Het leek me leuk eens te checken wat ik zou krijgen:pasop8erje schreef op zondag 22 november 2020 @ 21:38:
Ik heb inmiddels een Windows 10 key gekocht via BVA voor 12,74, vooral ook te zien wat er gebeurd. Ik ga eens kijken van welk bedrijf de mail komt en zal eens kijken of ik er achter kan komen wat voor key het oorspronkelijk is. Dus dat voor dat.
De mail komt van Boeijen Ecommerce B.V. Ze handelen in bedrijfskleding en relatiegeschenken dus dat verbaasde mij een beetje, maar het lijkt vooral alsof zij het contact met BVA doen. Voor vragen moet je zijn bij dajema.eu. Dajema IT Distributors geeft op hun website aan dat het gaat om 'refurbished' software. Tweedehands software die wordt doorverkocht. Volgens hen is dit legaal.
https://dajema.eu/nl/content/13-refurbished-software
Het is inderdaad (volgens ShowKeyPlus) een Win 10 RTM Professional Retail key, geen Windows 7 key zoals gebruikelijk bij goedkope keys. De advertentie gaf aan dat het om een OEM key ging, maar ze hebben een retail key verstuurd. Prima.
Als het waar is wat ze beweren, zit dit volgens mij aan de wittere kant van het spectrum van goedkope keys.