Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pctje91
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 11-09 13:24
Ik ben voor mijn vrouw aan het kijken naar een flitser.
Maar het is een cadeautje, dus ik wil haar er niet bij betrekken.... :+

Ze fotografeert met een Sony a7 mrk III en doet voornamelijk shoots. Ze heeft studioset maar een portable flitser heeft ze nog niet. Tot nu toe gaat het prima, maar heb haarr wel eens wat horen brommen, dat ze het toch fijn zou vinden om er 1 te hebben.

Nu leek het mij leuk om haar een flitser te geven, maar ik zie zoveel dat ik een beetje begin te twijfelen.
Mijn oog was zelf op de Godox Speedlite TT685 Sony gevallen maar was benieuwd of jullie er ervaring mee hebben of dat dit geen succes is. Mooie hiervan vond ik het richtgetal van 60 + TTL en HSS heeft.
Hebben jullie nog tips?

Thnx in advance! _/-\o_

Beste antwoord (via Pctje91 op 29-11-2020 12:00)

• Daaaaf
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-08 10:55
Ik gebruik een Godox TT350 op mijn Fuji XT3 en heb daarnaast een Godox QS400-ii voor studiowerk en Godox trigger. Werkt allemaal perfect samen, op of naast de camera. Goede keuze wat mij betreft.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OttiglioM
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 24-09 09:24
Tja, wel sneu dat hier niemand op reageert. Zelf ben ik ook niet de aangewezen persoon, want ik ben van het type "Flash? Never use it!"

Ik begrijp je dilemma. Maar wat je vrouw zou kunnen gebruiken, of juist niet, is zo werkwijze specifiek, dat je het bijna niet kan maken om haar er niet in te betrekken.

Ik heb even gekeken naar die Godox, en indien ik een flitser zou ambiëren dan zou ik hem ook stevig overwegen :) TTL en high speed synchronisatie waren nog niet zo betaalbaar/verkrijgbaar in de tijd dat ik mijn laatste (invul) flitsfoto maakte. Master en slave was toen nog ook nog niet zo algemeen. Hoewel mijn Minolta 7Xi uit 1992 het wel ondersteunde. Haha, ik pak mijn eigen A73 er eens bij en zie nu pas dat er helemaal geen flitser meer ingebouwd is....... Kan je nagaan hoe ik die functie "gemist" heb :)

Ik zou zeggen koop die Godox en maak heldere afspraken over eventueel omruilen. Dan moet er vast wel een kool en geit sparende win-win situatie kunnen ontstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-09 12:08

EXX

EXtended eXchange

Is draadloos gebruik een must? Kijk dan of de flitser kan worden gebruikt ism een radio controller.

Ik gebruik zelf Nissin (2x Di700A met Air1 controller). Maar dit is uit de tijd dat Nissin de enige optie was als je draadloos wilde mbv een radio controller (optisch draadloos ging altijd al).

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pctje91
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 11-09 13:24
Dank voor de reactie beiden!

Ik heb de gok gewaagd ben voor de godox gegaan. Heb voor een plek gekozen met 30 dagen omruilgarantie dus als ze het niets vindt dan kan deze gewoon terug.

Als goed is kan deze ook via een radiocontroller dus mooie uitgebreide opties. En zelf meer als hobby fotograaf is mijn idee ook altijd niet flitsen is beter. Maar ik kies m'n momenten van foto's maken dan altijd zelf. Zij zal soms ook moeten dealen met het licht en kan een flitser nog wel nuttig zijn.

Dank voor de adviezen!

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Daaaaf
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-08 10:55
Ik gebruik een Godox TT350 op mijn Fuji XT3 en heb daarnaast een Godox QS400-ii voor studiowerk en Godox trigger. Werkt allemaal perfect samen, op of naast de camera. Goede keuze wat mij betreft.