Hoi iedereen,
Ik zit inmiddels al 10 jaar op redelijk dezelfde build. Ooit een keer de GPU vervangen maar verder eigenlijk weinig veranderd. Ik merk dat het systeem wat aan het verouderen is. Nu Black Friday er aan komt vraag ik me af of het niet een goed moment is om wat upgrades te doen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Eigenlijk is de enige zware taak die ik doe gamen. Ik zou graag recente games op 60fps kunnen spelen op medium settings.
Voor de rest is het niet meer dan mailen en internetten.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik zou blij zijn als ik met upgrades rond de 500-600 euro weer even vooruit kan.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Het zou mooi zijn als ik mijn videokaart en monitor kan behouden. Mogelijk ook mijn PSU als die nog krachtig genoeg is.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik dacht zelf aan meer RAM, een nieuwe case, een nieuw moederbord en een nieuwe CPU.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee niet echt.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De computer komt op een redelijke prominente plek te staan, en ik vind het belangrijk dat het een beetje oogt. Ik heb liever iets straks en minimalistisch dan iets met veel lichtjes of toeters en bellen. Ik vind de NZXT H510 case er erg mooi uit zien dus het zou top zijn als het daar in past. Daarnaast zou het natuurlijk top zijn als hij een beetje stil is.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Het "probleem" is dat ik niet zo goed weet wat ik in mijn huidige situatie het beste kan doen. Waar kan ik het beste in investeren, en wat is het waard om mee te nemen naar een nieuwe build? Via een goede aanbieding heb ik een 1440p monitor aangeschaft (was goedkoper dan 1080p). Op het eerste gezicht leek me dat een prima keuze. Maar mijn huidige setup lijkt bij de meeste games met een 1440p resolutie moeite te hebben, en 1080p op een 1440p ziet er erg lelijk uit.
Als videokaart heb ik een 1060 6gb, voor mijn gevoel een redelijk recente kaart, maar ik vind het lastig om in te schatten hoe krachtig die in 2020 echt nog is.
Ik heb dus eigenlijk een aantal vragen:
Heel erg bedankt voor jullie hulp!
Ik zit inmiddels al 10 jaar op redelijk dezelfde build. Ooit een keer de GPU vervangen maar verder eigenlijk weinig veranderd. Ik merk dat het systeem wat aan het verouderen is. Nu Black Friday er aan komt vraag ik me af of het niet een goed moment is om wat upgrades te doen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Eigenlijk is de enige zware taak die ik doe gamen. Ik zou graag recente games op 60fps kunnen spelen op medium settings.
Voor de rest is het niet meer dan mailen en internetten.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik zou blij zijn als ik met upgrades rond de 500-600 euro weer even vooruit kan.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Het zou mooi zijn als ik mijn videokaart en monitor kan behouden. Mogelijk ook mijn PSU als die nog krachtig genoeg is.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik dacht zelf aan meer RAM, een nieuwe case, een nieuw moederbord en een nieuwe CPU.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee niet echt.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De computer komt op een redelijke prominente plek te staan, en ik vind het belangrijk dat het een beetje oogt. Ik heb liever iets straks en minimalistisch dan iets met veel lichtjes of toeters en bellen. Ik vind de NZXT H510 case er erg mooi uit zien dus het zou top zijn als het daar in past. Daarnaast zou het natuurlijk top zijn als hij een beetje stil is.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Het "probleem" is dat ik niet zo goed weet wat ik in mijn huidige situatie het beste kan doen. Waar kan ik het beste in investeren, en wat is het waard om mee te nemen naar een nieuwe build? Via een goede aanbieding heb ik een 1440p monitor aangeschaft (was goedkoper dan 1080p). Op het eerste gezicht leek me dat een prima keuze. Maar mijn huidige setup lijkt bij de meeste games met een 1440p resolutie moeite te hebben, en 1080p op een 1440p ziet er erg lelijk uit.
Als videokaart heb ik een 1060 6gb, voor mijn gevoel een redelijk recente kaart, maar ik vind het lastig om in te schatten hoe krachtig die in 2020 echt nog is.
Ik heb dus eigenlijk een aantal vragen:
- Met mijn huidige build in het achterhoofd, waar kan ik het beste mijn geld besteden?
- Zien jullie nog veel waarde in een 1060 6gb in 2020.
- Is het een heel gek idee om mijn 1440p monitor in te wisselen voor een 1080p variant gezien lagere system requirements?
- Wat zou een mooi alternatief zijn voor mijn i5 2500k?
- Hebben jullie verder nog advies of tips?
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | Intel Core i5 2500K Boxed | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Moederborden | Asus P8Z68-V PRO | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Videokaarten | Asus DUAL-GTX1060-O6G | € 320,20 | € 320,20 |
| 1 | Behuizingen | Cooler Master CM 690 II Advanced | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Monitoren | HP 27q Zilver, Zwart | € 199,- | € 199,- |
| 1 | Processorkoeling | Cooler Master Hyper 212 Plus | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Ventilatoren | Fractal Design Silent Series , 120mm | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Ripjaws X F3-12800CL9D-8GBXL | € 44,46 | € 44,46 |
| 1 | Voedingen | Cooler Master GX 750W | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Solid state drives | Samsung 970 EVO 500GB | € 75,- | € 75,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 638,66 | ||
Heel erg bedankt voor jullie hulp!
[ Voor 1% gewijzigd door Roerdomp op 24-11-2020 21:37 . Reden: Formatting cleanup ]