T-Mobile thuis (VDSL) - Welk modem/router voor bridge mode?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwasd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10-10 03:19
Ik heb afgelopen maandag T-Mobile Thuis Internet Fast 100/30 (VDSL) aangevraagd.
Nu heb ik zelf al een Edgerouter en Unifi AP's en ik wil dus graag de standaard meegeleverde modem/router van T-Mobile vervangen voor een ander model die ik in Bridge mode kan configureren. Volgens mij kan ik dan vervolgens op mijn WAN interface op de Edgerouter VLAN300 configureren voor internet.

Nu moet ik nog een keuze maken welke modem/router ik ga aanschaffen die voor de Edgerouter komt. (vervanging standaard T-Mobile modem/router).
Ik zie dat de Fritzbox 7590 veel gebruikt wordt maar die vind ik aardig prijzig.

Ik zat te denken aan 1 van onderstaande:

Draytek Vigor 130
Draytek Vigor 165
Zyxel VMG4005-B50A

Kan iemand mij aanraden welke aan te schaffen en/of deze merken/types wel compatible zijn?
Misschien ook even de voor/nadelen benoemen.
Als iemand nog tips heeft voor een ander merk/type hoor ik het ook graag.

[ Voor 6% gewijzigd door qwasd op 25-11-2020 00:59 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vrieske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22-09 14:23
Ik heb hier sinds een maand of 6 de vigor 130 in bridge staan, ook op tmobile vdsl. Werkt prima op volle snelheid.
Bijkomend voordeel is dat je je achterliggende router kan herstarten zonder dat je een nieuw ip adres krijgt.

Op het tmobile thuis forum kun je zoeken op "vigor 130" voor het instellen van de bridge mode en vlan.

[ Voor 4% gewijzigd door vrieske op 25-11-2020 13:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kuicykc
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 10-10 13:32
ik gebruik een Zyxel vmg8324-b10a in bridge modus voor mijn UDM, werkt perfect. Heb er 10 euro op marktplaats voor betaald.

[ Voor 6% gewijzigd door kuicykc op 25-11-2020 13:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23:52
Wat is het nut van een eigen router in Bridge mode?
Je kunt toch gewoon de T-Mobile router gebruiken en dubbel Nat doen, ik zie het probleem niet.

Bijkomend handigheidje is dat je de wifi van die T-Mobile router kunt gebruiken voor een wifi gastnetwerk van waaruit je dan alleen het internet op kunt.

[ Voor 35% gewijzigd door Ben(V) op 25-11-2020 14:50 ]

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwasd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10-10 03:19
Ben(V) schreef op woensdag 25 november 2020 @ 14:34:
Wat is het nut van een eigen router in Bridge mode?
Je kunt toch gewoon de T-Mobile router gebruiken en dubbel Nat doen, ik zie het probleem niet.
Zou kunnen inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:30
Zet je Edgerouter in DMZ van je T-Mobile modem en hou het geld voor een eigen modem lekker in je zak :z

Heb het bij BudgetThuis VDSL ook op deze manier draaien en werkt prima. Enige nadeel is dat je op de WAN-interface van je router een 192.168.x.x adres hebt i.p.v. je echte IP-adres. Voor de ingebouwde DDNS is dat minder handig. Maar daar zijn wel alternatieve scripts voor die via een API o.i.d. je externe IP-adres opvragen.

Heb zelf nog geen behoefte gehad om een eigen modem aan te schaffen. VPN-server en port forwards e.d. werkt hier allemaal prima, vanwege de DMZ zou ik niet zeggen dat er nog een modem tussen zit, het is dat je het ziet aan het IP-adres...
Pagina: 1