Pricewatch manipulatie ?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixelmagic
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:17
Ik heb een aantal prijsalerts staan en het valt me op dat ik soms prijs aanpassingen krijg die minuten later verdwenen zijn.

Een die me vandaag opvalt is dat Central Point de nieuwe Apple producten significant heeft afgeprijst (bijna €100) en dat alle producten niet op voorraad zijn maar wel ruim de goedkoopste prijs hebben.

Ben ik negatief en verdenk ik het bedrijf ervan dat ze bewust aan het manipuleren zijn of is dit een foutje ?

Screenshot: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VP2u0whYQxE7SfVFzzWyf76QEIA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/44n8hRsUvCXDxng5FEBF55IG.jpg?f=user_large

PVoutput van mijn 4950Wp

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mooijekind
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:52

Mooijekind

Manager Product Content
Manipuleren zou het pas zijn als ze het niet kunnen leveren.
Zover ik zie kun je het wel bestellen bij ze, alleen heb je te maken met een langere levertijd.
Aangezien deze periode veel shops stunten met lagere prijzen kan ik het begrijpen dat een shop ook mee wil doen als ze weten dat ze de voorraad binnen korte tijd binnenkrijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixelmagic
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:17
Bedankt voor je antwoord, ik blijf van mening dat het een onjuist beeld geeft en hierdoor mogelijk andere shops hun prijzen aanpassen (in mijn voordeel?) naar aanleiding van een bedrijf wat niet op voorraad zijnde producten goedkoop maakt. Als ik de shopreviews zie van het bedrijf dan lijkt mijn vermoeden niet geheel onjuist.

Ik ga eens in de gaten houden of de prijs bij hen verandert wanneer ze wél op voorraad zijn. Vind het overigens wel jammer allemaal, maakt de betrouwbaarheid van de pricewatch wel minder.

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techprice
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 24-05 15:46
Amazon doet dat ook vaak. Dan prijzen ze items (soms significant) af om ze toch nog verkocht te krijgen, terwijl de levertijd vaak onzeker en lang kan zijn. Vaak is de levering zelf wel gegarandeerd.
Het is dus niet echt manipulatie imo, eerder een slimme prijszettingsstrategie om meer items te kunnen verkopen.

Measuring programming progress by lines of code is like measuring aircraft building progress by weight.