Acties:
  • 0 Henk 'm!

• no_way_today
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22-09 22:56
Hi mede-tweakers,

Mijn systeem:

- ASRock Fatal1ty B450 Gaming-ITX/ac
- AMD Ryzen 7 2700X Wraith Boxed
- Corsair Hydro H100i RGB Platinum
- Crucial Ballistix Sport LT BLS2K8G4D32AESBK (16gb) 3200
- Sandisk Ultra II SSD 960GB
- Corsair SF600
- Gigabyte GeForce RTX 3070 Eagle OC 8G
- AOC AGON AG241QX Rood, Zwart

Laatste windows versie (win 10 pro) en updates

Laatste geforce drivers

- Wanneer ik DX12 (met raytracing) inschakel en alles op ultra zet (en alle mogelijk verbeteringseffecten aan) dan haal ik op 2k een nette 120 f/ps. Maar het stottert wel, het staat af en toe stil. Als ik alles op low zet en alle verbeteringseffecten uitzet, dan gebeurd dit nog.

- schakel ik terug naar DX11 en zet alles op ultra dan gaan logischerwijs de fps omhoog en het gestutter is weg.

Ik heb het programma ISCL v1.0.2.2 ingeschakelt en dan kun je je geheugen purgen. Zelf heb ik er niet veel verstand van, maar het helpt wel even tegen het stilstaan van het beeld bij DX12.

---

Ligt het aan het geheugen (hoeveelheid? Snelheid?) of is de processor te langzaam?

Het speelt in ieder geval niet fijn met DX12, terwijl ik het raytracinggebruik wel mooi vind. De 3070 zou dat toch aan moeten kunnen|?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Doodskist
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 28-04-2021
Dit probleem had ik ook.
Die geheugen purge die je noemt heb ik ook geprobeerd, werkte niet.

Wat het voor mij oploste:
1. (Mobo) Bios updaten (flashen) was hier de grote fix, van mwah performance naar geweldig smooth, zoals het hoort.
2. Gsync settings guide volgen, voor jou werkt dat anders omdat je freesync hebt, maar was voor mij winst te behalen.

Bios update dus...

En natuurlijk met Display Driver Uninstaller (DDU) in safe mode een verse installatie van je gpu drivers doen.

Hopelijk fixt dit het voor je

(ik draai overigens DX12 met RT).

[ Voor 3% gewijzigd door Doodskist op 25-11-2020 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• no_way_today
Kijk, dan ga ik dat vanmiddag eens proberen. Ben altijd een beetje huiverig voor bios updates, maar als dat het probleem oplost, dan gaan we er voor. Met ddu werk ik sowieso al bij vc’s.

Bij mij verliep het gsync vanzelf, het scherm is gsync compatibel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Doodskist
no_way_today schreef op woensdag 25 november 2020 @ 08:44:
Kijk, dan ga ik dat vanmiddag eens proberen. Ben altijd een beetje huiverig voor bios updates, maar als dat het probleem oplost, dan gaan we er voor. Met ddu werk ik sowieso al bij vc’s.

Bij mij verliep het gsync vanzelf, het scherm is gsync compatibel.
Ja ik doe ook liever geen Bios flash, maar ik had al het andere al geprobeerd, echt alles.
Voor Gsync compatible zou ik ook een guide volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• no_way_today
Zojuist BFV getest in DX12 nadat ik de laatste bios had geflasht: loopt smots en nog meer FPS! DLS kan ik alleen niet selecteren in BF5, dat blijft lichtgrijs en staat de uitleg dat je een rtx kaart moet hebben: terwijl ik een 3070 heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doodskist
no_way_today schreef op woensdag 25 november 2020 @ 16:11:
Zojuist BFV getest in DX12 nadat ik de laatste bios had geflasht: loopt smots en nog meer FPS! DLS kan ik alleen niet selecteren in BF5, dat blijft lichtgrijs en staat de uitleg dat je een rtx kaart moet hebben: terwijl ik een 3070 heb :)
Mooi dat je probleem is opgelost!
DLSS kun je niet uitschakelen, staat automatisch aan als je de DXR optie aanzet (RT).
Pagina: 1