Dit is voor mijn tiener kleindochter in het VK. Ze wil een computer bouwen voor Minecraft en andere lichte spellen. Ik wil een systeem dat gemakkelijk te bouwen is en krachtig genoeg voor haar huidige behoeften, maar dat haar ook zal aanmoedigen om het zelf te upgraden. Er is bijvoorbeeld slechts 8 GB RAM, maar ze kan geld besparen voor meer. Er is geen speciale grafische kaart, maar die heeft ze in eerste instantie niet nodig voor Minecraft-games.
Uiteraard bespreek ik het uiteindelijke ontwerp met haar...
Ik zal de componenten bij Britse winkels kopen. Ik heb voor het moederbord gekozen omdat het LED's heeft en geen BIOS-flash nodig heeft voor Ryzen 3000. Geen case, besturingssysteem of randapparatuur - die krijgt ze met haar moeder.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil mijn kleindochter ervaring en vertrouwen geven bij het bouwen van computers. Ik wil niet veel geld uitgeven en wil dingen voor haar achterlaten om later te doen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Zonder case, scherm en OS: Maximaal EUR 300.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Niks.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeuren - ik heb een paar Intel PCs zelf gebouwd, maar ik snap dat AMD is nu een aanrader?
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet te groot en energiezuinig.
Ga je overklokken?
Heelemaal niet!
Wat verwacht je van ons?[i]
Sanity-check alstublieft. Zijn de componenten die ik heb geselecteerd goed voor een beginner? Is de PSU de juiste maat voor een kleine micro ATX-behuizing? Heeft de M2 SSD de juiste maat? Is het RAM-geheugen compatibel met het moederbord en moet ik gewoon 16 MB krijgen?
Uiteraard bespreek ik het uiteindelijke ontwerp met haar...
Ik zal de componenten bij Britse winkels kopen. Ik heb voor het moederbord gekozen omdat het LED's heeft en geen BIOS-flash nodig heeft voor Ryzen 3000. Geen case, besturingssysteem of randapparatuur - die krijgt ze met haar moeder.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil mijn kleindochter ervaring en vertrouwen geven bij het bouwen van computers. Ik wil niet veel geld uitgeven en wil dingen voor haar achterlaten om later te doen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Zonder case, scherm en OS: Maximaal EUR 300.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Niks.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeuren - ik heb een paar Intel PCs zelf gebouwd, maar ik snap dat AMD is nu een aanrader?
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet te groot en energiezuinig.
Ga je overklokken?
Heelemaal niet!
Wat verwacht je van ons?[i]
Sanity-check alstublieft. Zijn de componenten die ik heb geselecteerd goed voor een beginner? Is de PSU de juiste maat voor een kleine micro ATX-behuizing? Heeft de M2 SSD de juiste maat? Is het RAM-geheugen compatibel met het moederbord en moet ik gewoon 16 MB krijgen?
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 3400G Boxed | € 139,- | € 139,- |
| 1 | Moederborden | Gigabyte B450M DS3H | € 65,- | € 65,- |
| 1 | Netwerkadapters | Gigabyte GC-WBAX200 | € 28,95 | € 28,95 |
| 1 | Geheugen intern | HyperX Fury black HX318C10FBK2/8 | € 41,77 | € 41,77 |
| 1 | Voedingen | Corsair VS350 (80Plus) | € 38,30 | € 38,30 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 313,02 | ||