Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRAPSV
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 24-04 12:20
Ik zoek een?
55 of 58 Inch Televisie

Wat is je budget?
500 - 700 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Normale TV zenders te bekijken (NPO, SBS, RTL etc) en natuurlijk voetbal op Ziggo en FoxSports. Ook moet het mogelijk zijn om Netflix te kunnen kijken en een browser te kunnen gebruiken. Dat is alles eigenlijk, niet heel bijzonder.

Wat heb je zelf al gevonden?
Zelf had ik een beetje rondgekeken maar heb echt geen idee wat nou goed of minder goed (of zelfs slecht) is, de ene review kraakt alles af en de andere vind het juist weer top. Zelf had ik deze al op mijn lijstje staan:
LG Nanocell 55NANO816NA Zwart Samsung QLED Q55Q67T Zilver Ik las ergens dat Nanocell wel een mooi beeldje gaf en het design van LG spreek mij ook wel aan, heeft net weer iets meer dan die poten van Samsung.

Welke vragen heb je hier nog over?
Op dit moment hebben we een Sony Bravia wie 10 jaar oud is en waarvan het geluid gewoon niet meer goed is. Ik ben dus eigenlijk opzoek naar een vervanger waarbij het belangrijk is dat hij gewoon een goed beeldje heeft en ook een fijn geluid geeft waarbij ik geen boxen hoef te kopen. Zelf ga ik a.s Vrijdag even naar PlatteTV om eens rond te kijken want uiteindelijk moet je het toch in het echt zien maar wil van te voren ook wel een aantal tips horen en misschien aanraders als jullie die hebben!

Beste antwoord (via GRAPSV op 27-11-2020 21:11)

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
De 50'' U7QF is wat beter verkrijgbaar en moet te zien zijn bij een Expert, EP, of Electroworld winkel. Het in de winkel bekijken van tv's kan alleen wel een vertekend beeld geven door instellingen, content, omgevingslicht e.d. Los daarvan kies je altijd in de basis voor een IPS of VA tv. Voor 'goed' geluid kan je nog de TCL C815 overwegen met luidsprekerbalk. Al is de U7QF voor HDR wel beter uitgerust. Nanocell is prima totdat het licht uitgaat of je impact wilt bij HDR. Als je je budget nog iets kan oprekken zou ik voor de Sony XH90 gaan. Heeft degelijke bewegingsscherpte en biedt ook meerwaarde bij HDR. Momenteel is de prijs niet verkeerd.

[ Voor 13% gewijzigd door benbaba op 25-11-2020 00:38 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-06 21:39

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Beide schermen maken gebruik van randverlichting t.o.v. directe verlichting. Dit is de minst geavanceerde vorm van verlichting. Dan is het bij LG een IPS-paneel en bij Samsung een VA. De beste beeldkwaliteit in dit prijssegment krijg je bij de Hisense U7QF, die niet alleen directe verlichting heeft, maar ook gelijk full-array-local-dimming en die daarmee wat beeldkwaliteit betreft verreweg de betere. Hisense heeft evenwel wat mindere Smart-mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRAPSV
dmantione schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 18:06:
Beide schermen maken gebruik van randverlichting t.o.v. directe verlichting. Dit is de minst geavanceerde vorm van verlichting. Dan is het bij LG een IPS-paneel en bij Samsung een VA. De beste beeldkwaliteit in dit prijssegment krijg je bij de Hisense U7QF, die niet alleen directe verlichting heeft, maar ook gelijk full-array-local-dimming en die daarmee wat beeldkwaliteit betreft verreweg de betere. Hisense heeft evenwel wat mindere Smart-mogelijkheden.
De Hisense lijkt niet heel populair bij webshops maar ziet er wel tof uit. Er kan wel gewoon Netflix gekeken worden en de Browser kan wel gewoon gebruikt worden met deze TV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-06 21:39

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Netflix zit er op en ook een browser is geen probleem. Maar je hebt bijvoorbeeld geen Disney+ of NLZiet. Als je dat soort dingen wilt kun je beter bij LG of Samsung winkelen, Hisense is gewoon nog niet zo ver op softwaregebied. De beeldtechniek van de TV is evenwel duidelijk beter dan LG en Samsung in dit prijssegment leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0ulash
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 29-05 08:23
Bij Coolblue krijg je nu gratis een Chromecast bij de Hisense 55U7QF, dus dat voegt genoeg smart functionaliteit toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRAPSV
g0ulash schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 19:34:
Bij Coolblue krijg je nu gratis een Chromecast bij de Hisense 55U7QF, dus dat voegt genoeg smart functionaliteit toe.
Aha, heb al een Chromecast maar een uit 2014 ofzo dus dat is wel handig. Wil alleen de TV wel van te voren zien snap je? Is dus een beetje lastig oordelen voor mij zo.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• benbaba
  • Niet online
De 50'' U7QF is wat beter verkrijgbaar en moet te zien zijn bij een Expert, EP, of Electroworld winkel. Het in de winkel bekijken van tv's kan alleen wel een vertekend beeld geven door instellingen, content, omgevingslicht e.d. Los daarvan kies je altijd in de basis voor een IPS of VA tv. Voor 'goed' geluid kan je nog de TCL C815 overwegen met luidsprekerbalk. Al is de U7QF voor HDR wel beter uitgerust. Nanocell is prima totdat het licht uitgaat of je impact wilt bij HDR. Als je je budget nog iets kan oprekken zou ik voor de Sony XH90 gaan. Heeft degelijke bewegingsscherpte en biedt ook meerwaarde bij HDR. Momenteel is de prijs niet verkeerd.

[ Voor 13% gewijzigd door benbaba op 25-11-2020 00:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRAPSV
benbaba schreef op woensdag 25 november 2020 @ 00:35:
Oke, lijkt me dan dus wel duidelijk dat VA voor mij geldt en niet IPS omdat ik letterlijk recht voor de TV zit en voornamelijk s'avonds TV kijk (in het donker) maar hoe weet ik nou eigenlijk of ik een IPS of VA TV heb? Als ik naar specificaties kijk dan zie ik alleen LCD staan en niet of het VA of IPS is. TCL heb ik wel eens van gehoord, zal deze zeker opschrijven. Die Sony XH90 is inderdaad wat duurder maar lijkt ook wat meer future-proof, enigste nadeel vind ik wel die voeten, blijf toch altijd voorkeur houden aan een voet in het midden maar dat is dan weer smaak natuurlijk en zal ook niet gelijk een reden zijn om hem niet te kopen. Ga ook deze zeker opschrijven en bekijken! Bedankt voor je tips en informatie :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• benbaba
  • Niet online
Displayspecs is een veel betere bron dan de tweakers pricewatch - al klopt het niet altijd, wel vaak. QLED's zijn altijd VA (43'' uitgezonderd). Hisense en TCL zijn altijd VA. Nanocell is altijd IPS (op 50'' na). Bij Sony is de high-end lijn altijd VA (X(H)90/95). Verder zijn reviews een goede bron. De meeste interessante tv's hebben wel ergens een fatsoenlijke review.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRAPSV
@benbaba Vandaag naar PlatteTV geweest en heb uiteindelijk de nieuwe Sony KD-55XH9299 gekocht, deze voor 849,- mee mogen nemen! Volgens de verkoper een nieuwere versie met een aantal verbeterpunten tenopzichte van de XH90 en voor hetzelfde geld. Natuurlijk wel boven het budget maargoed. Nogmaals bedankt voor je tips en advies! Hopelijk ga ik er veel plezier van beleven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• benbaba
  • Niet online
GRAPSV schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 16:57:
@benbaba Vandaag naar PlatteTV geweest en heb uiteindelijk de nieuwe Sony KD-55XH9299 gekocht, deze voor 849,- mee mogen nemen! Volgens de verkoper een nieuwere versie met een aantal verbeterpunten tenopzichte van de XH90 en voor hetzelfde geld. Natuurlijk wel boven het budget maargoed. Nogmaals bedankt voor je tips en advies! Hopelijk ga ik er veel plezier van beleven.
Goede keuze. Meerprijs t.o.v. de modellen die je op het oog had zeker waard. De XH92 is hetzelfde maar met twee opties voor de poten en een zilveren remote (i.p.v. zwart). Verkooppraat dus. Los daarvan is het aanbod niet slecht. Veel plezier ermee!
Pagina: 1