Nieuwe uitbouw-vloerverwarming opstarten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-J
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22-05 09:55
Wij hebben sinds de laatste week van september een nieuwe cementdekvloer + keramische tegels in onze nieuwe uitbouw (deze is toen ook voltooid). De rest van de woonkamer heeft dezelfde nieuwe keramische tegelvloer.
Op de bestaande Uponor (CV : Daalderop CombinAir) vloerverwarming is een extra groep voor de nieuwe vloerverwarming v/d uitbouw gemaakt (van ROBOT). Zie de foto's hieronder voor de nieuwe opstelling van de woonkamer vloerverwarming (links is de Robot geplaatst, die aftapt van de aanvoerleidingen van de Uponor)
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/CQw9396/45-FE653-E-F34-F-4-EDB-B718-A7-C810-AA06-CF.jpg Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/sjYxRSw/C8-CACC55-C03-F-40-A0-8-B4-B-8-C57-CFE0-D151.jpg

Ik snap niet helemaal hoe deze opstelling werkt, dus hopelijk zijn er hier knappe koppen die het zien..

Nu moet ik dus gaan opstarten met verwarmen... elke dag de Robot 1 graad warmer zetten tot 40C. Zet ik hierbij de Uponor (met ook een nieuwe tegelvloer! maar geen nieuwe cement dekvloer zoals de uitbouw) thermostaat ook geleidelijk warmer of gelijk voluit op 25-30graden... zodat de Robot gevoed blijft vanuit de CV... of staat de Robot los van Uponor themorstaat en pakt deze altijd warm water indien nodig?
Raden jullie mij aan de CV ook aan te passen? (al is de CombinAir redelijk onmogelijk in te stellen, ik kan hem niet eens aflezen).
Sorry voor al mijn vragen, maar dit is nogal gecompliceerd en wil niet mijn vloer verpesten.

PS. mijn vloerverwarming is sinds de lente 2020 niet aan geweest....

[ Voor 10% gewijzigd door A-J op 24-11-2020 22:15 ]

WP: PUHZ-SHW112YAA + EHSC-VM2D en PV: 8355 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:09
Normale volgorde: nieuwe vloer, opstoken en afkoelen (vooral bij afkoelen komen de barsten), en pas als vloer voldoende droog is en opgestookt én afgekoeld is geweest tegelen.
Nu is er getegeld op een vloer die niet opgestookt is geweest, een goeie vloerder zou dat weigeren (of je een blaadje laten ondertekenen dat gevolgschade voor jou rekening is).
Je robot verdeler heeft een thermostaatkraan, die de warmte in de vloer beperkt, daarmee kan je het opstookprotocol volgen.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• A-J
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22-05 09:55
Bedankt, de Robot kan alleen verwarmen als de thermostaat van de begane grond Uponor verdeler aanslaat.

Nu slaat deze na ong. 8-9uur helemaal uit (power knopje van de Uponor verdeler gaat uit). Als ik de stekker en een minuutje of 2 uit haal en weer erin, werkt het Uponor systeem beneden weer om vervolgens weer na 8-9uur uit te gaan...
Ik weet niet hoe het hiervoor was, omdat wij altijd de vloerverwarming tijdens de verbouwing etc. uit hadden... Daarnaast heeft de Uponor verdeler boven nergens last van...
Iemand een idee?

WP: PUHZ-SHW112YAA + EHSC-VM2D en PV: 8355 Wp