Hallo Tweaker,
Wat leuk dat je hier kijkt en mij misschien wilt helpen. Ongeveer 5 jaar geleden heb ik jullie ook om advies gevraagd en ben daar tot op de dag van vandaag nog steeds blij mee. Echter is het ondertussen weer tijd voor een upgrade.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Eigenlijk is het voor 80% een computer die internet, mailt en youtube kijkt. Maar in die overige 20% speel ik graag spellen.
Bijvoorbeeld Red Dead 2, Horizon Zero Dawn, wellicht binnenkort AC: Valhalla, Watch Dogs: Legion en uiteraard kijk ik net zoals ieder ander uit naar Cyberpunk 2077.
Dit het liefst op 4K met zo hoog mogelijk framerate (144 is wat mijn monitor maximaal ondersteunt) of in ieder geval een stabiele 60FPS.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het systeem mag tussen de €2.000 en €3.000 gaan kosten.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Volgende componenten zijn al in gebruik:
- Fractal Design Define S,
- Monitor (4K, 144hz) (voor nu nog overkill, maar binnenkort niet meer
)
- HDD's en SSD
Componenten die aanwezig zijn, maar waarschijnlijk vervangen moeten worden?
- be quiet! Pure Rock Slim (wat kleine koeler, denk dat deze vervangen moet worden)
- Cooler Master 550W Semi-modular (lijkt mij ook te weinig voor de nieuwe GPU's?)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
1x videokaart
4x sata aansluiting minimaal
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Voor videokaarten bijvoorbaat Nvidia.
Fractal Design oogt erg pretting, voor de rest niet echt. Het mag best flashy zijn met RGB, maar dan ook weer niet too much.
Moeilijk uit te leggen maar smaak blijft persoonlijk.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
n.v.t.
Ga je overklokken?
Nop, had ik met mijn i7-4790K wel in gedachten maar is er nooit van gekomen. Ben er achter gekomen dat ik stabiliteit belangrijker vindt dan een paar procent meer performance.
Wat verwacht je van ons?[i]
Het liefst zou ik een mooi discussie zien ontstaan tussen Nvidia en AMD GPU's, tussen wel iets meer geld uittrekken voor een Ryzen 9 of toch de 7 of 5?
Alvast bedankt en warme groeten!
Wat leuk dat je hier kijkt en mij misschien wilt helpen. Ongeveer 5 jaar geleden heb ik jullie ook om advies gevraagd en ben daar tot op de dag van vandaag nog steeds blij mee. Echter is het ondertussen weer tijd voor een upgrade.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Eigenlijk is het voor 80% een computer die internet, mailt en youtube kijkt. Maar in die overige 20% speel ik graag spellen.
Bijvoorbeeld Red Dead 2, Horizon Zero Dawn, wellicht binnenkort AC: Valhalla, Watch Dogs: Legion en uiteraard kijk ik net zoals ieder ander uit naar Cyberpunk 2077.
Dit het liefst op 4K met zo hoog mogelijk framerate (144 is wat mijn monitor maximaal ondersteunt) of in ieder geval een stabiele 60FPS.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het systeem mag tussen de €2.000 en €3.000 gaan kosten.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Volgende componenten zijn al in gebruik:
- Fractal Design Define S,
- Monitor (4K, 144hz) (voor nu nog overkill, maar binnenkort niet meer
- HDD's en SSD
Componenten die aanwezig zijn, maar waarschijnlijk vervangen moeten worden?
- be quiet! Pure Rock Slim (wat kleine koeler, denk dat deze vervangen moet worden)
- Cooler Master 550W Semi-modular (lijkt mij ook te weinig voor de nieuwe GPU's?)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
1x videokaart
4x sata aansluiting minimaal
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Voor videokaarten bijvoorbaat Nvidia.
Fractal Design oogt erg pretting, voor de rest niet echt. Het mag best flashy zijn met RGB, maar dan ook weer niet too much.
Moeilijk uit te leggen maar smaak blijft persoonlijk.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
n.v.t.
Ga je overklokken?
Nop, had ik met mijn i7-4790K wel in gedachten maar is er nooit van gekomen. Ben er achter gekomen dat ik stabiliteit belangrijker vindt dan een paar procent meer performance.
Wat verwacht je van ons?[i]
Het liefst zou ik een mooi discussie zien ontstaan tussen Nvidia en AMD GPU's, tussen wel iets meer geld uittrekken voor een Ryzen 9 of toch de 7 of 5?
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 9 3900X (BOX) Boxed | € 440,55 | € 440,55 |
1 | Moederborden | Gigabyte Aorus X570 ELITE | € 181,05 | € 181,05 |
1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce RTX 3070 Gaming OC 8G | € 725,40 | € 725,40 |
1 | Waterkoeling | NZXT Kraken X53 | € 123,90 | € 123,90 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Trident Z RGB F4-3200C14D-16GTZR | € 135,50 | € 135,50 |
1 | Voedingen | Corsair RM850x (2018) Zwart | € 149,- | € 149,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.755,40 |
Alvast bedankt en warme groeten!
[ Voor 3% gewijzigd door PBvB op 24-11-2020 18:36 ]