Twitter geeft gebruikers melding bij 'liken' tweet die...

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:39

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
@arnoudwokke nieuws: Twitter geeft gebruikers melding bij 'liken' tweet die misleidinglabe...

De titel en de verwoording in het artikel klopt niet. In het screenshot staat letterlijk het label Disputed, dat is iets anders dan misleidend. Disputed betekend "betwist", dus het is mogelijk misleidend, mogelijk waarheid, maar vooral een te zware claim om (nu) als waarheid gezien te worden. Het betekent vooral iets wat niet bewezen is, maar waarvoor bewijs eigenlijk wel nodig is.

Misleading komt (mogelijk) pas ná disputed. Bij misleidend ben je al voorbij betwist, omdat er bewijs is. Zonder bewijs voor misleiding kun je het zo niet noemen, en moet je het betwist noemen.

Twitter doet het dus goed, door met het label "disputed" geen oordeel te vellen, maar T.net verdraait dit label naar "misleidend" wat wél een oordeel is.

Gezien het grote aantal reacties al, is deze fout spijtig, en des te beter om snel te rectificeren. Zeker gezien in de reacties al meermalig de term "disputed" nu incorrect als "misleidend" wordt opgepikt.

日本!🎌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15:20

arnoudwokke

Redacteur
Dank voor je reactie!

Er zijn kennelijk twee verschillende labels voor - dat wist ik serieus niet. Zie meer info hier. Ik was in de veronderstelling dat Twitter het woord 'disputed' gebruikte als synoniem voor 'misleading', maar ik had even gemist dat het twee categorieën zijn.

Ik heb het iig aangepast, in kop en tekst en verduidelijkt met een alinea onderaan het artikel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:39

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Dank voor je sportieve reactie :)

日本!🎌