camera’s in een website te integreren. Wil icm deze camera een setje met 4 (mogelijkheid tot uitbreiden) camera's en bijbehorende DVR kopen. De rest van de camera's dienen dan ter "beveiliging".
Beschikbaar ter pekken is een stabiele DSL verbinding en een Fritz router (geen vaste PC die ev. als encoding server zou kunnen dienen helaas).
Het hoeft geen fancy oplossing te zijn waarbij veel users tegelijk kijken oid.

Liefst wil ik rechtstreeks, dus eigenlijk zonder tussenkomst van óf encoder software óf een online partij (als bijvoorbeeld ipcamlive.com). Dit heeft mede met afhankelijkheid en budget te maken.
(Evt. streamen via youtube zou nog een optie zijn, maar ook dat liever niet en dus het liefst dus rechtstreeks van de camera naar een website)

Bestaan er camera’s (setjes) die dit kunnen? Of zijn dit wellicht mogelijkheden die ingebouwd zijn in de DVR?

Heb al zitten zoeken ook hier op tweakers, maar óf de onderwerpen zijn dusdanig oud dat ze niet meer relevant zijn, of niet ter zaken doende.

Iemand suggesties?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15:26

g0tanks

Moderator CSA
CAA > CEA

Dit past denk ik beter in Consumentenelektronica Aankoopadvies omdat het in eerste instantie gaat om de aankoop van de juiste hardware. :)

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Niemand hier ervaring mee of een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeHoDo
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 19-09 20:48
Je kunt de cameras bijv. naar YouTube streamen en dan de YT uitzending includen in je website.
Of indien de cameras dat kunnen, direct integreren op de website. De meest huidige kunnen dat en de Reolink kunnen dat zeker.

PSN: plexforce (ps4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Restreamer software (free) kan rtsp streamen. Die kan zonder cpu belasting de stream kopiëren. Draait onder docker en kan multi cam streamen.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2020 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Restreamer heb ik naar gekeken maar dan heb ik dus of nog steeds een aparte pc ergens nodig (hoe klein ook) die 24/7 aanstaat óf via docker (maar lijkt wel weer een soort extra omweg), om de stream te encoden. Ik wilde juist niet nog afhankelijk zijn van extra hardware.

Hopende dat dit óf in de camera zelf zou zitten óf in de eventueel bijgekochte/bijbehorende DVR.

Ik las inderdaad wel regens dat Reolink camers 'rechtstreeks' naar bijv. Youtube kunnen 'streamen' maar kan daar op hun website (manuals?) eigenlijk niets over vinden. Ook bij andere leveranciers is deze informatie spaarzaam. Vandaar dat ik het via gebruikers, ervaringsdeskundigen wilde proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekstra
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Vrijwel elke dvr/nvr heeft wel een web interface voor het bekijken/configureren/terug kijken van beelden.

Volgens mij ben je er dan toch al? Even zorgen dat je er op afstand bij komt via de fritz en klaar ben je. Of begrijp ik het nou verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
En juist daar ben ik dus benieuwd naar (ervaringen?).
Ik wil wel graag een soort van eigen webpagina kunnen maken, integreren in een bestaande website en niet naar een eigen soort interne webpage van de DVR hoeven te verwijzen. Middels een iframe mogelijkheid oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
WeHoDo schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 00:29:
Je kunt de cameras bijv. naar YouTube streamen en dan de YT uitzending includen in je website.
Of indien de cameras dat kunnen, direct integreren op de website. De meest huidige kunnen dat en de Reolink kunnen dat zeker.
Voor zover ik kan zien, kunnen Reolinks dit dus niet. Je hebt hoe dan ook een "encoder" nodig.
Zie bijvoorbeeld ook hun website: https://reolink.com/stream-ip-camera-to-youtube/
What You Need to Live Stream Security Cameras on YouTube
• An IP security camera or a security system with NVR that supports RTSP stream
• A verified YouTube account
• Broadband Internet with fast upload speed
• A computer (Windows, Mac or Linux)
• An encoder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Ik heb (ten einde raad? :) een Dahua uit de Pro serie aangeschaft (Dahua IPC-HFW3441EP-AS 4MP 2.8mm bullet IR camera), deze kunnen dit wel rechtstreeks vanuit de camera. Just for the record.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 03-10 21:14

M2M

medicijnman

Ik heb baby-monitor camera's gemaakt met een RPI zero en de RPI camera module. Dat werkt op zich prima, mits je een USB-LAN adapter gebruikt ipv de ingebouwde wifi. Die wifi module crashed nogal vaak. overigens is dat met een klein scriptje te verhelpen die de RPI reboot als de wifi wegvalt.

De RPI draait vervolgens een kleine webserver waarmee je het camerabeeld kunt zien (en instellingen kunt wijzigen indien gewenst). Werkt best prima.

edit:

https://elinux.org/RPi-Cam-Web-Interface

[ Voor 5% gewijzigd door M2M op 08-12-2020 23:03 ]

-_-

Pagina: 1