Toon posts:

pinsetting FYI ( Full Yes Industries) mobo

Pagina: 1
Acties:
  • 166 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
mijn jongste zoon heeft een P120 met een relatief onbekend mob van FYI (full yes industries), dat kon ik met ctbios.exe eruit halen. Aangezien dit bedrijf niet meer bestaat (geen web meer in ieder geval) en wij deze PC zonder manual gekregen hebben zoeken we naar de pinsettings voor de processor. Ik heb er een snellere P133 liggen voor hem, dus wil ik die graag vervangen.
Ben aardig in de buurt gekomen met http://www.xs4all.nl/~elhvb/mboards/fullyes/Index.html
en dan
http://www.xs4all.nl/~elhvb/mboards/fullyes/82430VX.html
maar deze is het (net) niet. Waarschijnlijk wel een uit deze serie. Zie onder voor de bios tekst.
Tips of een tif-gif-scan van de setting pagina's via mail welkom.
Als laatste redmiddel zou ik nog e.e.a kunnen vegelijken en dan een gokje wagen, maar wacht nog liever even.
Als er aanvullende info nodig is, dan lees ik het graag/

Bedankt.

bios-tekst:
===========
Computer ID : FC, Type : AT
BIOS Date : 07/30/96
Award BIOS found : Award Modular BIOS v4.51PG
Award ID-String : 07/30/96-i430VX-2A59GF3AC-00
Board/BIOS-Version : INTEL 82430VX VER:3.2 ROM - NOT FOR SALE
OEM : FULL YES
URL : http://www.fyi.com.tw
Chipset : i430VX //Intel TVX

Het mobo lijkt dus wat op Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~elhvb/mboards/fullyes/82430VX.gif , maar de bios-chip zit niet naast de IDE aansluiting maar een rij verder schuin erachter. Ook de JP's zitten niet allemaal op dezlfde plaats ,sommige wel. Waar hier boven op de tekening USB bij staat, zie ik slecht pennetjes J11/J12 op het bord staan zonder dat er iets op aangesloten is.
J18 zit niet achter de processor (ik kan hem effe niet zo snel vinden of ier er wel is).

PS
ik zet het bericht ook op het Computertotaal forum en het hardwareforum.nl onder dezelfde nickname.
Dit om dubbele antwoorden te voorkomen. Het is echter zo'n relatief zeldzaam mobo dat hiermee de trefkans hopelijk mee vergroot wordt.

• happy3736
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2024
gewoon proberen met de jumpers
tot hij op 133 opstart

dit doe ik zovaak met onbekende bordjes nooit geen problemen mee gehad

soms vind je ook settings die niet in de handleiding blijken te staan >:)

Verwijderd

95% van de Tweakers komt nooit op het CT forum :)

De snelheidswinst is nét 10%. Leuk meegenomen natuurlijk. Je zou ook eens kunnen kijken of je settings/jumpers kunt vinden voor FSB snelheid. Waarschijnlijk is de default FSB 66 Mhz. Stel dat je die iets hoger kunt zetten, dan verhoog je daarmee ook je CPU-snelheid. En zelfs je overall systeemsnelheid.

Hoewel ik FSB OC'en betwijfe bij een onbekend, en dermate oud mobo als deze.

Verwijderd

Topicstarter
dat ga ik doen als er geen info komt. Heb wel eens een aantal keren een processor vervangen maar veel geexperimenteerd heb ik nog niet (durf het wel). En 't zou jammer zijn als het mobo stuk ging, vandaar.

Verwijderd

Stuk gaan zal niet zo snel gebeuren. Hooguit dat de boel niet op wil starten of niet stabiel is. In dat geval zet je gewoon de boel terug zoals het daarvoor was toen het wel werkte. Dus eerst FF alle jumper-posities opschrijven en zo :)

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:40
Zou je niet het volgende kunnen gaan doen :)... Zoek bij verschillende moederboord fabrikanten alle moederboorden met een intel VX chipset.. Ga daarna of alle jumpers kloppen, en ga kijken of alles klopt duz of iedere moederboord dezelfde instellingen heeft?

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-08 23:33
IK heb zo'n mobo bij een maat van me liggen.., hij had toen die pinsettings, zodra ie online is zal ik vragen of ie het wil posten...

het waren geloof ik 6 pinnetjes van 3 lagen, dus kon de stand op 1/2 of 2/3
de eerste 3 zijn multiplier d8 ik , de laatste 3 zijn fsb , die zou je kunne veranderen, je zou hooguit op lagere mhzen uitkomen met die 133 mhz , want 66 mhz bus is maximaal voor dat mobo

• Willem2
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-08 14:05

Willem2

Ω is futile

kun je misschien een foto van dit mobo posten?

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 12 augustus 2001 12:49 schreef Carel het volgende:
IK heb zo'n mobo bij een maat van me liggen.., hij had toen die pinsettings, zodra ie online is zal ik vragen of ie het wil posten...

het waren geloof ik 6 pinnetjes van 3 lagen, dus kon de stand op 1/2 of 2/3
de eerste 3 zijn multiplier d8 ik , de laatste 3 zijn fsb , die zou je kunne veranderen, je zou hooguit op lagere mhzen uitkomen met die 133 mhz , want 66 mhz bus is maximaal voor dat mobo
ben erg benieuwd of het lukt, dat zou erg fijn zijn.
En wat betreft die foto: helaas heb ik geen digi-camera in de buurt (oid).
Als ik tijd heb deze week kan ik wel proberen zelf een layoutschets te maken a la de bovenste en die effe in te scannen, wel iets meer werk maar t'is voor het goede doel van mijn zoon.
Idd die 10% is mooi meegenomen. Ik heb de andere PC van mijn oudste zoon met succes ge-upgrade met een K2-500 en daar bleef die P133 van over.
Bedankt zover voor alle snelle reakties.

• jurjen13
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-07 14:36
Ik heb het net even nagezocht, maar alle 4 de Pentium moederborden die ik hier heb, hebben allemaal op hun mobo een tabelletje met de jumpersettings, voor de fsb en de multiplier...maar die van jou niet waarschijnlijk anders zou je het wel al gevonden hebben...ik zal vanavond (als ik tijd heb) wel even een lijstje van de jumpersettings maken... Kun je anders niet meer informatie op http://www.wimsbios.com over je mobo en jumpersettings krijgen?

Verwijderd

of je het nu gelooft of niet maar een P133 is multyplire locked dus zou je alleen je FSB verkeert kunnen in stellen

MAAR een P1 mobo kan Max 66FSB aan dus klopt het ALTIJD dus...

[edit]

met JP12/13 kan je je FSB in stellen
kijk maar daar zit een PLL ( klein chipje )
met een zilver achtig kristall oskilator dus...

• Carel
Hmm, dat mobo wat ik had is net iets anders..., dus ik denk niet dat het klopt

• jurjen13
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-07 14:36
duh, natuurlijk is een pentium multiplier gelocked, maar een p120 heeft een andere multiplier dan een p133, vandaar dat je de pinsettings wel even moet veranderen...Een pentium1 kan idd maximaal op 66mhz, maar het mobo ondersteund ook 50 mhz en meestal ook nog iets hoger dan 66mhz (turbo zettings), dit kun je ook dmv jumpersettings aanpassen op je mobo... Daar doelde ik op... (ik heb het vage idee, dat joboskrillo het verhaal niet goed gelezen had, anders wist hij wel dat het om het vervangen van de processor ging en niet over het overklokken ervan... :) )

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 13 augustus 2001 10:34 schreef Carel het volgende:
Hmm, dat mobo wat ik had is net iets anders..., dus ik denk niet dat het klopt
jammer, maar toch erg bedankt voor de moeite.

Wim's bios page zegt:
2A59GF3AC-00: Full Yes Industrial Corp FYI-INTEL 82430VX P55C (for UMC 8669 chipset) or BJMT Nimble VX motherboard with UMC chipset
maar dat wist ik idd al. Geen info over pinsettings. Wim's pagina is vnl op het bios zelf gericht.
Wat betreft die P133: ben idd alleen op vervanging uit, in principe geen overclocken.

• Carel
kan je niet ff een foto maken , van de jumper setting ?..

• Carel
Als jp11 en 12 bij elkaar zitten en nu op off/on staan ..... dan moet je deze alleen op on/off zetten, dus omgekeerd, verder zou alles goed moeten zijn dan .. ?/..

Verwijderd

Topicstarter
ik zorg voor een schets (helaas geen digi-cam oid).
Pagina: 1