Potentiële oplichter op marktplaats

Pagina: 1
Acties:
  • 2.466 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-10 18:44

BeyondThunder

Lost Lightning

Topicstarter
Hey Guys,

Ik ben in de markt om mijn gtx 1080 te upgraden, en ik liep tegen een advertentie aan op marktplaats waarvan ik dacht "Hmmm te mooi om waar te zijn..." Dus ik ben het spelletje gaan spelen.

Alle links op marktplaats verwijzen naar de politie of meldpunt "Meldpunt Internetoplichting", maar is er naar mijn weten geen mogelijkheid om een potentiële oplichter te melden aan Marktplaats zelf.

Natuurlijk is er nog geen strafbaar feit gepleegd, maar toch. Wat adviseren jullie? Hoe verder?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_3qUvQop2Fv_gdoyNBp6tbkKVBk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/wiwrTOrzzKYXE1kfOATUAbqI.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AFba3tyrOXIVXA5pYl9hL1Ou56A=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/J9LEuGNcfsfG37QtjKXyVR5Y.png?f=user_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Niks. Waarom tijd steken in iets waar je geen vertrouwen hebt?

Laat het los..laat het gaan...

Je kan trouwens gewoon de tip marktplaats knop gebruiken, en dan op verdachte adverteerder klikken

[ Voor 42% gewijzigd door jack zomer op 24-11-2020 19:47 ]

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

BeyondThunder schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 19:42:
Hey Guys,

Ik ben in de markt om mijn gtx 1080 te upgraden, en ik liep tegen een advertentie aan op marktplaats waarvan ik dacht "Hmmm te mooi om waar te zijn..." Dus ik ben het spelletje gaan spelen.

Alle links op marktplaats verwijzen naar de politie of meldpunt "Meldpunt Internetoplichting", maar is er naar mijn weten geen mogelijkheid om een potentiële oplichter te melden aan Marktplaats zelf.

Natuurlijk is er nog geen strafbaar feit gepleegd, maar toch. Wat adviseren jullie? Hoe verder?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Onder iedere advertentie staat gewoon een knop "meld aan marktplaats". En dat werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder

BeyondThunder

Lost Lightning

Topicstarter
jack zomer schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 19:45:

Je kan trouwens gewoon de tip marktplaats knop gebruiken, en dan op verdachte adverteerder klikken
Nou, ik wil gewoon voorkomen dat hij andere mensen oplicht, mensen die minder "slim" zijn als de gemiddelde tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder

BeyondThunder

Lost Lightning

Topicstarter
Hij hapt wel lekker!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EyBTR0vu170Row79dF3dI5EpzXQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/clhC6VYBZZAkrhxsVMh6MeJ6.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
BeyondThunder schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 19:48:
[...]

Nou, ik wil gewoon voorkomen dat hij andere mensen oplicht, mensen die minder "slim" zijn als de gemiddelde tweaker
Gaat je niet lukken.. kies iets wat je wel kan waarmaken. Een babydraakje of een eenhoorn bv...

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder

BeyondThunder

Lost Lightning

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 19:47:
[...]

Onder iedere advertentie staat gewoon een knop "meld aan marktplaats". En dat werkt prima.
Dat wist ik niet, ga ik gelijk even doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij hapt wel lekker? Hij reageert gewoon op je berichten terwijl hij in de tussentijd nog 20 slachtoffers maakt. Je maakt het spannender voor jezeld dan het is, dit is compleet normaal (helaas)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder

BeyondThunder

Lost Lightning

Topicstarter
@Verwijderd Dat begrijp ik. En toch is het voor mij belangrijk om dit de delen zodat anderen hier wellicht van kunnen leren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6CGcS3UHMep5Mus5Urh94CGpcs4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/HBcYZ6b3sj8SS2qwLwU2W114.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Het valt me op dat je deze fraude niet op een goede manier bij Tikkie kunt melden. Als je op deze manier bent opgelicht, is het daarom wellicht mogelijk om je schade bij Tikkie te verhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder

BeyondThunder

Lost Lightning

Topicstarter
Is er in deze draad nog interesse op het vervolg? Anders laat ik hier een slotje op zetten.

Edit,

Hier nog even het vervolg van de comunicatie:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zKYzK1mtinTLlmJLkI9Ag9UBY9g=/x800/filters:strip_exif()/f/image/JRmEs4YnV79NnVXZ5tAHZCqB.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cj92TLroQfqrsq9cpVQkkB5r2MA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/F0WgGcfwmNgnB6zUZN1XdgLg.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 82% gewijzigd door BeyondThunder op 24-11-2020 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Ik snap echt niet wat je probeert te bereiken...

en waarom doet iemand voor 150 euro zoveel moeite om jou op te lichten? Dat is echt de moeite niet waard...

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Tijd voor een introductie van een ‘kennis’ die in Zwolle woont ;)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
SmurfLink schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 20:48:
en waarom doet iemand voor 150 euro zoveel moeite om jou op te lichten? Dat is echt de moeite niet waard...
Vertel me even waar ik met sturen van 30 korte berichtjes 150 euro verdien ;) Het valt me echt tegen hoe matig Tikkie bereikbaar is. Er is gewoon geen mogelijkheid om vermoedelijke fraude effectief te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
GlowMouse schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 20:52:
[...]

Vertel me even waar ik met sturen van 30 korte berichtjes 150 euro verdien ;) Het valt me echt tegen hoe matig Tikkie bereikbaar is. Er is gewoon geen mogelijkheid om vermoedelijke fraude effectief te melden.
Dat is ook weer waar. Maar de meeste gevallen van MP oplichting die ik heb gezien ging toch wel met grotere bedragen dan dit. Als TS had ik het gewoon gehouden bij melding bij marktplaats voro mogelijke oplichter.. en klaar.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plaspvd
  • Registratie: Mei 2014
  • Niet online
Meneer is opeens een weekje op vakantie :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
jack zomer schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 19:45:

*Hint: daar doen ze geen flikker mee. Wedden dat deze advertentie over 4 weken nog online is?*

Wat een doorzichtig verhaal trouwens... Wel zielig. Blijkbaar laat zijn werkgever hem op zijn kantoor slapen.

Door schade en schande ben ik er trouwens achter gekomen dat je nooit zaken met doen met iemand op marktplaats die geen goede reviews heeft. Niet dat de reviews ook maar wat waard zijn, maar dan heb je nog enigszins een houvast. Eigenlijk ook niet heel raar. Je geeft iemand in de supermarkt ook niet 20 euro, omdat die z'n portemonnee thuis heeft laten liggen. Waarom zou je dan wel iemand 20 euro geven in de hoop dat het aangekochte product bij je aankomt.

[ Voor 41% gewijzigd door hoi1234 op 24-11-2020 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder

BeyondThunder

Lost Lightning

Topicstarter
Nee, klopt. Ik heb dit ook gemeld aan marktplaats. Maar ze ondernemen pas actie na meerdere meldingen. Dit gesprek is overigens ietwat geëscaleerd toen ik hem confronteerde. Misschien heb ik dit wel te vroeg gedaan (die confrontatie). Maar wat is jullie objectieve mening als je de conversatie hebt gelezen? Zou je het vertrouwen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• IQM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:02

IQM

SmurfLink schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 20:54:
[...]

Dat is ook weer waar. Maar de meeste gevallen van MP oplichting die ik heb gezien ging toch wel met grotere bedragen dan dit. Als TS had ik het gewoon gehouden bij melding bij marktplaats voro mogelijke oplichter.. en klaar.
Geloof me, op MP wordt je met fietsonderdelen van een paar tientjes al opgelicht.
Echt niet leuk meer, daarom is het voor mij ophalen of kappen.

@BeyondThunder Kun je een adres van zijn vrouw in Zwolle achterhalen? Kan er wel even langsgaan. Wil ook wel eens lachen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Ik zou het na zijn eerste post al hebben afgekapt.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Verveel je je tijdens thuiswerken ?
1080Ti voor €150,- kan nooit natuurlijk.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
BeyondThunder schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 21:02:
Nee, klopt. Ik heb dit ook gemeld aan marktplaats. Maar ze ondernemen pas actie na meerdere meldingen. Dit gesprek is overigens ietwat geëscaleerd toen ik hem confronteerde. Misschien heb ik dit wel te vroeg gedaan (die confrontatie). Maar wat is jullie objectieve mening als je de conversatie hebt gelezen? Zou je het vertrouwen?
Hahaha tuurlijk niet.
1. De prijs (kijk maar eens op V&A)
2. De reden is best slecht. Als dit een nieuwe videokaart is, heb je gewoon retourrecht. Bovendien is de kans klein dat een videokaart niet past. Sowieso ga je z'n dure videokaart niet even op de gok kopen.
3. Ophalen kan niet.
4. Dat zijn vrouw in de zorg zou werken is iets te doorzichtig.
5. Dat hij de videokaart niet even mee kan nemen naar z'n werk is ook BS.
6. Nooit zaken doen met verkopers zonder reviews
7. Videokaarten koop je niet op marktplaats maar op Tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder

BeyondThunder

Lost Lightning

Topicstarter
@Hackus Klopt, ik ben een weekje vrij, zit tussen 2 banen in.
Ik had interesse, je weet nooit wat de reden is dat iemand iets voor minder dan de helft van de marktwaarde verkoopt.
En natuurlijk had ik er al geen goed gevoel bij. Gelijk toen ik de prijs zag en de foto van het s/n kaartje op de achterkant (welke onleesbaar is).
Toch wou ik even kijken hoe ver ik met hem zou kunnen komen.

@hoi1234 Ik ben het ook 100% met je eens. maar bedankt voor je feedback.

Hij vertelde nog even dat hij de kaart een maandje gelden had gekocht, is een jaar gescheiden, en de kaart ligt bij zijn ex?
ps, kon je een maand geleden nog een nieuwe 1080 ti kopen dan?

[ Voor 0% gewijzigd door BeyondThunder op 24-11-2020 21:15 . Reden: paar typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder

BeyondThunder

Lost Lightning

Topicstarter
@IQM Na de confrontatie werd hij een beetje "boos" en reageert niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
BeyondThunder schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 21:13:
@Hackus Klopt, ik ben een weekje vrij, zit tussen 2 banen in.
Ik had interesse, je weet nooit wat de reden is dat iemand iets voor minder dan de helft van de marktwaarde verkoopt.
En natuurlijk had ik er al geen goed gevoel bij. Gelijk toen ik de prijs zag en de foto van het s/n kaartje op de achterkant (welke onleesbaar is).
Toch wou ik even kijken hoe ver ik met hem zou kunnen komen.

@hoi1234 Ik ben het ook 100% met je eens. maar bedankt voor je feedback.

Hij vertelde nog even dat hij de kaart een maandje gelden had gekocht, is een jaar gescheiden, en de kaart ligt bij zijn ex?
ps, kon je een maand geleden nog een nieuwe 1080 ti kopen dan?
Wil je hem namens mij even heel hard uitlachen? Waarom ligt een videokaart die je gekocht hebt nadat je gescheiden zou zijn nou weer bij je ex?

't kan hoor, maar meestal ben je niet zulke goede vrienden meer met je ex. Dat de videokaart bij z'n ex zou liggen is al helemaal vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder

BeyondThunder

Lost Lightning

Topicstarter
Okay, om deze draad dan af te sluiten, hier de rest.
Ik heb genoten!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X_buRKtmWhemKrqBHRIG_SgS03c=/800x/filters:strip_exif()/f/image/unPvkkaPEtoRvzstUvbV6sT0.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uxXLwTacT-WPhKVUUh-1ZQ2PF_s=/800x/filters:strip_exif()/f/image/OudpyIZKJDvgMvVPp3tq0ZU0.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9tpFBeWOrpxWSeZ2i6yhdaLb1S8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Tt2e1MwpgC3kBpkn3rGwnBsK.png?f=fotoalbum_large

edit, enkel namen geblurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om het even in perspectief te zetten, ik ben ook een keer opgelicht op V&A hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSSF
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 02-10 16:12
100% een hele grote kneus en tevens oplichter. Zonde om je tijd hier in te steken want het wekt alleen maar meer frustratie bij jezelf op.

https://www.instagram.com/cncdepartment/ Diverse projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IQM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:02

IQM

Verwijderd schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 22:09:
Om het even in perspectief te zetten, ik ben ook een keer opgelicht op V&A hier.
Toevallig ook met een videokaart? Ik had jaren geleden ook een keer een deal met een Tweaker en ben toen voor Jan de korte achternaam naar Lemmer gereden. Toch 45km enkele reis vanaf hier. Maar goed, het heeft me een boel geld bespaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IQM schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 22:30:
[...]

Toevallig ook met een videokaart? Ik had jaren geleden ook een keer een deal met een Tweaker en ben toen voor Jan de korte achternaam naar Lemmer gereden. Toch 45km enkele reis vanaf hier. Maar goed, het heeft me een boel geld bespaard.
Nee een cpu, 30 euro gelukkig maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Ik mis een beetje het doel van het topic. Marktplaats kan je zelf waarschuwen met je vermoedens dat dit een potentiële oplichter is en op Tweakers zijn 'heksenjacht'- en waarschuwingstopics niet de bedoeling.

Hier gaat dan ook een slotje aan.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.