Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Video editing PC van een HP Z-230 basis

Pagina: 1
Acties:

• Jay Daniels
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 27-11-2020
Goedenavond allemaal,

Zoals de titel stelt, ben ik benieuwd of ik op basis van een HP Z-230 workstation een degelijke desktop kan maken die goed overweg kan met Adobe After Effects en Premiere Pro. Echter is mijn kennis onvoldoende om te bepalen of deze basis volstaat om Adobe soepeltjes te laten draaien.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem wordt voornamelijk gebruikt voor het gehele Adobe pakket (van foto bewerking tot designing tot videobewerking). De videobewerking heeft prioriteit met voornamelijk bestanden van GoPro's, telefoons of MP4 bestanden (h.264). Gaming is daarnaast een kleine wens, maar is zeker niet de prioriteit.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Doordat ik een HP Z-230 workstation heb, is er al een degelijke basis. De kosten voor de PC (excl. scherm) mag tussen de 600 en 800 gaan kosten.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik beschik over de Z-230 kast (voeding, moederbord, 256 GB SSD, 16 GB RAM). RAM heb ik uitbreiding mogelijk tot 32 GB.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Te beginnen bij de basis: de processor. Het betreft een Intel Xeon E3 1245 V3 (3.4 GHz, 4 cores, turbo op 3,8 GHz, BUS speed van 5 GT/s). Adobe draait op een minimum van 3,2 GHz (volgens hun website) en werkt optimaal bij een processor met 8 cores. Is de Xeon E3 1245 V3 voldoende denken jullie?
Tevens is deze processor voorzien van Intel Quick Sync Video.
Daarnaast denk ik dat 32GB DDR3 (als het kan wellicht upgraden naar 4) voldoende is.
Tot slot is er nog de videokaart: Adobe kan gebruik maken van de GPU en VRAM daarvan, waardoor het programma beter draait. Al heb ik vernomen dat het niet noodzakelijk is. Omdat de wens ook is om wellicht een spelletje te kunnen doen, heb ik gekeken naar de volgende videokaarten:
- GeForce 1660 Ti / 1660 Super
- RTX 2060
- RTX 2070
Afhankelijk hoeveel de GPU bijdraagt aan de werking van Adobe ben ik bereid te investeren.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Het liefst een Intel processor met een Nvidiea GPU, omdat ik hier i.c.m. Adobe veel goede ervaringen over lees.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Afhankelijk van het vermogen wat de videokaart nodig heeft, zal er een nieuwe voeding in moeten.

Ga je overklokken?
Ik ben niet bekend met overklokken, dus voor de veiligheid gaan we dat nog niet doen ;)

Wat verwacht je van ons?
Ik ben op zoek naar een advies. Kan dit systeem Adobe soepel draaien zonder aanpassingen? Zo nee, welke aanpassingen acht u noodzakelijk? Dit graag zoveel mogelijk binnen budget, maar ik kijk voornamelijk naar de kosten van een upgrade en hoeveel snelheid/kwaliteit dit extra brengt (dus iets duurder mag ook).

Hopelijk is het verhaal een beetje duidelijk. Ik zal hieronder kort de specificaties die ik in gedachte heb opsommen.
- Intel Xeon E3 1245 V3
- 32 Gb DDR3 (of4) RAM
- 256 GB SSD
- 1 TB SSD
- 4 TB HDD
- GeForce 1660 Super (pricewatch: Asus ROG Strix GeForce GTX 1660 Super OC Edition)

Met vriendelijke groet en bij voorbaat dank _/-\o_

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 22:24
Voor €800 bouw je nieuw iets dat veel sneller is dan een oude op Haswell gebaseerde Xeon.
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i5-10400F Boxed€ 151,25€ 151,25
1MoederbordenAsus Prime H410M-A€ 68,-€ 68,-
1VideokaartenPNY GeForce GTX 1660 SUPER 6GB XLR8 Gaming Overclocked Edition€ 236,-€ 236,-
1Interne harde schijvenWD Blue 3,5" (256MB cache, 5400rpm), 4TB€ 73,89€ 73,89
1BehuizingenAntec P5€ 54,45€ 54,45
1Geheugen internG.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB€ 58,-€ 58,-
1VoedingenCooler Master MWE Bronze 550W V2€ 49,97€ 49,97
1Solid state drivesSamsung 970 EVO 1TB€ 99,-€ 99,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 790,56

• Jay Daniels
Beste Uszka,

Bedankt voor je snelle reactie!
Het belangrijkste is natuurlijk dat ik zeker weet dat Adobe goed en soepel draait op de PC.
Heeft u daar toevallig ook enige ervaring mee? Ik neem uw advies in ieder geval ter harte!

Met vriendelijke groet.

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22:55
@Jay Daniels , de requirements van Adobe voor After Effects en met name Premiere Pro geven gecombineerd o.a. een Intel CPU van de zesde generatie of beter, jouw Xeon is van de vierde generatie - de Core i5 10400F is van de tiende generatie.

• Ludwig005
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 18:36

Ludwig005

Ludwig005 - Verzonken in HW

Vierde generatie vs zesde generatie is geen groot verschil, dat kan nog vooral als er niet beschreven wordt welk model. Vergelijkbaar met ryzen zen+/Zen2 als het om gaming performance gaat. Het is ook mogelijk om er editing op te doen. Om welke resolutie beeldmateriaal gaat het?

[ Voor 8% gewijzigd door Ludwig005 op 25-11-2020 16:03 ]

• Jay Daniels
@Ludwig005

Het gaat voornamelijk om het bewerken van videomateriaal gemaakt met GoPro's, telefoons of camera's (h.264 bestanden). 4k waarschijnlijk niet.
Pagina: 1