Opzoek: windows server 2012 standaard Nederlandse versie iso

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R65452
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 11-08-2024
Heeft iemand hier een iso van windows server 2012 standaard Nederlandse versie, microsoft evalutie iso zijn er niet in het NL alleen engels, moet nu een upgrade uitvoeren van 2008 standaard NL naar 2012 maar weigert de EN versie.

hoor graag of iemand een iso voor mij heeft

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
  • Heb je "migratie" pad naar nieuwe server ook onderzocht? Dan zou je wellicht ook naar 2019 kunnen..
  • Waarom is de server "in het nederlands"?
  • Ook geprobeerd server eerst in Engelse taal te zetten?
  • Welke foutmeldingen krijg je exact?
Ik meende dat Server 2008 (2008 of 2008 R2?) ook al taal onafhankelijk was.
En om het zeker te weten, hebben we het over 64-bit Server 2008 of 32-bit? (Van Server 2008 was er namelijk ook een 32-bit versie)
Sinds 2008 R2 enkel 64-bit en upgrade van 32-bit naar 64 bit is sowieso niet ondersteund.

[ Voor 3% gewijzigd door akimosan op 24-11-2020 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R65452
Heb je "migratie" pad naar nieuwe server ook onderzocht? Dan zou je wellicht ook naar 2019 kunnen..
*Ja, enig manier is naar 2012 standaard of database of naar azure, dat laatste zie ik niet zitten.
Waarom is de server "in het nederlands"?
*geen idee ooit gekregen van werk, maar nu tegen dit probleem dat ik niet kan upgraden, support is in jan 2020 geëindigd.. en moet zo spoedig mogelijk upgraden.
Ook geprobeerd server eerst in Engelse taal te zetten?
*Nee, misschien is dit een optie... als ik geen iso van iemand kan krijgen.
Welke foutmeldingen krijg je exact?
*pfff zou zo niet weten, maar iets met de versie op het systeem komt niet overeen met de installatie...
Ik meende dat Server 2008 (2008 of 2008 R2?) ook al taal onafhankelijk was.
En om het zeker te weten, hebben we het over 64-bit Server 2008 of 32-bit? (Van Server 2008 was er namelijk ook een 32-bit versie)
Sinds 2008 R2 enkel 64-bit en upgrade van 32-bit naar 64 bit is sowieso niet ondersteund.
*Gaat om 64-bit Server 2008 standaard versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 25-04 21:38
Staat op MSDN? Maar neem aan dat je daar geen toegang tot hebt.

Beetje jammer dat je account 2 posts heeft en je niets bijdraagt aan het forum op deze manier.

De bestandsnaam op MSDN is: nl_windows_server_2012_x64_dvd_915592

Mischien kan je daar wat mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R65452
Daar heb ik veel aan.... kan iemand mij een iso download sturen of een link naar de upload..
mrFoce schreef op woensdag 25 november 2020 @ 03:29:
Staat op MSDN? Maar neem aan dat je daar geen toegang tot hebt.

Beetje jammer dat je account 2 posts heeft en je niets bijdraagt aan het forum op deze manier.

De bestandsnaam op MSDN is: nl_windows_server_2012_x64_dvd_915592

Mischien kan je daar wat mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:16
R65452 schreef op woensdag 25 november 2020 @ 11:13:
Daar heb ik veel aan.... kan iemand mij een iso download sturen of een link naar de upload..

[...]
Msdn? Volume license center? Daar haal ik altijd de ISOs vandaan.
Maar je upgrade nu van het ene (out of support OS naar een OS wat in de extended support zit).

Sowieso zou ik zelf nooit voor een upgrade gaan maar altijd een clean install doen + migratie van de data

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 04-05 17:03

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

[...]
Regulier kanaal is via een MSDN subscription of het MS licensing portal. Hier blijven vragen om een downloadlink veranderd daar niets aan.

Waarom kies je overigens voor een in-place upgrade, en kies je niet voor een fresh install, en het overzetten van applicaties/data?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Dat bedoelde ik inderdaad met migratie naar "nieuwe server", bij voorkeur op een virtuele server.

"Ooit gekregen van werk", wordt daarmee bedoeld: afgeschreven end-of-life hardware, nu in privé / lab gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 25-04 21:38
[...]
Nee, want dat mag niet. Zijn altijd uitzondering maar gezien je (lack of) post history had ik zo'n comment wel verwacht. De naam die ik je gegeven heb is zeker bruikbaar als je het niet via het legale circuit wilt doen.

Sowieso zou https://support.microsoft.com/nl-nl/contactus/ je eerste contact punt moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-05 13:01

nelizmastr

Goed wies kapot

[...]
Als je geen toegang hebt tot officiele kanalen kunnen we ook geen links aanleveren.
Je kan vast wel de zeven zeeën bevaren en daar een ISO vandaan trekken :)

Zelf ook voor mijn lab ooit e.e.a. van usenet getrokken. Staat genoeg op :)

Maar verder ben ik het eens met de mensen hier. Allicht is het beter om virtueel te gaan. P2V migratie, dan nieuwe VM ernaast met Server 2012R2, dan migreren.

Als je echt een upgrade gaat doen en de data heeft waarde, trek dan wel een 1-op-1 kopie, dan heb je iets om op terug te vallen. Dat is met een bare metal installatie wel echt een must. Bij een virtuele machine heb je iig checkpoints/snapshots om “snel” terug te kunnen.

I reject your reality and substitute my own

Pagina: 1