Koeling voor Thunderbird 1,33Ghz

Pagina: 1
Acties:

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Wat voor koeling zou ik moeten aanschaffen voor een Thunderbird 1,33Ghz? Het moet wel goed presteren natuurlijk maar wel redelijk rustig blijven.

Zelf dacht ik aan een ThermalTake Dragon Orb III, die schijnt goed te koelen en het geluidsniveau zit volgens specificaties op 37 dBa (da's één dBa meer dan ik gewend ben).

Of raden jullie mij dan toch iets anders aan? Een Silverado is niet echt iets voor mij, 150 piek voor een cooler vind ik weer té...

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Verwijderd

Neeeeeeeee! Geen ORB, asjeblieft ik smeek je... Al die arme Athlon's...

• Neelon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-02 12:22

Neelon

FOR PONY!!!

Ik heb er een grote cooler van JustCooler opzitten (gekocht bij ComputerLand). Produceert iets van 28DBA en een luchtverplaatsing van 38CFM of zo iets.

"We here at the Torgue Corporation sincerely think that this is F*CKING AWESOME!!"

Verwijderd

en dikke alpha koeler dude !!
:)

dan ben je zeker dat het stil is, en goed koelt

of anders wasserkoeling zekers ?

Verwijderd

Op zondag 12 augustus 2001 12:07 schreef Hwg het volgende:
Neeeeeeeee! Geen ORB, asjeblieft ik smeek je... Al die arme Athlon's...
Dit is ook m'n eerste reactie als ik "orb" hoor, maar de dragon orb III schijnt niet slecht te zijn. koelt goed + nieuw clipsysteem waardoor al dat core crunchen ook van de baan zou *moeten* zijn

JC

• answer_man
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-05 11:47
fop 32? of 38 =)

38 maakt veel lawaai, maar goed.

search wil ook wel eens helpen (1000 topics al over geweest)

Verwijderd

Op zondag 12 augustus 2001 12:23 schreef Reverse het volgende:
en dikke alpha koeler dude !!
:)

dan ben je zeker dat het stil is, en goed koelt

of anders wasserkoeling zekers ?
Alpha koeler , stil, uh ? Ik kan ni volgen, ik wil stil, maar deftige cooling, en geen silverado, die kost iets te veel vind ik ook. Om zo een alpha ding of zoiets te kopen, welke heatsink moet ik daarbij dan nemen ?

• GGS_VR6
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_VR6

Oranje!

Op zondag 12 augustus 2001 11:56 schreef Brian Dickens het volgende:
Wat voor koeling zou ik moeten aanschaffen voor een Thunderbird 1,33Ghz? Het moet wel goed presteren natuurlijk maar wel redelijk rustig blijven.

Zelf dacht ik aan een ThermalTake Dragon Orb III, die schijnt goed te koelen en het geluidsniveau zit volgens specificaties op 37 dBa (da's één dBa meer dan ik gewend ben).

Of raden jullie mij dan toch iets anders aan? Een Silverado is niet echt iets voor mij, 150 piek voor een cooler vind ik weer té...
Zet er een grote windturbine of dergelijke op ;)

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• Wildfire
  • Nu online

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Alpha coolers staan niet echt bekend om hun stilte. De Dragon Orb III daarentegen schijnt toch echt lekker te koelen en is volgens de specs nog redelijk stil, 37dBa (slechts één dBa meer dan de GlobalWin VOS32 die op mijn PIII 700 zit)...

Waterkoeling zou erg cool zijn (letterlijk en figuurlijk), maar dat zit buiten mijn budget én knutselkunde.

Gezien de goede prestaties van de Dragon Orb, het nieuwe clipsysteem, de geluidsproductie en tsja, het oog wil ook wat, ik heb niet voor niets een casemod met window... :)

Ik heb trouwens de search wel geprobeerd, maar echt veel wijzer werd ik er niet van...

• Keeper
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Keeper

<3 Ruby

Wil ik net een topic openen over ervaringen met die Dragonorb III, gaat het er hier al over :)
Zijn er mensen die deze koeler al hebben? Want als ik de reviews mag geloven is het een goeie, en is dat core-slopen ook minder. Dus? Ervaringen?

Verwijderd

Op zondag 12 augustus 2001 11:56 schreef Brian Dickens het volgende:

Raad je een Alpha koelblok aan met twee delta MP of HP koelers, die je op 7 volt laat draaien (dmv fanbus) wenig geluid en koelt zeer goed. Zorg ook voor een goede airflow in je kast, want als je die niet hebt, dan is het net als water naar de zee brengen.

Succes!!

• Wildfire
  • Nu online

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Mcart, en hoe zit het dan met het geluid??

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:49
Freaky heeft ook zo'n Dragon Orb en is er zeer tevreden over :)
Koelt volgens hem beter dan een FOP38 en is nog veel stiller ook.

Verwijderd

Hoeveel mhz heeft phreak en hoe warm wordt het ?

edit:

Jah domme vraag van me, had ik maar beter moeten lezen :)

• Wildfire
  • Nu online

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Ik zat net bij Space Promotion rond te neuzen...

Ik heb toch maar voor wat meer lawaai gekozen en een GlobalWin FOP32-1 besteld, samen met Arctiv (foei Brian, die v moet natuurlijk een c zijn! :)) Silver II en een zilveren spacer.

Dat moet maar weer genoeg zijn. Het geluid van de fan kan ik altijd nog middels een voltagemod terugschroeven of anders via SpeedFan terugschroeven wanneer het nodig is...

Toch nog bedankt voor de tips!

<edit> SpeedFan zal trouwens niet gaan, dat werkt alleen als de fans op het mobo zijn aangesloten. Ach, maakt niet uit dan doe ik wel een voltagemod... </edit>

• Stealth2000
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-05 23:47
Op zondag 12 augustus 2001 15:53 schreef Brian Dickens het volgende:
Ik zat net bij Space Promotion rond te neuzen...

Ik heb toch maar voor wat meer lawaai gekozen en een GlobalWin WBK38 besteld, samen met Arctiv Silver II en een zilveren spacer.

Dat moet maar weer genoeg zijn. Het geluid van de fan kan ik altijd nog middels een voltagemod terugschroeven of anders via SpeedFan terugschroeven wanneer het nodig is...

Toch nog bedankt voor de tips!

<edit> SpeedFan zal trouwens niet gaan, dat werkt alleen als de fans op het mobo zijn aangesloten. Ach, maakt niet uit dan doe ik wel een voltagemod... </edit>
Een spacer ? die heb je toch eigenlijk alleen nodig als je waterkoelt met peltier :?

• Wildfire
  • Nu online

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
De tekst op de site van Space Promotion:
Een spacer zorgt voor een veilige installatie van uw koeler en daarbij voor een verbeterde warmteoverdracht tussen processor en koeler.

Deze spacer is niet te gebruiken in combinatie met sommige 'Orb' koelers. Uw verkoper kan u hierover voorlichten.
Lijkt me dus ook voor normale coolers bedoeld.

Verwijderd

water :)

Verwijderd

Global Win FOP32-1
Fan
Bearing System Two Ball Bearing
Fan Speed 4500 RPM+/- 15%
Air Delivery 26CFM
Noise Level 36 Dba

Heatsink
Dimension 70mm x 61.8mm x41mm
Material Anodized Aluminum Alloy 6063

Clip
Thermal Conductivity 0.0015K cal/cm/sec/°C
Total Weight 130g

http://www.tweakers.net/pricewatch/17534

GreetzZ MaSsiE =)

• Wildfire
  • Nu online

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Ik heb gisteren de WBK38 maar laten vervangen door een FOP32-1. Lijkt me toch wat stiller... :)

Pagina: 1