Woorden tellen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phoenix12
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-05 13:59
Is het mogelijk om in een programma van Microsoft Office woorden te tellen. Ik heb een woordenlijst met een x aantal woorden over een bepaald onderwerp en ik moet tellen hoe vaak die woorden voorkomen in de videotranscriptie. Handmatig is helaas niet te doen omdat het gaat over 100den woorden is 1000 transcripties.

Hoor het heel graag.

Gr.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Zoeken op Google "count words word" levert dit op:
Show word count - Office Support

Dit geeft niet het juiste resultaat |:(

[ Voor 10% gewijzigd door RaZ op 24-11-2020 15:43 ]

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CB32
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20:24
Zoeken naar het woord zou ergens in beeld moeten staan hoe veel in het document.

Maar als we niet weten wat je geprobeerd heeft wordt het lastig helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 20:29

g0tanks

Moderator CSA
phoenix12 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 15:37:
Is het mogelijk om in een programma van Microsoft Office woorden te tellen. Ik heb een woordenlijst met een x aantal woorden over een bepaald onderwerp en ik moet tellen hoe vaak die woorden voorkomen in de videotranscriptie. Handmatig is helaas niet te doen omdat het gaat over 100den woorden is 1000 transcripties.

Hoor het heel graag.

Gr.
Zou je willen aangeven wat je zelf al hebt gevonden of geprobeerd? We verwachten ook een beetje eigen inzet. :)

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:12

Reptile209

- gers -

Ik denk dat je eens moet gaan zoeken op "word frequency" (ipv count). Hier staat iets beschreven dat lijkt wat je zoekt.

Staan die transcripties ook in 1000 files? Dan zou het al een stuk helpen om ze samen te voegen tot één bestand denk ik. En is dit een eenmalige actie, of moet dit dagelijks (nouja, vaak) opnieuw gedaan worden? Dat kan ook nogal uitmaken voor de oplossing.

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BertP
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01-06 19:44
Is dit niet gewoon wat je zoekt?

https://wordcounter.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:12

Reptile209

- gers -

Ik denk het niet: deze telt alleen het aantal woorden, niet de frequentie van elk woord of bepaalde woorden.

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 20:29

g0tanks

Moderator CSA
Reptile209 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 19:10:
[...]

Ik denk het niet: deze telt alleen het aantal woorden, niet de frequentie van elk woord of bepaalde woorden.
Aan de rechterkant staat de frequentie top 10. ;) Maar TS wil de frequentie weten van een bestaande lijst met woorden dus het voldoet inderdaad nog niet.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Pagina: 1