Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Wilt niet booten vanaf NVME

Pagina: 1
Acties:

• mescie
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-11 15:09
Hallo allemaal,

Met de black friday aanbiedingen heb ik een pricewatch: Samsung 970 EVO 1TB gekocht voor in mijn pricewatch: Gigabyte GA-B150-HD3P moederbord.
Via USB de andere SSD geformat waar windows op geinstalleerd stond en daarna windows geinstalleerd op de NVME, maar hij wilt met geen mogelijkheid booten.

De bios toont de nvme wel in zowel de boot opties als onder het tabje 'nvme configuration'.
Ik heb de 'storage boot option control' al op UEFI gezet ipv legacy, maar ook dit lijkt niet te helpen.
Ik heb de meest recente bios draaien.

Heb ik een NVME gekocht die niet ondersteund word door mijn moederbord?

Edit:
Ik heb ook nog 3 andere SATA schijven in de pc zitten.

[ Voor 3% gewijzigd door mescie op 24-11-2020 22:10 ]

• mescie
Ik lijk het opgelost te hebben door alle andere SATA schijven te ontkoppelen en dan windows te installeren op de nvme. Dat lijkt nu goed te gaan. Maar nu ik alle schijven weer aansluit wilt er 1 niet tonen, ik denk dat ik aan een limiet zit.

1x 1TB NVME
1x 500GB SSD op port 0
1x 1TB HDD op port 1
1x 500GB SSD op port 2

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 30-11 16:07
Dan zou ik even kijken op je moederbord op welke SATA-poort de "niet tonende schijf" zit en in de tabel van het moederbordmanual kijken welke devices elkaar in de weg zitten met "lanes-gebruik" en wat een oplossing voor je zou kunnen zijn.

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Als je eerst een install doet en daarna van CSM naar UEFI overschakelt gaat het niet werken. Dan zal je hem opnieuw moeten installeren, volledig een UEFI mode.

[ Voor 26% gewijzigd door johnkeates op 24-11-2020 22:52 ]

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10:51

nelizmastr

Goed wies kapot

Kijk ook even of je nog een BIOS update kan uitvoeren. Daar zit vaak ook verbeterde ondersteuning in voor nieuwere SSD’s en andere insteekkaarten.

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• mescie
Ook met alleen maar die ene schijf bleef hij hem maar niet herkennen, zowel niet in Windows als in de bios.
Uiteindelijk als laatste poging nog getest met een andere SATA kabel en toen zag ik hem wel!

De schijf was nog niet geformateerd of toegekend, daar zat misschien het probleem.
Alles werkt weer, bedankt voor jullie adviezen.
Pagina: 1