Hoi Tweakers,
Graag jullie hulp!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil mijn huidige werkstation vervangen door een nieuw stil en krachtig systeem. Doel is een systeem dat regulier kantoorwerk kan doen (niet spannend), bruikbaar is voor analyse werk (SPSS / BI tools en DQM tools), videobewerking en zo nu en dan een game spelen.?
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ergens tussen de 1500 en 2000 euro? Bouw doe ik zelf.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb net een nieuw scherm gekocht om door het thuiswerkweekje te komen (ongeveer 50 uur per week achter het scherm: LG 35WN75C Zwart
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik ga uit van een stille kast, een krachtige, maar relatief stille videokaart en voldoende geheugen. Daarnaast een SSd voor het systeem (win10) en apps. Separaat (op de langzamere M.2) een data SSD..
Het systeem dat ik voor ogen heb:
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil graag een stil systeem, of zo min mogelijk geluid. Daarom wil ik kiezen voor een vrij grote, stille behuizing, voeding en koeler. Nog wat aanvullende fans wil ik toevoegen. Waar mogelijk het energieverbruik een beetje in de hand houden, maar dat is wat meer luxe
.
Ga je overklokken?
Mijn voorgaande builds hier ik rekening met overklokken, maar ik geloof daar nu niet echt meer in
Wat verwacht je van ons?
Graag wil ik tweakers vragen even mee te denken over de samenstelling van de machine. Ook bij mijn vorige build het ik veel voordeel gehad aan tips en trucs
. Krijg ik het systeem zo stil, of kan het nog slimmer? Videokaart lijkt te passen, geld voor alle onderdelen, maar mogelijk hebben jullie net ervaring met een onderdeel. Hoewel ik natuurlijk ook op de centjes let is er wel ruimte om het systeem nog verder aan te pakken als dat slim is
Willen jullie mij helpen om te beoordelen of dit een slimme, stille en redelijk koele build is of wat er beter kan? Stil en krachtig is mijn hoofddoel
Dank bij voorbaat!
Graag jullie hulp!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil mijn huidige werkstation vervangen door een nieuw stil en krachtig systeem. Doel is een systeem dat regulier kantoorwerk kan doen (niet spannend), bruikbaar is voor analyse werk (SPSS / BI tools en DQM tools), videobewerking en zo nu en dan een game spelen.?
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ergens tussen de 1500 en 2000 euro? Bouw doe ik zelf.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb net een nieuw scherm gekocht om door het thuiswerkweekje te komen (ongeveer 50 uur per week achter het scherm: LG 35WN75C Zwart
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik ga uit van een stille kast, een krachtige, maar relatief stille videokaart en voldoende geheugen. Daarnaast een SSd voor het systeem (win10) en apps. Separaat (op de langzamere M.2) een data SSD..
Het systeem dat ik voor ogen heb:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 3700X (BOX) Boxed | € 315,05 | € 315,05 |
| 1 | Moederborden | ASRock B550 Extreme4 | € 175,05 | € 175,05 |
| 1 | Videokaarten | Powercolor Red Devil RX 5700 XT | € 424,31 | € 424,31 |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Define 7 Zwart | € 135,- | € 135,- |
| 1 | Processorkoeling | Scythe Mugen 5 PCGH Edition | € 49,99 | € 49,99 |
| 1 | Geheugen intern | HyperX Fury black HX432C16FB3K2/32 | € 132,16 | € 132,16 |
| 1 | Voedingen | Fractal Design ION+ 660W Platinum | € 106,- | € 106,- |
| 1 | Solid state drives | Kingston A2000 1TB | € 93,- | € 93,- |
| 1 | Solid state drives | Samsung 980 Pro 1TB | € 229,- | € 229,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.659,56 | ||
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil graag een stil systeem, of zo min mogelijk geluid. Daarom wil ik kiezen voor een vrij grote, stille behuizing, voeding en koeler. Nog wat aanvullende fans wil ik toevoegen. Waar mogelijk het energieverbruik een beetje in de hand houden, maar dat is wat meer luxe
Ga je overklokken?
Mijn voorgaande builds hier ik rekening met overklokken, maar ik geloof daar nu niet echt meer in
Wat verwacht je van ons?
Graag wil ik tweakers vragen even mee te denken over de samenstelling van de machine. Ook bij mijn vorige build het ik veel voordeel gehad aan tips en trucs
Willen jullie mij helpen om te beoordelen of dit een slimme, stille en redelijk koele build is of wat er beter kan? Stil en krachtig is mijn hoofddoel
Dank bij voorbaat!