Ik wil graag een goede wifi dekking in onze woning krijgen. Ik draai nu met een Zyxel modem in de meterkast en een wifi repeater op de overloop van de eerste verdieping (ook Zyxel geloof ik).
Wat ik wil verbeteren:
- Signaal op zolder; deze valt al snel weg
- Snelheid op 1e verdieping (en zolder). Wellicht het gevolg van de repeater.
Om rekening mee te houden:
- Ik heb geen ethernet aansluiting op de 1e verdieping of de zolder. Helaas ook geen loze leidingen
- Het is een nieuwere woning, dus wifi signaal neemt (zoals bij veel van deze huizen) snel af in sterkte.
- In de meterkast heb ik nog een loze leiding naar de woonkamer. Die kan ik gebruiken.
Ik kijk nu naar een powerline of een mesh netwerk.
- Bij powerline kan ik gericht het signaal op zolder verbeteren. Ik lees wisselende ervaringen met dit soort systemen; het verschilt kennelijk per huis of dit goed en snel werkt. Kosten zijn beperkt
- Met mesh kan ik het hele huis betere dekking geven. Maar ik vraag me af of de snelheid goed is/wordt aangezien alles draadloos met elkaar verbonden is. Met de M5 kan ik bv. op elke verdieping een unit plaatsen.
Ik kijk nu naar deze producten. Met de black friday deals zijn de prijzen wellicht iets anders dan normaal, maar met een beetje geluk plaats ik m'n bestelling deze week nog. Wat is jullie advies?
Wat ik wil verbeteren:
- Signaal op zolder; deze valt al snel weg
- Snelheid op 1e verdieping (en zolder). Wellicht het gevolg van de repeater.
Om rekening mee te houden:
- Ik heb geen ethernet aansluiting op de 1e verdieping of de zolder. Helaas ook geen loze leidingen
- Het is een nieuwere woning, dus wifi signaal neemt (zoals bij veel van deze huizen) snel af in sterkte.
- In de meterkast heb ik nog een loze leiding naar de woonkamer. Die kan ik gebruiken.
Ik kijk nu naar een powerline of een mesh netwerk.
- Bij powerline kan ik gericht het signaal op zolder verbeteren. Ik lees wisselende ervaringen met dit soort systemen; het verschilt kennelijk per huis of dit goed en snel werkt. Kosten zijn beperkt
- Met mesh kan ik het hele huis betere dekking geven. Maar ik vraag me af of de snelheid goed is/wordt aangezien alles draadloos met elkaar verbonden is. Met de M5 kan ik bv. op elke verdieping een unit plaatsen.
Ik kijk nu naar deze producten. Met de black friday deals zijn de prijzen wellicht iets anders dan normaal, maar met een beetje geluk plaats ik m'n bestelling deze week nog. Wat is jullie advies?
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Modems en routers | TP-Link AC1200 Whole Home Mesh Wifi-systeem Deco M4 (3-pack) | € 148,36 | € 148,36 |
1 | Modems en routers | TP-Link Deco M5 (3-pack) | € 129,- | € 129,- |
1 | Powerline | TP-Link AV500 Powerline universele Wi-Fi Range Extender, 2 ethernetaansluitingen, netwerkset TL-WPA4 | € 79,90 | € 79,90 |
1 | Powerline | TP-Link TL-WPA8631P KIT | € 79,- | € 79,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 436,26 |