Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itris
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-05 14:33
Hallo allemaal,

In een nieuw te bouwen huis komt vloerverwarming als enige verwarming. Er is een legplan ontvangen als voorstel, maar de opdrachtgevers weten er eigenlijk niks van af. Als dit er eenmaal in ligt valt het niet echt meer aan te passen, dus willen ze wel graag weten of dit een 'goed' legplan is, of dat er wat zaken niet handig zijn. Hier onder tekeningen van het legplan. Ik heb die hoop dat iemand hier er iets zinnigs over kan zeggen?

hartelijk dank!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bSYcXZ6AB1JgNZbW2adoqXihkc0=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/Tx7czX9LTUvN4IMMS6eviM95.png?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pu3NtfT_GYPQ_ZbrgVmGz7Cphdw=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/uVxssuBv48XSNFpYhoRghdUH.png?f=fotoalbum_tile

[ Voor 38% gewijzigd door itris op 24-11-2020 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synx6
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23:16
itris schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 23:06:
Hallo allemaal,

In een nieuw te bouwen huis komt vloerverwarming als enige verwarming. Er is een legplan ontvangen als voorstel, maar de opdrachtgevers weten er eigenlijk niks van af. Als dit er eenmaal in ligt valt het niet echt meer aan te passen, dus willen ze wel graag weten of dit een 'goed' legplan is, of dat er wat zaken niet handig zijn. Hier onder tekeningen van het legplan. Ik heb die hoop dat iemand hier er iets zinnigs over kan zeggen?

hartelijk dank!

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Wat vind je er zelf van? HoH lijkt me te kloppen (10cm). Voldoende groepen. Bijna overal dezelfde lengte? Waar zitten de verdelers? Welke energie index krijgt je woning?

Ben je van plan om nog ergens in de vloer te gaan boren voor taatsdeuren bijv?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:41
Zorg in ieder geval dat je een verdeler krijgt met flowmeters. Dan kun je je, nadat de installatie in bedrijf is gesteld, storten op het inregelen van de flow per groep zodat het overal even warm wordt. Het is namelijk de vraag of dat wel (goed) wordt gedaan als men er weinig kennis van heeft.

In de badkamer lijkt in de douche (of is dat een bad?) niet gelegd te worden? Zou ik wel doen denk ik, als het de douche betreft. Wel zorgen dat je niet te dichtbij je afvoer legt. Het water in het waterslot kan dan gaan verdampen = rioollucht.

En probeer het kruisen van drinkwaterleidingen te voorkomen, ivm legionella.

[ Voor 57% gewijzigd door ThinkPad op 24-11-2020 23:23 ]

• itris
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-05 14:33
bedankt, dat was erg hulpvol!