Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ma-rits
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 27-11-2021
Hallo allemaal,

Ik zou eigenlijk wel mooiere foto's willen maken, dan mijn telefoon kan.
Ik heb nauwelijks ervaring met het schieten van foto's met een echte camera.
Toch zou ik fotograferen willen proberen en misschien vind ik wel een hele nieuwe passie. :P
Als ik een camera koop dan zou ik hem willen gebruiken voor wandelingen of een uitje (en vakantie) of een mooie foto van een gezinslid. Mijn doel van de camera is om het leven wat mooier vast te leggen.
Ik zie mij nu eigenlijk nog niet allemaal lenzen kopen en meenemen, daarvoor ben ik nog een te grote leek.
Een camera met een goede auto functie en mogelijkheden tot manual lijkt mij het meest geschikt. Dan kan ik ontdekken of fotografie bij mij past en het een beetje leren.
Na wat onderzoek op internet, denk ik dat een compact camera het beste past.
Qua budget ben ik zwevend, ik kijk bijvoorbeeld nu naar een Panasonic Lumix DC-FZ82 van 250 euro. Maar ik zou er ook wel 500 euro voor over hebben.
Mijn vraag is, is deze Panasonic nog goed genoeg of is hij inmiddels al wat verouderd? En is er dan een wat beter model voor dus een hogere prijs.

Heel erg bedankt alvast voor de adviezen :)

Beste antwoord (via Ma-rits op 26-11-2020 16:13)

• JoStad
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 29-05 15:31
Ma-rits schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 21:35:
Hallo allemaal,

Toch zou ik fotograferen willen proberen en misschien vind ik wel een hele nieuwe passie. :P
Als ik een camera koop dan zou ik hem willen gebruiken voor wandelingen of een uitje (en vakantie) of een mooie foto van een gezinslid. Mijn doel van de camera is om het leven wat mooier vast te leggen.
Ik zie mij nu eigenlijk nog niet allemaal lenzen kopen en meenemen, daarvoor ben ik nog een te grote leek.
Een camera met een goede auto functie en mogelijkheden tot manual lijkt mij het meest geschikt. Dan kan ik ontdekken of fotografie bij mij past en het een beetje leren.
Qua budget ben ik zwevend, ik kijk bijvoorbeeld nu naar een Panasonic Lumix DC-FZ82 van 250 euro. Maar ik zou er ook wel 500 euro voor over hebben.
Mijn vraag is, is deze Panasonic nog goed genoeg of is hij inmiddels al wat verouderd? En is er dan een wat beter model voor dus een hogere prijs.

toon volledige bericht
Hier is wat info:
https://www.frankwandelt....ctcamera-s-van-dit-moment
reviews: Compactcamera's met 1"-sensor: wat is de beste broekzakcamera?
De laatste is wat verouderd (2017) maar om een idee te krijgen wat er zoal is, is het wel bruikbaar.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• JoStad
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 29-05 15:31
Ma-rits schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 21:35:
Hallo allemaal,

toon volledige bericht
Hier is wat info:
https://www.frankwandelt....ctcamera-s-van-dit-moment
reviews: Compactcamera's met 1"-sensor: wat is de beste broekzakcamera?
De laatste is wat verouderd (2017) maar om een idee te krijgen wat er zoal is, is het wel bruikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ma-rits
Bedankt voor de snelle reactie.
Ik had eerlijk gezegd niet gedacht een broekzakcamera zo goed zou zijn!

Op het moment ben ik de Sony CyberShot DSC-RX100 serie aan het bekijken.
De iii en de iv zijn ongeveer mijn budget.
Die zijn inmiddels wel beide wat ouder.
Zouden ze nog goed genoeg zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ma-rits
Ik heb op internet gezocht en bekeken wat de beste deal op dit moment is en ben uitgekomen op de Sony CyberShot DSC-RX100 VI.
Hij is bij Art&Craft via de belgische website (niet de NL!) te bestellen met een cashback. Dan kom je nu uit op 699 euro. Het is iets meer dan mijn budget, maar daarmee heb ik wel een veel modernere versie dan de III of IV.
Bedankt voor het advies JoStad! Anders had ik deze serie niet gevonden.

Wat mij betreft wordt dit topic nu gesloten.

[ Voor 21% gewijzigd door Ma-rits op 26-11-2020 16:13 ]