Verschillende Excel bestanden koppelen d.m.v. template

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasR0314
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 24-11-2020
Mijn vraag

Hallo!
Ik ben al dagen aan het zoeken, proberen, testen etc., maar niks lukt.
Ik wil verschillende Excel bestanden (losse projectplanningen) met elkaar laten koppelen naar één hoofdbestand (Complete projectplanning). Het lukt mij al om met bijvoorbeeld 'consolideren' de bestanden te koppelen naar het hoofdbestand en dit in te richten naar de hand van onze 'projectplanning template'. Het probleem waar ik nu mee zit, is dat ik een template wil waarin deze koppelingen direct op de juiste manier verwerkt worden. Nu heb ik namelijk voor de bestaande projectplanningen het handmatig ingevoerd. Dit duurde ontzettend lang en voor mijn gevoel moet het sneller kunnen.
Ik ben op zoek naar een mogelijkheid om onze projectplanning template zo aan te passen dat alle koppelingen erin verwerkt zijn. Dat als er een nieuw project binnenkomt, dit ontworpen template (met alle koppelingen er al in verwerkt) gepakt kan worden . Zodat niet bij elk nieuw project elke koppeling opnieuw erin gezet moet worden. Dit gaat namelijk ontzettend veel tijd kosten en de kans op fouten is heel groot.
Wie heeft hiervoor de oplossing? Mijn dank zal groot zijn!

Relevante software en hardware die ik gebruik
Excel 2010. Windows 7 en meer (afhankelijk van de laptops op kantoor)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Het koppelen en inrichten met de functie 'consolideren' lukt mij. Alleen het koppelen van een eigen gemaakt template gelinkt aan hoofdbestand niet.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hihans
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 16-08-2021
Mijn antwoord

Moet je dit wel willen doen met Excel.
Als je zo veel tijd kwijt bent met het invoeren en consolideren van planningen, dan raad ik je echt aan om eens te kijken naar een tool als Microsoft Project.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 23:55

g0tanks

Moderator CSA
Ik snap niet hoe die koppelingen eruit moeten gaan zien. Kan je concrete voorbeelden geven? Bijvoorbeeld screenshots van de losse en complete projectplanningen.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW