Mijn vraag
Ik heb net een nieuwe build (zie hieronder hardware).
Ik heb nu meerdere malen een error 41 gekregen waarbij m'n pc gewoon uitvalt zonder BSOD en ook niet herstart (vervolgens kan ik het wel weer aanzetten en werkt het gewoon).
Ik heb sinds 2 dagen andere videokaart erin gestopt (had eerst 1050 TI) om te kijken of het daarmee te maken had maar tevergeefs.
Alle hardware is nieuwe op de videokaarten na dan.
Het probleem leek zich aan het begin vooral voor te doen toen ik simpele spellen zoals league of legends opstarten welke toen standaard op full screen stonden (nu borderless werkt het gewoon) en de laatste 2 keren was het terwijl ik van league TFT opstartte tijdens het laadscherm.
Ik heb geen idee wat het kan zijn
, ik hoop dat iemand mij meer info kan bieden of ondersteunen in diagnose.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Gigabyte B550M Aorus Pro
AMD Ryzen 5 5600X Boxed
G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-32GVK
Seasonic Focus GX-650
Kingston A2000 1TB
MSI GTX 970 GAMING 4G
Gelid Solutions Tranquillo Rev.4 version B
Fractal Design Define Mini C
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb de functie "Turn on fast startup (recommended)" uitgevinkt bij de system settings onder power options.
Ook heb ik een MEMtest (Windows Memory Diagnostic) gedaan zonder errors.
Een CPU stress test (prime95) voor ongeveer 45 minuten zonder problemen.
Een videokaart stresstest (Geeks3D FurMark) zonder problemen.
Drivers en BIOS geupdate.
De functie "Automatically restart" uitgevinkt onder advanced system settings --> startup and recovery
Ik heb net een nieuwe build (zie hieronder hardware).
Ik heb nu meerdere malen een error 41 gekregen waarbij m'n pc gewoon uitvalt zonder BSOD en ook niet herstart (vervolgens kan ik het wel weer aanzetten en werkt het gewoon).
Ik heb sinds 2 dagen andere videokaart erin gestopt (had eerst 1050 TI) om te kijken of het daarmee te maken had maar tevergeefs.
Alle hardware is nieuwe op de videokaarten na dan.
Het probleem leek zich aan het begin vooral voor te doen toen ik simpele spellen zoals league of legends opstarten welke toen standaard op full screen stonden (nu borderless werkt het gewoon) en de laatste 2 keren was het terwijl ik van league TFT opstartte tijdens het laadscherm.
Ik heb geen idee wat het kan zijn
Relevante software en hardware die ik gebruik
Gigabyte B550M Aorus Pro
AMD Ryzen 5 5600X Boxed
G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-32GVK
Seasonic Focus GX-650
Kingston A2000 1TB
MSI GTX 970 GAMING 4G
Gelid Solutions Tranquillo Rev.4 version B
Fractal Design Define Mini C
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb de functie "Turn on fast startup (recommended)" uitgevinkt bij de system settings onder power options.
Ook heb ik een MEMtest (Windows Memory Diagnostic) gedaan zonder errors.
Een CPU stress test (prime95) voor ongeveer 45 minuten zonder problemen.
Een videokaart stresstest (Geeks3D FurMark) zonder problemen.
Drivers en BIOS geupdate.
De functie "Automatically restart" uitgevinkt onder advanced system settings --> startup and recovery
[ Voor 4% gewijzigd door jesse016 op 23-11-2020 21:43 ]