Apple M1 game compatibility- & performance-list

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RazorMaron
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 13:55
Ik dacht dat het een leuk idee zou zijn om te kijken hoe goed we games kunnen bespelen op de nieuwe Apple M1-producten(Air/Pro/Mini). Denk hierbij aan of een bepaalde game uberhaupt kan draaien op de nieuwe chips en zo ja, hoe? Is de game al native? Moet het via Rosetta 2 of moet je eerst CrossOver gebruiken alvorens Rosetta 2 het kan coderen? Hoeveel fps behaal je? Is dit met ultra of low settings en in welke resolutie? Elk spel gedraagt zich gek genoeg anders ondanks dat het op papier wel of niet zou moeten kunnen lukken.

Op den duur kan men dan redelijk eenvoudig bekijken hoe goed een bepaald spel draait op deze nieuwe devices.

Ik denk nog na over de vormgeving, er zijn al een aantal soortgelijke initiatieven via Google Sheet. Misschien een overzicht op Tweakers zelf aan de hand van spoilers en het overzichtelijk categoriseren op studio/franchise/release year?

Mijn Macbook Pro 16GB komt pas tussen 10-17 december binnen als ik Apple mag geloven en ik ga dan gelijk beginnen met testen. Ik ben benieuwd of er mensen zijn die het ook leuk of interessant zouden vinden om over dit project mee te denken of nog liever, deel te nemen?

Als het eventueel lekker loopt zouden we dit misschien blijvend kunnen maken en toekomstige updates kunnen geven met de nieuwe devices die op dat moment zijn uitgekomen met de M1 chip(16' Pro, iMac etc.).

Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for, because you can never predict when they're going to say something incredibly stupid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sluw
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 15:30
Een overzicht is inderdaad handing maar heeft het zin om een nieuwe te maken? Er is al veel te vinden, waaronder deze collaborative spreadsheet. Die laat ook zien of de game native of rosetta draait, hoeveel fps ongeveer, api, welke settings, welke mac, via welk platform en meer details.

link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RazorMaron
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 13:55
Sluw schreef op maandag 23 november 2020 @ 16:04:
Een overzicht is inderdaad handing maar heeft het zin om een nieuwe te maken? Er is al veel te vinden, waaronder deze collaborative spreadsheet. Die laat ook zien of de game native of rosetta draait, hoeveel fps ongeveer, api, welke settings, welke mac, via welk platform en meer details.

link
Zoals ik al zei wil ik zelf ook inderdaad een soortgelijke maken, en ook blijvend bijwerken. Ik weet bijvoorbeeld niet hoelang de sheet die jij aangeeft updates zal krijgen en of testen van games op nieuwe releases zoals de 16' en iMac's erbij worden gezet.

Ik ben in ieder geval een gamer en aangezien ik denk ik wel mijn Pro de komende 5 jaar behoud, weet ik bijvoorbeeld zelf wel hoelang ik ongeveer ervaringen kan delen. Dit biedt geen garantie voor de toekomst, maar de wens is er.

Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for, because you can never predict when they're going to say something incredibly stupid.