Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe 1080p game systeem

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• BvanOsch
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 04-11 08:06
Hallo allen,

Ik ben momenteel aantal het kijken naar een nieuw systeem. Hieronder zal ik de nodige informatie verschaffen. Advies is zeer welkom!
Ik ben vrij lang uit de running geweest, mijn laatste systeem is vrij gedateerd.

Systeem wat ik op het oog heb:
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600X (BOX) Boxed€ 234,12€ 234,12
1MoederbordenMSI MPG B550 Gaming Edge Wifi€ 168,04€ 168,04
1Geheugen internG.Skill Flare X F4-3200C14D-16GFX€ 105,29€ 105,29
1VoedingenSeasonic Focus GX-750€ 105,90€ 105,90
2Solid state drivesSeagate FireCuda 120 500GB€ 86,04€ 172,08
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 785,43

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen op 1080p. Ik heb momenteel een AOC C27G2AE/BK scherm met Freesync en zoek een aansluitend systeem voor hoge FPS om dit scherm maximaal te benutten. Momenteel gaat dat prima met Apex Legends, CS-GO en Warcraft.
Ik wil voornamelijk Cyberpunk kunnen spelen aangezien dat voor mij de doorslag gaf mijn systeem te vervangen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 1000 euro (exclusief videokaart) Hier ben ik nog niet helemaal over uit. Advies is zeer welkom.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Niet bepaald. Momenteel zal alleen de behuizing voldoen voor een nieuwe build. Het gaat hier om een miditower van Lian Li.
Mijn huidige videokaart (Sapphire Nitro+ Radeon RX 580 4GB GDDR5) zal meegaan als tijdelijke placeholder in het nieuwe systeem tot er vervanging aangeschaft zal worden.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
- Processor
- Moederbord
- Geheugen
- Videokaart (In de toekomst)
- Opslag
- Voeding

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik ben voornamelijk geïnteresseerd in een Ryzen/AMD systeem.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet bepaald. Het gaat er mij vooral om dat ik maximale performance kan krijgen in recente/aankomende titels in 1080p.

Ga je overklokken?
Deze optie staat zeker open.

Wat verwacht je van ons?[i]
Advies over componenten of suggesties waar deze te krijgen zijn.

Huidig systeem
- Intel i7 4770
- Asrock H81 Pro
- 16GB geheugen
- Sapphire Nitro+ Radeon RX 580 4GB GDDRS videokaart
- Corsair CS650M voeding

[ Voor 34% gewijzigd door BvanOsch op 24-11-2020 20:32 ]

Alle reacties

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Sowieso je voeding gaan vernieuwen.

Het is momenteel erg slecht in advies geven qua GPU, want er komen snel nieuwe GPU's.
(ook AMD 6700) zou jammer zijn als je nu E425,- gaat uitgeven aan nieuwe GPU en je voor ongeveer dat geld in januari een RX6700 kunt kopen

Qua CPU: 3500X of R3600

[ Voor 4% gewijzigd door Hackus op 24-11-2020 19:31 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• BvanOsch
Hackus schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 19:29:
Sowieso je voeding gaan vernieuwen.

Het is momenteel erg slecht in advies geven qua GPU, want er komen snel nieuwe GPU's.
(ook AMD 6700) zou jammer zijn als je nu E425,- gaat uitgeven aan nieuwe GPU en je voor ongeveer dat geld in januari een RX6700 kunt kopen

Qua CPU: 3500X of R3600
Klopt, ik begreep al dat het gekkenhuis is in GPU land. Ik wacht de RX6700 af, dat lijkt mij voldoende voor het systeem waar ik op aan het mikken ben.
Qua CPU lijkt mij de 3600 een zeer aantrekkelijke kandidaat voor dit systeem, meer dan voldoende voor het 1080p werk?

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

BvanOsch schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 19:44:
[...]

Klopt, ik begreep al dat het gekkenhuis is in GPU land. Ik wacht de RX6700 af, dat lijkt mij voldoende voor het systeem waar ik op aan het mikken ben.
Qua CPU lijkt mij de 3600 een zeer aantrekkelijke kandidaat voor dit systeem, meer dan voldoende voor het 1080p werk?
Jazeker. Intel i5-10400f zou je ook kunnen overwegen.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• BvanOsch
Hackus schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 19:47:
[...]

Jazeker. Intel i5-10400f zou je ook kunnen overwegen.
Top! Dank je voor je advies.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:14

br00ky

Moderator Harde Waren
Je topicstart is nu al vrij compleet, maar we verwachten hier ook al een eigen opzetje. Zie ook de volgende passage uit het DAA beleid.
3. Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. Als je zelf al een configuratie hebt bedacht, post deze dan met behulp van de wenslijst in de pricewatch hier. Dat geeft je mede-Tweakers inzicht in waar je zelf aan hebt gedacht en hoe er binnen je budget betere of andere keuzes te maken zijn.

Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten. Je kan in dat geval contact opnemen met de moderator die je topic gesloten heeft om te vragen of hij weer open mag, mits je natuurlijk wijzigingen hebt aangebracht zodat het geheel wel aan de eisen voldoet.

Een simpel antwoord als 'Ik heb heb er niet veel verstand van!' óf 'Ik ben veel sneller klaar als jullie het doen!' is uit den boze.
Dit lijkt flauw, maar enerzijds doen we dit om ervoor te zorgen dat je zélf inzicht krijgt in wat er mogelijk is en anderzijds om de kwaliteit van de topicstarts hier te bewaken. Anders vervalt dit subforum in een "ik wil een pc voor x euro, mkay dank je doei" niveau, en dat is iets dat niemand wil :). Je eerste opzet hoeft niet top te zijn, we willen alleen graag dat je er eerst over nadenkt.

Om inspiratie op te doen kun je de verschillende topics in dit subforum en de best buy guides doorzoeken.

Met de Handleiding Pricewatch dien je vervolgens een mooi lijstje te maken (dus géén copy-paste lijsten van andere sites bijv.). Met die informatie kan vervolgens gericht advies gegeven worden om het helemaal aan jouw wensen aan te passen.

Stuur me een berichtje als je een opzetje hebt samengesteld, dan gaat je topic weer open. en weer open

Succes!

• BvanOsch
Topic aangepast!
Pagina: 1