Video/Fotobewerking systeem incl. videokaart?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJZ
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 04-06 21:41
Hi Tweakers!

Vorig jaar heb ik voor het eerst een PC in elkaar gezet, met behulp van jullie advies qua componenten. Nu vroeg een vriend of ik hem kon helpen met een video/foto bewerking PC en ik denk voor een groot deel alles al bij elkaar te hebben gevonden, maar zit nog met enkele vragen.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De PC zal enkel gebruikt gaan worden voor het bewerken van gemaakte foto's en monteren van video's.
De kwaliteit van de video's zullen vooralsnog full HD (1080p) zijn.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Het bedrag dat ongeveer uitgegeven kan worden is tussen de 650-750 euro.
Mocht dit echt niet haalbaar zijn kan ik op advies van jullie altijd kijken of hij meer beschikbaar kan maken.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Monitor, toetsenbord en muis zijn aanwezig. Het gaat dus echt alleen om de PC.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Na wat gelezen te hebben kom ik zelf uit op minimaal een i5/i7 met 16GB werkgeheugen, SSD en daarnaast nog uit op een grotere harde schijf voor de opslag van filmmaterialen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur, zelf draai ik op onderstaand systeem, maar dit is meer gericht op gamen en ik denk dus ook dat er voor het bedrag een betere PC te bouwen is die gericht is op het bewerken van bovenstaande wensen.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 2600 Wraith (BOX) Boxed€ 129,92€ 129,92
1MoederbordenASRock B450M Pro4€ 71,95€ 71,95
1VideokaartenGigabyte GeForce GTX 1660 Ti Gaming OC 6G€ 296,-€ 296,-
1BehuizingenFractal Design Focus G Mini€ 47,70€ 47,70
1Geheugen internG.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB€ 58,-€ 58,-
1Voedingenbe quiet! Pure Power 11 400W€ 53,91€ 53,91
1Solid state drivesCrucial MX500 2,5" 500GB€ 58,08€ 58,08
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 715,56

Ga je overklokken?
Nee geen ervaring is en dus niet haalbaar om goed uit te voeren.

Wat verwacht je van ons?
Wat rest zijn dus wat vragen, waar ik zelf het antwoord niet op weet/na wat zoekwerk ook niet helder krijg wat definitief de antwoorden zijn.

• Is een Intel processor nu echt beter dan een AMD voor bovenstaande wensen?
• Heb je voor het bewerken van video's en foto's een sterke videokaart nodig?
(Wanneer ik het zelf test op m'n PC lijkt m'n videokaart minimaal te werken tijdens het bewerken van video's)
• Mocht het antwoord op bovenstaande vraag nee zijn. Heeft elk moederbord een interne videokaart?

Alvast bedankt voor het meedenken en mochten er vragen zijn, die ik met bovenstaande uitleg nog niet heb beantwoord, verneem ik dat graag.

Met vriendelijke groet,
LJZ

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasop8erje
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21-05 19:50
Foto- en videobewerking is gigantisch CPU-heavy. Je kunt soms de GPU inzetten als versnelling of voor specifieke rendering tijdens het bewerken, maar als je CPU sterk genoeg is heb je weinig GPU nodig.