RGB ruis bij 3080 i.c.m. LG CX oled met G-sync en VRR aan.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dekeeshond
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 25-09 13:52
Hoi allemaal,

Ik krijg heel af en toe een soort ruis op het beeld. het zijn verticale lijnen die meestal rood/groen/blauw/wit zijn. Het gebeurt nauwelijks en het is totaal niet storend, tot ik er laatst achter kwam dat ik bij het spelen van de nieuwe AC:Valhalla deze ruis altijd aanwezig is in het inventory menu. Nu begin ik me wel zorgen te maken of er niet iets verkeerd aan de hand is.

Wat mij opvalt is dat dit alleen optreed als ik g-sync en VRR aan heb staan.
Huidige hardware
#CategoryProduct
1TelevisiesLG OLED55CX6LA Zwart
1ProcessorsIntel Core i9-10850K Avengers Edition Boxed
1MoederbordenAsus ROG Strix Z490-E Gaming
1VideokaartenGigabyte GeForce RTX 3080 Gaming OC 10G
1Behuizingenbe quiet! Pure Base 500DX Zwart
1Processorkoelingbe quiet! Dark Rock 4
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK32GX4M2B3200C16
1Voedingenbe quiet! Straight Power 11 Platinum 850W
1Solid state drivesSamsung 970 EVO 1TB
Bekijk collectie
Importeer producten
Wat heb ik ondertussen geprobeerd:
  • Hdmi poort wisselen op videokaart en tv
  • HDMI kabel wisselen (ik gebruik hdmi 2.1 kabels en heb van 2 fabrikanten de kabel geprobeerd)
  • Ik krijg het probleem niet opgenomen met screen capture tools, dus denk dat het hardwarematig is
  • Hdmi poort wisselen
  • G-sync en VRR uitzetten (dit lost het probleem op)
Tot slot heb ik hier nog een screenshot van het probleem: ik krijg het nauwelijks opgenomen omdat de ruis gelijk weer weg is. Boven BAG zie je de ruis in het rood. de plek van de ruis wisselt over het hele scherm

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x3Z14dApGQJ06mH8gpjxNoou7Eo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/CcpBt6uujlqtCIw5ne0vwGnB.png?f=fotoalbum_large

Mijn vragen aan jullie zijn:
  1. Komt jullie het probleem voor? zo ja, waar kan ik meer informatie over dit probleem vinden
  2. Is er een oplossing voor dit probleem?
  3. Tips aan mij om de bron van het probleem te vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-10 09:03

Milmoor

Footsteps and pictures.

In het verleden had ik zoiets met een videokaart die te warm werd. Kijk eens of de ventilatoren draaien, forceer dat ze harder draaien en/of onderclock de kaart tijdelijk. Als dat het verhelpt, dan heeft je kaart een fysiek probleem. Helpt dat niet, dan zit het in wat anders.
Ik heb trouwens geen ervaring met jouw videokaart, dit is puur in het algemeen redenerend.

[ Voor 14% gewijzigd door Milmoor op 23-11-2020 20:13 ]

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:24
Je zegt het zelf al. Die functies werken ook niet goed. OLED werkt sowieso alleen maar goed op 120H, het wisselen van H zorgt voor issues. Is bekent en is niet op korte termijn op te lossen. Wellicht zelfs nooit in alle huidige modellen dan.

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dekeeshond
@Milmoor
De ventilatoren draaien allemaal en temperatuur is rond de 55 graden. Krijg de ruis gelijk als ik in dit specifieke menu kom zonder dat ik het spel zelf gespeeld heb. bij het spelen van het spel heb ik overigens nergens last van. meestal alleen in (pauze) menu's in games.

@Bschnitz
Ik ben er helaas ook bang voor. Ik lees veel over de verschillende problemen die er nu zijn maar ik vind niks over dit specifieke probleem bij de LG OLED op het internet waardoor ik bang ben dat er iets met mijn pc mis is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ffha
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 01-10 11:40
LG OLEDs hebben een geschiedenis van problemen met VRR/gsync vanwege brakke software. Zou me niks verbazen als dit gewoon een van de zoveel is.

Niet het antwoord wat je wilt horen, maar in dat geval is er niks aan te doen. Wachten op enige updates en in de tussentijd zonder spelen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:24
dekeeshond schreef op maandag 23 november 2020 @ 21:36:
@Milmoor
De ventilatoren draaien allemaal en temperatuur is rond de 55 graden. Krijg de ruis gelijk als ik in dit specifieke menu kom zonder dat ik het spel zelf gespeeld heb. bij het spelen van het spel heb ik overigens nergens last van. meestal alleen in (pauze) menu's in games.

@Bschnitz
Ik ben er helaas ook bang voor. Ik lees veel over de verschillende problemen die er nu zijn maar ik vind niks over dit specifieke probleem bij de LG OLED op het internet waardoor ik bang ben dat er iets met mijn pc mis is.
Geloof me je hebt die functies niet nodig. Ik game ook prima zonder gsync etc.

Je probleem kan prima een van deze issues zijn, je weet immers niet de gamma curve van het specifieke venster/frame.

Als je het probleem niet in een ander spel hebt is het sowieso een issue met het spel zelf.

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dekeeshond
Yes, het was inderdaad de LG CX in combinatie met gsync. de laatste update van de LG CX (V03.11.30) heeft het probleem bij mij opgelost.
Pagina: 1