Windows XP , Desktop groter dan Scherm

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeAdWaVe74
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-11-2022
Na uren zoeken en klikken moet ik toch de handdoek in de ring gooien en hulp zoeken.

Ik heb een (oude ) tensile test machine met daar in een XP pc met touchscreen monitor.

ca een week geleden kregen we geen beeld meer op die monitor . allemaal vreemde strepen zonder beeld.
Eerste gedachte was dat het scherm het begeven had.

Om te testen hebben we een 2e scherm op de onboard port aangesloten. daar hebben beeld.
Om vervolgens te zoeken naar het probleem hebben we wat stekkers (één voor één ) los gemaakt en weer in gestoken.

Met het resultaat dat het scherm weer beeld geeft. ECHTER

de XP desktop is groter dan het scherm . de start knop en taakbalk vallen dus buiten beeld

We hebben ik denk echt van alles geprobeerd , resolutie wijzigingen etc etc.
Maar wat we ook doen . ik krijg geen passende desktop binnen de kaders van de touchscreen monitor.

wat kan het probleem zijn en is er een oplossing?

de adapter is een 82852/8285 GM/GME Graphics Controller

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:56
Heeft het scherm in kwestie zelf nog instellingen? Kan zijn dat z'n aspect ratio verkeerd staat, verschillende uitproberen en dan zou er 1 moeten werken. Kan ook zijn dat er per ongeluk een zoom-instelling aanstaat.
Zoiets zou best gedaan kunnen zijn om de bedoelde applicatie "full screen" te krijgen via een aardige omweg :p Dit zou vrij makkelijk te achterhalen moeten zijn door er een totaal andere computer aan te hangen.

[ Voor 13% gewijzigd door ShitHappens op 24-11-2020 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeAdWaVe74
ShitHappens schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 15:33:
Heeft het scherm in kwestie zelf nog instellingen? Kan zijn dat z'n aspect ratio verkeerd staat, verschillende uitproberen en dan zou er 1 moeten werken. Kan ook zijn dat er per ongeluk een zoom-instelling aanstaat.
Zoiets zou best gedaan kunnen zijn om de bedoelde applicatie "full screen" te krijgen via een aardige omweg :p Dit zou vrij makkelijk te achterhalen moeten zijn door er een totaal andere computer aan te hangen.
Het scherm heeft geen knoppen ( misschien een touch sequence ? )
Er zit niet bepaald een normale stekker aan!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:47

nelizmastr

Goed wies kapot

Heb je al in de Intel software gekeken die bij de video driver meekwam? Daar kan je mogelijk nog wat stoeien met de instellingen.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeAdWaVe74
nelizmastr schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 21:53:
Heb je al in de Intel software gekeken die bij de video driver meekwam? Daar kan je mogelijk nog wat stoeien met de instellingen.
Ja, maar de instellingen zijn heel beperkt.
Ik heb de laatste versie ( die ik geinstalleerd krijgt ) nog geinstalleerd

Maar het blijft basis met resolutie of het switchen tussen schermen of beide schermen , en hoe het beeld op de schermen komt. ( beide schermeen het zelfde beeld , of een uitgebreide desktop )

Ook als ik het 2e scherm afkoppel blijft het touchscreen scherm buiten de monitor vallen.

Dit is zelfs al met het opstarten van de PC zo ( dus zonder windows )

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:47

nelizmastr

Goed wies kapot

HeAdWaVe74 schreef op woensdag 25 november 2020 @ 08:13:
[...]

Ja, maar de instellingen zijn heel beperkt.
Ik heb de laatste versie ( die ik geinstalleerd krijgt ) nog geinstalleerd

Maar het blijft basis met resolutie of het switchen tussen schermen of beide schermen , en hoe het beeld op de schermen komt. ( beide schermeen het zelfde beeld , of een uitgebreide desktop )

Ook als ik het 2e scherm afkoppel blijft het touchscreen scherm buiten de monitor vallen.

Dit is zelfs al met het opstarten van de PC zo ( dus zonder windows )
Als de schaling buiten Windows al niet klopt dan is het geen Windows probleem meer.
Dan is er iets in het scherm zelf wat niet in orde is. Heeft het scherm een OSD
(on screen display)? Dat is dan eigenlijk de laatste strohalm.

Dat, of er moet een speciale sneltoets of knop zijn, maar daarvoor zou je documentatie
van het beeldscherm moeten zoeken.

[ Voor 6% gewijzigd door nelizmastr op 25-11-2020 09:09 ]

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeAdWaVe74
nelizmastr schreef op woensdag 25 november 2020 @ 09:08:
[...]

Als de schaling buiten Windows al niet klopt dan is het geen Windows probleem meer.
Dan is er iets in het scherm zelf wat niet in orde is. Heeft het scherm een OSD
(on screen display)? Dat is dan eigenlijk de laatste strohalm.

Dat, of er moet een speciale sneltoets of knop zijn, maar daarvoor zou je documentatie
van het beeldscherm moeten zoeken.
oke, ik ga zoeken of ik iets van een merk kan vinden

iRacing Profiel

Pagina: 1