Advies nodig bij aankoop monitor PS5

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renshen
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 27-12-2020
Hi allemaal,

Momenteel ben ik zoals vele van plan de PS5 te gaan kopen (zodra dit mogelijk is). Hierbij ben ik ook op zoek naar een nieuwe 4K monitor die geschikt is voor gamen op de PS5. Helaas kom ik er nog niet helemaal uit en zou graag advies van jullie willen bij de aankoop van een nieuwe monitor. De monitor dient in ieder geval 4K en 60 fps te hebben (een pluspunt als de monitor ook in hoogte is te verstellen). Ik hoop iets te vinden rond de 300 euro. Het liefste koop ik mijn monitor via een grotere Nederlandse winkel (Coolblue, Mediamarkt e.d.). Zelf ben ik op de volgende monitoren gekomen:

https://tweakers.net/pricewatch/compare/1257425;1338760;1596614;1481660/

Zelfs lees ik ook verhalen over HDMI 2.1 of Freesync en dat een monitor hier voor de PS5 aan moet voldoen, echter heb ik hier zelf niet zo veel verstand van en weet dus niet of ik dit mee moet nemen in mijn beslissing. Is dit aan te bevelen om te overwegen?

Kunnen jullie daarnaast aangeven welk van de bovenstaande monitoren het beste is? Of zouden jullie eventueel iets anders aan kunnen bevelen die voldoet aan mijn eisen? De HP 27F lijkt me zelf het beste, omdat deze ook nog in hoogte is te verstellen en momenteel afgeprijsd is door Black Friday.

Mocht ik wat vergeten zijn, laat het maar weten! :)

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakOverflow
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 03-06 15:26

TweakOverflow

Wubbalubbadubdub!

Wat wil je met je monitor, competitief multiplayer of mooie graphics en bijvoorbeeld Assassins Creed Valhalla bewonderen? :)

Ik zou persoonlijk even op de reactietijd letten van het paneel. Het is natuurlijk wel afhankelijk van welke spellen je van plan bent te spelen, maar 5ms kan relatief veel uitmaken in shooters zoals Call of Duty enzovoorts.

Weddings are basically funerals with cake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renshen
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 27-12-2020
@TweakOverflow Ik speel eigenlijk beide, dus zowel shooters als open world games. Mijn focus bij een scherm gaat uit naar de grafische kant (boven de competitieve kant). Ik zie dat de schermen die ik heb gevonden allemaal een reactietijd van 4 of 5 ms hebben. Dit lijkt me voldoende toch? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gertjanvh
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 27-11-2020
Momenteel maak ik gebruik van deze monitor.

pricewatch: BenQ EL2870UE Grijs, Zwart

Op deze monitor ontbreekt nog wel HDMI 2.1 maar ik weet ook nog niet in hoe verre dat al beschikbaar is en voor een normale prijs. Ik heb mijzelf er ook nog niet heel erg in verdiept in wat het extra brengt.

Verder ben ik erg tevreden over deze monitor, erg mooi beeld met 4K en HDR.
Nu de PS5 naar meer FPS gaat zou misschien 120Hz ook niet misstaan maar ik denk dat ik het voorlopig nog wel bij deze monitor houd.

Succes met zoeken naar een monitor.