non-curved 21:9 ultra-wide gaming monitor advies

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithiumangel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-05 21:26
Recentelijk heb ik een upgrade kunnen maken naar een RTX3080, wat betekent dat ik nu in best veel titels die ik speel nu gemakkelijk rond de 160+ FPS zit op de resolutie van 3440x1440 op mijn huidige monitor, een LG 34UB88. Dit is een 21:9 34 inch , non-curved ultra-wide. Op 60hz.

Ik wil nu graag upgraden naar een ultra-wide met 144hz zodat ik daadwerkelijk de extra framerate ook goed kan benutten in een vloeiendere ervaring. Ik heb een paar dagen lopen Googlen maar het ziet er naar uit dat er praktish geen non-curved ultrawide monitoren zijn met 144hz ??? Er blijken wel genoeg 60hz non-curved's , en/of non-curved 27 inch en lager te bestaan maargoed, die zoek ik niet.

Ik doe ook aan productivteit (2 uur per dag photo-editen, veel in Excel sheets etc.) dus vandaar dat ik absoluut geen curved wil, ik heb dat al een keer geprobeerd en dat is niks voor mij. Daarnaast heb ik de ruimte niet om 2 monitoren te faciliteren (i.e 1 voor gaming, 1 voor productivteit) want anders was dit wat makkelijker.

Heeft iemand voor mij een gouden tip?

Eisen:
Refresh rate: 144hz
Formaat: 34-38 inch, non curved panel
G-sync en/of officieel G-sync compatible

Alvast bedankt!

[ Voor 5% gewijzigd door lithiumangel op 24-11-2020 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07:38

br00ky

Moderator Harde Waren
Welke monitoren heb je zelf op het oog? Die specs invoeren en een shortlist maken lijkt mij een goede start van dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quizzical
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21-05 17:48
En deels off-topic maar uit interesse: waarom was een curved monitor niks voor jou? Ik begrijp dat met een curved monitor alles beter binnen je gezichtsveld blijft en je ogen ook minder hoeven te herfocussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 00:08

g0tanks

Moderator CSA
lithiumangel schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 13:08:
Ik doe ook aan productivteit (2 uur per dag photo-editen, veel in Excel sheets etc.)
Ik werk ook de hele dag met Excel-sheets op een curved ultrawide. Waarom denk je dat het nadelig is? In de praktijk merk je nauwelijks iets van de kromming.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithiumangel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-05 21:26
br00ky schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 13:25:
Welke monitoren heb je zelf op het oog?
Geen, zoals ik beschreven had ben ik dagen bezig geweest met googlen in m`n vrije uurtjes tijdens werk. En ik kan nergens een monitor vinden die aan die eisen voldoet.

Searches als " Best non-curved ultrawide " of " Best ultrawide without curve " krijg je gelijk meteen resultaten met topics als : Is there a NON-curved, 3440x1440, high-refresh rate monitor ... gevolgd door search resultaten met lijsten van best 2020 ultrawide monitoren .. maar als ik die bekijk zijn het allemaal curved.

Er zijn wel genoeg non-curved ultrawides, maar die hebben alleen 60hz zoals mijn eigen model.
Het lijkt erop dat de trend is : High refresh rate = gratis curve erbij.

Vandaar deze topic; mischien dat iemand nog een gouden tip heeft voor een oudere model die niet in de searches langskomt dat toevallig wel aan die eisen voldeet voor deze rage een ding begon te zijn.
quizzical schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 16:06:En deels off-topic maar uit interesse: waarom was een curved monitor niks voor jou?
50% van m`n fotografie werk, en waar ik betaalde retouch opdrachten voor krijg hebben betrekking op urbanscapes/cityscapes. En dan is een 395 MP stitched cityscape normaal. Dit zijn vaak hele drukke scenes van een hele stad (denk aan Tokyo/NY etc.) Handmatige keystoning, perspective correctie is gewoon geen doen met een curved scherm. Ik moet rekening houden met alles over de hele linie. Kijk ik naar lens distortion? Of is het m`n monitor? Als ik de gedeeltes van de uiterste einden inzoom, en dan in het midden van m`n scherm trek zodat m`n monitor niet een factor is, dan heb ik weer geen overzicht op de rest wanneer ik aanpassingen maak omdat ik maar naar 1 klein stukje van het geheel bekijk. Je kan side-by-side view ernaast openen voor het overzicht. Maar dan raak ik de app kwijt die ik ernaast zou hebben. Of ik moet continu in/uit zoomen en pannen.Teveel moeite die nergens voor nodig is.
g0tanks schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 16:08:
[...]

Ik werk ook de hele dag met Excel-sheets op een curved ultrawide. Waarom denk je dat het nadelig is? In de praktijk merk je nauwelijks iets van de kromming.
Ik heb al een curved ultra-wide gehad, voordat die retour ging voor de non-curved scherm dat ik nu heb. en ik vond het in de praktijk voor mij niet lekker werken. Ik heb naast Excel ook andere zaken nodig. Excel heeft nooit exclusief het beeld (voordeel van ultrawide, de real-estate) dus Excel links of rechts, PowerBi of wat anders ernaast 50/50. Dan zit Excel in de curve, en horizontal scrollen zat m`n ogen gewoon dwars. Ik vond het niet fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-05 13:42
Kijk deze video eens: YouTube: Best Gaming Monitors of 2020: 1440p, 4K, Ultrawide, 1080p and Budget...

Ik heb zelf sinds juli dit jaar een LG 38GN950 en ben daar erg tevreden over.. De LG 34GN850 is in feite de goedkopere 34" versie daarvan zonder RGB verlichting achterop en zonder HDR600.. Beide zijn wel iets curved, maar met 2300R is dat een hele flauwe curve die amper opvalt..

[ Voor 37% gewijzigd door Inflatable op 25-11-2020 04:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
bij monitoren onder de map Scherm, Gebogen Scherm = Nee selecteren.

Dan kom ik op de volgende monitor uit. (er is idd erg weinig vlak en snel scherm te krijgen.)

pricewatch: Acer Nitro XV340CKP Zwart

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timba-
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 02-05 14:47
Beste: pricewatch: LG UltraGear 34GN850-B
Beste prijs/kwaliteit: pricewatch: Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" Zwart

Kijk maar wat je budget je toelaat, allebei zijn goede keuzes, veel plezier ermee! :)

Edit: als je echt zo supergraag non-curved wilt dan moet je naar iiyama kijken. Ben persoonlijk wat minder gecharmeerd naar dat soort schermen dus weet er wat minder vanaf maar dit is een ips paneel dus je zou hier wat onderzoek naar kunnen doen: pricewatch: Iiyama G-Master GB3461WQSU-B1 Zwart

En die acer nitro inderdaad.

[ Voor 34% gewijzigd door Timba- op 25-11-2020 10:50 ]

Pagina: 1